• viochdu

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Aaa653: okej. Märkligt. Men då får man nog räkna med äl i tisdags ändå då. Men tempkurvan ser väldigt konstig ut. Du har en med tre decimaler och du tar samma tid varje morgon och reser dig inte upp eller ngt sådant??

• viochdu

Lijkan: jag ser faktiskt ngt svaaaaaaaaagt.

Susssi: mina äl test va pos varje dag efter mf.et så jag kunde inte gå efter dom.
    Då dom reagerar ju oxå på hcg trots neg på gravtest .

• viochdu

Susssi: jo men det jag menar även att jag testade neg med gravtest hade jag fullt utslag på ältesten eftersom dom mäter mkt lägre halter. Det rekommenderas att inte ta äl test efter mf efter som ÄL tet reagerar på hcg och även som sagt om du fått neg på gravtest kan du fortfrande ha hcg i sig som ger utslag på ÄL testerna..

• viochdu

Fast kollar man på ett test som är efter inom tiden så är det MYCKET vanligt att man ser remsen som hcg.t "fastnar" på. Remsan ger kontrast mot den övriga färgen på Stickan så det ser ut som ett streck. Kasta testet när tiden gått ut. Även om ni missar ett svagt svgt streck som kommer efter en kvart gör det inte er mer gravida.

Man får ju bra uppförhoppningarna och lonpå test led utgående tid. Där sky tas ju "jämt " streck. Jo då jag veeet

• viochdu

Susssi: efter mitt första m fick jag äl på dag 12 så jaaa det kan komma fort. Jag räknade första blödningsdagen som nr ett i cykeln och började testa dag åtta

• viochdu

Mållan: Jag ser. Är det så du ser det i vekligheten som det är på kortet?? Kan du inte lägga upp orginalet?

• viochdu

Lijkan: ser på det sista. Svagt svagt svagt. Men testa tidigt test innnehåller ju mindre färgämnen. Hoppas du får streck i morgon med.

• viochdu

Lijkan: håll dig till apotekets egna om du ska köpa i affär och kommma "billigt" undan. Finns inga bra eller dåliga test enligt mig.

Men RFSU röda ska man ta vid bim helst

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester