Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
Ingen??
Ingen??
Dock är det svagare på morgonen och starkare på kvällen. Testade igår både morgon och kväll. På morgonen var det väääldigt svagt och på kvällen svagt men tydligt. Samma idag. Testade nu på morgonen. Svagt plus. Ska testa ikväll igen och se om det blir starkare igen. Vad är detta? Någon annan som får starkare plus på kvällen?
Vilken bra start på det nya året eller inte!!!!!! Blir ingen bebis i sommar. Dom såg inget tickande hjärta idag. Ska på återbesök på måndag.
Jag har en undran över varför så många testar innan bim?
Är det inte ganska vanligt att en graviditet börjar och sen avslutas tidigt? Alltså att kroppen stöter ut det och kvinnan märker inte det i tron att det är vanlig mens. Vill man då ha vetat att det var en graviditet? Jag tycker det känns skönare att bara se det som mens och inte behöva känna den där hemska förlustkänslan. Eller har jag fel? Är det ovanligt att ett missfall sker ungefär samtidigt som bim?
Men oj tre som sagt att det är positivt, ska jag våga hoppas? Talar det inte väldigt mycket emot att jag har mens? Hur vanligt är det med falska positiva med testlagret tror ni?
V
Vad tror ni? Apotekets igårkväll tre dagar innan beräknad mens.
Vad tror ni om detta från imorse? Har oregelbundna menscykler, men BIM bör vara omkring igår/idag. :) Testet är från RFSU.
Så ska vi se tjejer.
Nytt hcg är taget.
Den 5e var det 14.
Idag är det 53.
På 3 dagar har det nästan 4 dubblats
Kvar på sjukhuset ännu. Strax dags för ultraljud över gallan.
Här är det i bättre ljus
Hej, här är min historia, hoppas ni orkar läsa.
Slutade med mina p-piller i början på december och den 26 fick jag min första mens. Har pcos så fått pergotime för att få ägglossning, tog pergotime 29 dec - 02 jan. Den andra januari känner jag en del smärta i tjejmagen och har vad som ser ut som äl-flytningar. Tänker att det säkert är pergotimen, men tar ett äl-test som visar positivt. Det ska inte vara såhär egentligen och tycker det är jätte konstigt. Vi har sex denna dagen. Sen testar jag några dagar senare för att hålla koll på när den "riktiga ägglossningen" ska vara. Får positivt i onsdags haft starkt positivt i 4 dagar. Läser massa på familjeliv att man då kan vara gravid men det känns ju inte möjligt. Tar ett graviditetstest och till min förvåning blir det svagt +! Är såå förvirrad!!
Lägger upp två bilder. Den ena efter 5 min och den andra efter 50 min.
Vad tänker ni om allt detta??