• SJLN

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

ahland skrev 2016-01-16 14:13:07 följande:

Förlåt att jag lägger mig i såhär från ingenstans men har följt den här tråden trots att jag plussade själv på lucia och också då sett dina inlägg.

Jag tog mig friheten att göra en beräkning utifrån det att du säger att du fick fullt utslag på äl-test den 22/12. Ponera då att äl skedde den 23e och att du har en normal cykel på 28 dagar - det skulle alltså innebära att du idag endast är i v4 (3+3) och det är väl i stort sett omöjligt för ett gravtest att visa något då oavsett hur hög koncentration på urinen det än är? Eller menar du att du testade med äl-stickor då för att du inte hade några gravtest hemma? Jag förstår inte riktigt...

Jag tycker du ska ta åt dig av alla välmenande ord och försöka att inte hetsa fram en graviditet och ett plus utan kanske få lite mer koll på din kropp. Jag tycker det låter vettigt att höra av dig till mvc/bm efter helgen.

Nu förstår jag inte riktigt hur du räknar, hade hon äl den 23e är hon väl i vecka 5+3 idag?
  • SJLN
    ahland skrev 2016-01-16 14:16:25 följande:

Äh glöm mitt senaste inlägg, är lite trött i bollen och hade heeeelt fel med uträkning haha. Attans att man inte kan radera inlägg!

Jag tycker iaf att du ska ta det lugnt i framtiden och kolla med bm.

Ah såg inte detta innan jag svarade ;)
  • SJLN
    salamandraa skrev 2016-01-17 23:20:49 följande:

Tyvärr började jag blöda idag på bim+9 , svaga strecket försvann och alla symptom borta. 2 ggr det hänt nåt på 3 år och båda gångerna har det slutat o tidigt missfall. Känns väldigt jobbigt men ingen vits att ta så stor stress över det. Man kan inget göra. Nu nya tag... men tror nog aldrig jag får uppleva att bli mamma känns det som :(

Lycka till alla så ses vi igen vid nästa pluss :)

Jag önskar dig all lycka nästa gång! Och ge inte upp hoppet, jag trodde inte att jag skulle bli mamma heller efter två MA som båda stannat av i samma vecka. Men det verkar bli tredje gången gillt för mig. Jag hoppas det blir lika för dig!
  • SJLN
    PrinsessanNova13 skrev 2016-01-18 18:36:21 följande:

Testar att lägga upp en bild.....tog RFSU's "vanliga" igår som var helt BLANKT !

Är det spökstreck på detta?

Jag är på bim-1 ,dock tror jag att jag hade sen ägglossning för vi hade sex "försent" egentligen pga att mannen var bortrest :P

Jag ser ett svagt blått streck med skarpa kanter så jag tror du är gravid!
  • SJLN
    PrinsessanNova13 skrev 2016-01-18 18:51:18 följande:

Tror du de :D !!!

Vi går som på nålar här hemma....normalt sätt brukar strecket vara starkare när jag är gravid men som sagt så tror jag att ägglossningen var ca 3-4 dagar "sen" .... usch vad jag hoppas att detta går vägen!!!

Ja jag lovar såklart inget men jag tycker det ser ut som det sen kan det ju vara olika starkt från graviditet till graviditet. Jag har fått första plus på allt från äl+8 till äl+15 ungefär, och det är ju väldigt olika
  • SJLN
    ensamärstark skrev 2016-01-19 20:23:34 följande:

Jag inbillar mig va? Ser i syne? Färgrester? Ser vad jag vill se?

Jag kan urskilja vart strecket ska vara men svårt att se om det är mer färg där eller inte, hela testet ser liksom lite rött/rosa ut.. Men h håller tummarna!
  • SJLN
    Villhabarn29 skrev 2016-01-22 06:37:54 följande:

Såg någon på mitt? Jag gjorde ett på morgonen som var lika svagt. Jag kommer lägga ner clearblue om dessa svagisar ljuger. .

Ja jag ser på ditt. Väldigt svagt men med tydliga kanter och ljust ljust blått. Hoppas de inte ljuger
  • SJLN
    ensamärstark skrev 2016-01-23 09:38:47 följande:

Jag blir så osäker.. Får jag låna era ögon? Tog detta nyss. Bilden tagen efter ca 3 minuter. Jag ser verkligen något i verkligheten men ja jag vet ändå inte, vad tror ni? Är det spök ?

Jag anar något där men vågar inte säga om det är spök eller äkta, ser inte några tydliga kanter på strecket..
  • SJLN
    1900920802 skrev 2016-01-23 14:33:22 följande:

Spökstreck eller inte?

Tog ett igår, ett i förrgår och dehär är från imorse..

Om de skulle vara spökstreck så skulle de väl enda inte kunna bli spök på 3 st ? Är Nojig. Vad tror ni? Tacksam för svar! :)

Jo visst kan det bli spök på flera, speciellt om de är från samma märke. Men det är väldigt tydligt streck så tycker inte det borde vara spök.. ser dock inte om det är någon färg eller inte.
  • SJLN
    1900920802 skrev 2016-01-23 15:13:35 följande:

De är ljus- rosa i färgen å strecket syns i alla vinklar. Behöver man noja sig då? :)

Nej är det så tydligt och rosa så SKA du inte behöva noja. Det bör vara äkta. Men det finns ju folk här som fått falskt positivt så man ska väl aldrig säga aldrig. Prova ett annat märke, ger det också plus så kan du vara helt säker sen. Fast jag hade nog nöjt mig med att det är ett plus
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester