• SJLN

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

albedo skrev 2016-01-24 11:03:31 följande:

Jag testade med sticka från graviditetskollen.nu och när den verkade vara positiv testade jag med stav från CuraApoteket och även den visade positivt så drog till med ett CB digitaltest som visade Gravid 1-2 veckor... Så jag hoppas verkligen att jag kan lita på resultatet. ;)

Ja men då kan du lita på det, absolut! Grattis!
  • SJLN
    anonym08 skrev 2016-01-28 19:26:29 följande:

Är det äl testet pos trotts test sträcket är tunn? ?

Jag mailade och frågade tillverkaren, med bifogad bild, när jag fick så. Alltså ett starkt streck som var väldigt tunt. Fick till svar att det var positivt
  • SJLN
    mammasusan skrev 2016-01-31 09:03:16 följande:

Äl+9 syns mer idag än igår tycker jag, vad tycker ni? Ser ni något alls ? Zoomade hoppas strecket inte suddades ut

Jag ser! Men det ser inte rosa ut, inte på bild i alla fall. Men det är ju lättare att se i verkligheten. Tycker du det ser rosa ut?
  • SJLN
    mammasusan skrev 2016-01-31 09:34:08 följande:

Svagtsvagt rosa/mörkröd ton var det

Låter lovande, håller tummarna för att det ökar
  • SJLN
    ejm skrev 2016-01-31 20:48:03 följande:

Hej allesammans!

Plussade svagt med testlagret två dagar innan BIM och är idag på BIM +8. Har sett en stegring, men oroar mig då strecket fortfarande inte är superstarkt. Sett andra där strecket varit starkare än kontrollstrecket mycket tidigare....Vad är eran erfarenhet? Kanske är låghormonare denna graviditet. Har fått 2-3 veckor på CB i Fredags. Idag detta med morgonurin med testlagret:

Ledsen om jag är OT och oroar mig i onödan. Har iaf börjat må illa

Jag förstår att du oroar dig men jag tycker du ska försöka sluta med det alla stegrar olika fort verkar det som. Själv väntade jag i fyra dagar och tog ett nytt test, det var då svagare än det tidigare så jag var helt 100 på att ännu ett missfall var på gång. Idag är jag i vecka 23+2 och bebis lever än. Jag gick alltså runt och vart orolig helt i onödan. (Ända fram till rutinultraljudet, trots två tidiga ultraljud och ganska tidiga sparkar ^^ oron är ju svår att bli av med. )
  • SJLN
    ejm skrev 2016-02-02 04:56:40 följande:

Skit också! Såg är ser mitt test ut idag på BIM+9. Detta kan ju inte va ett gott tecken Har aldrig blivit starkare än såhär. Dock har symtomen tilltagit. Så ledsen. Inga blödningar, men de borde ju dyka upp.....

Har ju kämpat för detta i fyra år och så blir det såhär.

Kan du inte haft ägglossning senare än vanligt då, så du inte är på bim+9 än egentligen? Det ser ju onekligen väldigt svagt ut för bim+9 men jag håller alla tummar och tår för att det går bra ändå <3
  • SJLN
    ak15 skrev 2016-02-07 12:34:39 följande:

Tog ett till nyss !!! Test narkoman japp!!

Ser absolut positivt ut Grattis!
  • SJLN
    1900920802 skrev 2016-02-07 12:43:11 följande:

Ni som testat med apotekaren test remsor, tog ett test 2 dagar efter mens då jag märkt att jag har mensvärk å bröstont 3 dagar efter mensen slutat. De visade 2 streck, tydligt! Hade även positivt på 2 tester 4 dagar innan min mens kom. Blödde mindre än vanligt t.om. till min undran, kan jag ha haft mens nu under första grav månaden ? Ja är helt förvirrad!

Ja vissa blöder ju något som liknar en menstruation tros normal graviditet. Kolla om testerna fortsätter att öka, gör de det är du troligtvis fortfarande gravid. Om de inte ökar eller om de minskar så är de antagligen bara rester av hormoner från ett tidigt missfall.
  • SJLN
    SecretlyMe skrev 2016-02-09 08:00:37 följande:

Tyvärr..

Får jag fråga, har du 3 olika konton? MammaHilma, mammasusan och denna?

Får jag fråga varför du tror att alla de kontona är samma person?

Själv är jag rätt säker på att mammasusan inte är samma person som MammaHilma. För om jag inte minns helt fel så är mammasusan en kvinna som bor i dalarna och var med i tidningen för ungefär ett år sedan då hon fått ett friskt barn efter många många missfall och två adoptioner. Och det låter ju inte riktigt som MammaHilma. Men jag kan ju vara ute och cykla helt och hållet såklart.
  • SJLN
    SecretlyMe skrev 2016-02-09 11:10:57 följande:

Tycker jag läste om något sånt för någon dag sen här inne att MammaHilma hade två konton, därför jag undrade

Aha, ja det kan mycket väl vara så, det vet jag ju inte. Blev bara nyfiken på varför liksom
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester