• SJLN

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Flurriburr skrev 2016-03-17 15:59:40 följande:

Hej! Ny i denna tråden. Men har eb liten fundering.

Jag har nyss plussat. (Apoteksgruppens stickor). Första plussade jag på bim-1. Blev så chockad, men strecket var starkt! Dagen efter tog jag andra stickan, även den visade ett streck till (om än pyttelite svagare). Nu till min fråga. Är testerna tillförlitliga? Kan de visa falska positiva resultat? Gjorde de som man skulle, men är rädd att något kan ha blivit fel som gör att det blev falskt. Är förkyld med om det hjälper :/ (mensen har ännu inte kommit, bim+1 och den brukar alltid vara i tid)

Nej de ska inte kunna visa falskt positivt utan är det positivt så är du gravid. Grattis
  • SJLN
    dHT skrev 2016-03-18 06:39:32 följande:

eftter 3 år och massor med tester är detta första graviditetstest jag får det här. Hjälp mig att tyda den? Är på BIM-1 och testet tog just imorse 3 minuter såg den ut såhär vågar man tro?

Det ser ju väldigt lovande ut, jag tror du är gravid ta ett digitalt imorgon så kan du vara helt säker.
  • SJLN
    dHT skrev 2016-03-19 06:23:10 följande:

Alltså gårdagenstest som visar sig vara riktigt sagt positiv blev sen kritvitt 1 ett kontrollstreck bara. Alltså negativ på BIM. Förstår inte? Är det pga att jag köpte test från ett annant märke som kanske inte har likadan känslighet? Köpte ett digitalt också men tänkte testa den om några dar om inte mensen dyker upp i vilken sekund som helst :)

Ja det bästa är att testa med samma sort, även om det står att de har samma känslighet verkar det kunna skilja sig lite mellan olika märken.
  • SJLN
    mizis skrev 2016-03-20 08:15:25 följande:

Hej igen alla!!

Här är en bild på testen från apotekhjärtat. Översta från igår och understa från idag - är det någon stegring, ser ni ens nåt??

Jag hoppas så innerligt!!

Ja jag ser något, och det till höger ser starkast ut.
  • SJLN
    emelieB skrev 2016-03-22 13:30:12 följande:

Blir det alltid ett rosa streck precis vid kanten av testet? Såg att det var rosa och böjde upp kanten liksom..

Alltid blir det väl inte men det är absolut inte ovanligt med färgrester där. För det var under den där plastflärpen va?
  • SJLN
    grizz skrev 2016-03-24 23:05:49 följande:

tog nyss detta test, bim+2. helt chockad. väntat på mensen i 2 fdagar och känt mensvärk, haft tampong i de senaste dagarna. tog ur min tampong nu på kvällen, precis innan testet. pyttelite blod på den. och nu positivt gravtest? kan det stämma? kommer jag få missfall? så chockad, snälla svara.

Klart Det kan stämma att du blöder pyttelite behöver absolut inte betyda att du kommer få missfall, det kan ju till exempel bero på att du haft tampong i två dagar trots att den inte behövts så slemhinnorna blivit sköra. Det är bara vänta och se om du blöder mer. Lycka till!
  • SJLN
    Bumbleroot skrev 2016-03-26 16:28:19 följande:

Nja, helt säker är jag inte, jag har tyvärr bara temperaturen att gå på.. Men vad jag förstått det som skulle den kunna ha dröjt några dagar med att gå upp, efter äl.. Så jag skulle kunna vara på äl+10 också..

Jag har skrämt upp mig med att googla.. Har läst stt om man får plus tidigt kan det indikera på utomkveds.. Men jag hoppas jag har störtfel!

Jag fick tydligt plus på äl+8 och fostret låg precis där det skulle, sluta googla och vad glad istället
  • SJLN
    Eldar skrev 2016-03-28 10:19:12 följande:

God morgon!

Tog ett test igår morse som visade svagt pos. Igår kväll helt blankt.. Och nu på morgonurin detta?

Är det positivt eller spelar kroppen mig ett spratt? :l

Jag ser ett svagt streck där utan att anstränga mig så jag tror det är positivt, blir nog starkare om ett par dagar
  • SJLN
    Mamsterbabe skrev 2016-03-29 22:24:49 följande:

Vilka tester tycker ni är bäst? Några tester som man bör akta sig för?

När man testar tidigt finns risken för spök på typ alla test och testar man senare så funkar alla typ lika bra ^^ men det där med supertunna streck, predictor early, verkar bra. Jag har aldrig provat det själv men sett många som använt det här
  • SJLN
    Elsanna skrev 2016-04-02 08:41:53 följande:

God morgon tjejer mensen är 1 dag sen testa nu på morgonen ser ni något?

Ja jag ser ett svagt streck där, svårt att se färg men det ser för starkt ut för att vara spök.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester