• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Myhnona
    Skrutt 83 skrev 2011-10-12 11:44:30 följande:
    Då har du ju lång tid på dig att hinna få ett plus!! Håller tummarna! Hoppas på att detta idikerade att det finns lite hcg i kroppen fast det bara är tidigt. Håller tummarna!!

Slemtorsk: Hoppas på att det bara är tidigt än, själv har jag fått starkare utslag på testerna på kvällarna jag också alltid mer utspätt på morgonen fast man inte druckit under natten. Ser framemot ett nytt test ikväll, hoppas så för dig!! Stort LYCKA TILL på uppkörningen idag också! Håller tummarna!
    Tack, det kan man ju hoppas att det är men i en annan tråd, som jag startade med samma bild, var det någon som sade att det endast är färgrester och då är det med största sannolikhet inget som har med hcg att göra, men den som lever får se.
  • Lufsan

Hej tjejer. 
    Har nu tagit massor av bilder på mitt test men ingen av dom visar något. Men på testet kan jag ana ett streck på samma ställe som det var igår, men tror inte att det finns ett där egentligen... slänger upp en bild i alla fall. Men är nog inte gravid. BIM idag och vi får se om mensen kommer. Har markerat där jag anar ett streck i verkligheten. 

En dag i sänder.
  • slemtorsk i din bralla

Lufsan jag tycker mig också ana en skugga men är inte säker.....

Men du har ju BIM i dag så vi håller tummarna för att tant röd håller sig borta.

Själv är jag på BIM-4 i dag..

• Lufsan
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-12 12:39:38 följande:
    Lufsan jag tycker mig också ana en skugga men är inte säker.....

Men du har ju BIM i dag så vi håller tummarna för att tant röd håller sig borta.

Själv är jag på BIM-4 i dag..
    Tack så mycket, tror dock att den kommer komma med dunder och brak snart. Den är en vecka sen rätt så ofta då min ägglossning är rätt så oregelbunden. 
    En dag i sänder.
  • Marie-anne

hej idag har jag ont i magen, just under brösten, varje gång jag böjer mej gör det ont! även vid hm, hårkanten på magen,där jag trodde jag kände livmodern,gör det lite ont när jag kliar mej ,hm känns lite svullen, men det gör ej ont när jag kissar, konstigtSkäms

• slemtorsk i din bralla
    Marie-anne skrev 2011-10-12 12:51:04 följande:
    hej idag har jag ont i magen, just under brösten, varje gång jag böjer mej gör det ont! även vid hm, hårkanten på magen,där jag trodde jag kände livmodern,gör det lite ont när jag kliar mej ,hm känns lite svullen, men det gör ej ont när jag kissar, konstigtSkäms
    Nu ska jag skriva något som kanske gör dig ledsen.. men jag tror faktiskt inte att du är gravid, att du har ont precis under bröstet kan tyda på problem med gallan, det hade iaf jag när jag hade gallproblem.

Att din mens uteblivit, du har fått svaga positivt på tester kan bero på många olika orsaker men jag undrar om du kanske är överviktig, alternativt gått upp mycket den senaste tiden?? Det kan göra att din mens krånglar.

Du skriver i en annan tråd att du är rädd för cancer, det tror jag inte du ska vara.. det tror jag inte finns någon risk för, däremot kan man faktiskt stressa kroppen så mycket att mensen uteblir.

Du har också skrivit att du tror att du är i vecka 11 eller 13, att det INTE skulle visat sig på test hos barnmorskan är ganska otroligt, då är du en otrolig låghormonare och det har visserligen förekommit men är inte särskilt troligt. Som jag har fattat det har du haft småblödningar?? OCh det har nog- vare sig du vill det eller inte- varit dina menstruationer, det är inte ovanligt att kroppen beter sig annorlunda när man verkligen vill något riktigt mycket. Min första mens efter vi hade bestämt oss för att skaffa barn varade bara en dag... det har mig veterligen aldrig hänt mig NÅGONSIN och så klart trodde jag att jag var gravid men så var det inte.

Du vill verkligen bli gravid, det har jag förstått och det missunnar jag dig inte, men det verkar inte vara helt stabilt med dig och pojkvännen, samtidigt har jag förstått att du o jag är lite i samma ålder och då har man inte all tid i världen heller. Men du kanske ska kolla upp så att du inte har hamnat i för tidigt klimakterie, det finns kvinnor som hamnar i klimakteriet redan vid 40-42- kan säga att det nog är vanligare än att man inte testar positivt förrän efter v 11 hos barnmorskan.

På det stora hela bör du kontakta kvinnokliniken och kräva ett vaginalt ultraljud så att du får svar på dina frågor, passa på att ta ett cellprov då också så att du kan bli av med din cancer-oro.
  • Den lilla M

Hej på er alla Kul att se att ni testar på.. Håller tummarna för att det kommer lite flera plus smygandes snart! Själv har jag nu ca 19dagar kvar tills jag kan börja smyg testa  (jag har ca 12dagar kvar till ÄL) hahaha!! Men denna månad ska jag äta clomid (a.k.a pergotime) från dag 5 till dag 9 för att boosta min egen äl lite grann. 

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Marie-anne

hej, slemmis! hm, du har kanske rätt, men tycker ändå det känns konstigt att allt bara skulle komma så där poff, visst det kanske det kan göra, men jag har ändå lugnat ner mej och så, men jag ska prata med KK, för enligt vad jag läste om klimakteriet, ska ens mens krångla i flera år, min har bara krånglat till o från juli, men som sagt, jag har tiden emot mej, men man kan ju ej neka att man vill eller hur, men som sagt, ska testa först KK sen, sen får vi se, och killen ringde igår! han var inte alls arg! jag hade ju sagt att jag ville ha lite space och det gav han mej, men det verkar som han har funderat på barn iallafall då han sa att man mognar med tiden=)

• Marie-anne

hje igen,slemmis! menar du ett sånt prov man gör vart tredje år? det gör jag och det har inte visat något, ska dit nästa år tror jag,och jag var hos BM den 29september, och innan det hade jag testat och fått ett rosa streck på testet, men det ville hon ej höra på,dessutom har jag som du skrev pendlat i vikt hela mitt liv, men min mens har varit regelbunden sedan jag fick den för 28år sedan och det e först nu jag kunnat ha 6 pga vestibulit, men som sagt, bättre o kolla!

• Den lilla M

Slemis håller en liten extra tumme för både plus på stickan och uppkörning!!

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester