• SJLN

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

TessLiihten skrev 2016-01-09 23:53:40 följande:

Då har man varit inne i Malmö på gynakuten idag och tagit den första tabletten som ska stoppa gravidhormonerna i kroppen.

På måndag ska jag åka in till Dagvården och ta 4(!) tabletter till som ska sätta igång det hela och stöta ut min bebis.

Fan så jobbigt.

Hur går det för er andra?

Fruktansvärt jobbigt, då har du några långa jobbiga dagar framför dig. Jag önskar dig all lycka nästa gång <3
  • SJLN
    HCS skrev 2016-01-10 11:09:19 följande:

Äl+10 idag.

Vill ha hjälp av era ögon.. finns det nåt där?

Kan ana vart strecket ska vara men ser ingen färg där..
  • SJLN
    Apanssons skrev 2016-01-11 12:16:03 följande:

BIM +3. Inget på tidigare test från BIM+0. Vad ser ni?

Jag ser ett svagt rosa streck
  • SJLN
    Andreasvan skrev 2016-01-11 11:55:13 följande:

Mina största orosmoment är följande:

1. Jag har inte ETT ENDA syntom. Inte ens en liten fiber i mina bröst är öm. Jag kan lätt hålla mig 6h utan att kissa. Jag äter o dricker allt utan illamående... Ja du fattar

2. Jag har några stickor som jag har tagit från jobbet, det var dessa som gav mitt första svaga utslag i lördags, dessa har INTE ökat snarare minskat i styrka på teststrecket

3. Och detta TROTS att CB har ökat från igår til idag dva igår var det neg idag svaaaagt pos. Och CB digital som var meg både lördag o idag också har ökat (ja jag plockar isär allt som går) för i lördags hade jag inga streck inuti testet o imorse hade jag två som inte ens var svaga.

Vad är det för fel på de där helvetesstickorna?! Eller felet kanske är i mitt huvud. :). Jag har blivit tillsagd att jag inte har nån spontanäl o inte kan bli gravid naturligt. Därför vågar jag inte ens andas.

Oroa dig inte. Jag hade inga symptom alls innan vecka 7, då blev jag fruktansvärt illamående men det har jag inte blivit de andra graviditeterna. Illamåendet gick över i vecka 12+ och sedan dess är enda symptomen foglossning och sparkar. :)
  • SJLN
    Loppan84 skrev 2016-01-13 13:28:56 följande:

Hej! Vet att man inte ska plocka isär test egentligen men nu är det gjort och nu har jag hjärnspöken - så måste bara fråha om nån känner till hur dessa typerna test fungeraf? Det är Cb digitalt med veckoindikator från bim-4. Som ni ser är det 3 streck på remsorna - sån som jag förstår det får man plus om det ensamma strecket hade varit starkare än det svaga strecket på remsan med två streck. På detta testet var de två strecken svaga men ungefär lika starka. Mer synliga i verkligheten än på bild.

Min fråga:

Är det nån annan som plockat isär dessa test och INTE fått 3 streck? Eller har ALLA 3 streck?

Undrar om detta överhuvudtaget är ett tecken på hcg men eventuellt i små mängder (tidigt) eller om det inte betyder ett skit.

P.s secretly me jaaa ja jag vet ;) men jag måste bara se om nån annan har gjort samma sak eller sett färre streck? På nätet hittar jag massa som skriver att de har olika streck men svårt att veta om testerna ändrat sig över tid

Jag har plockat isär och tittat både när jag varit gravid och testet visade 1-2 och när testet var negativt och jag sen fick mens på väntat datum. Ja det var tre streck båda gångerna och jag kan inte påstå att det var någon väldig skillnad i styrka på strecken heller. Så väldigt svårt att avgöra på egen hand, man får nog helt enkelt låta det vara upp till testet

Plockade isär ett med gravid 2-3 också, då var strecken mycket starkare
  • SJLN
    Cfmilla skrev 2016-01-15 06:38:00 följande:

Gårdagens måste vart ett spök, för jag ser inget på dagens! Typiskt

Kan absolut ha varit spök men kan också vara så att ditt urin var mer koncentrerat igår än idag och därför syns det inget. Men i så fall visar det sig ju rätt snart om mensen dyker upp eller inte, för du hade bim i helgen va?
  • SJLN
    VictoriaJC skrev 2016-01-16 07:29:53 följande:

sorry för många bilder. Vet inte riktigt varför mina bilder vänder på sig. Men här kommer iallafall en jämförelse ifrån gårdagens test och testet nu på morgonen! :)

Jag måste kolla väldigt väldigt noga för att se, men jo jag ser något på båda och dagens ser aningens starkare ut
  • SJLN
    cmillaa skrev 2016-01-16 10:24:49 följande:

Omg! Vågar inte riktigt tro det än, ska ta ett nytt test i morgon och se om det är starkare. Tack för analysen! 

Om du har svårt att lita på det så kan du ju ta ett digitalt, jag är rätt säker på att det kommer säga gravid 1-2 ;)
  • SJLN
    MammaHilma skrev 2016-01-16 12:36:35 följande:

Så här ser dagens ut, kunde inte låta bli :)

Jag ser något svagt, hur säker är du på när du hade ägglossning? Det är ju väldigt svagt för vecka 5 tänker jag.
  • SJLN
    MammaHilma skrev 2016-01-16 13:20:46 följande:

Morgonens oredigerad bild, fick max på ältest den 22/12 har inte kollat fler ggr med ältest sen dess.

Ja jag ser även på denna bild. Får ju bara hoppas att du haft ägglossning nu för kanske tio dagar sen igen, för då finns ju chansen att det är ett riktigt plus som kommer bli starkare
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester