Marie-anne skrev 2011-10-12 12:51:04 följande:
hej idag har jag ont i magen, just under brösten, varje gång jag böjer mej gör det ont! även vid hm, hårkanten på magen,där jag trodde jag kände livmodern,gör det lite ont när jag kliar mej ,hm känns lite svullen, men det gör ej ont när jag kissar, konstigt
Nu ska jag skriva något som kanske gör dig ledsen.. men jag tror faktiskt inte att du är gravid, att du har ont precis under bröstet kan tyda på problem med gallan, det hade iaf jag när jag hade gallproblem.
Att din mens uteblivit, du har fått svaga positivt på tester kan bero på många olika orsaker men jag undrar om du kanske är överviktig, alternativt gått upp mycket den senaste tiden?? Det kan göra att din mens krånglar.
Du skriver i en annan tråd att du är rädd för cancer, det tror jag inte du ska vara.. det tror jag inte finns någon risk för, däremot kan man faktiskt stressa kroppen så mycket att mensen uteblir.
Du har också skrivit att du tror att du är i vecka 11 eller 13, att det INTE skulle visat sig på test hos barnmorskan är ganska otroligt, då är du en otrolig låghormonare och det har visserligen förekommit men är inte särskilt troligt. Som jag har fattat det har du haft småblödningar?? OCh det har nog- vare sig du vill det eller inte- varit dina menstruationer, det är inte ovanligt att kroppen beter sig annorlunda när man verkligen vill något riktigt mycket. Min första mens efter vi hade bestämt oss för att skaffa barn varade bara en dag... det har mig veterligen aldrig hänt mig NÅGONSIN och så klart trodde jag att jag var gravid men så var det inte.
Du vill verkligen bli gravid, det har jag förstått och det missunnar jag dig inte, men det verkar inte vara helt stabilt med dig och pojkvännen, samtidigt har jag förstått att du o jag är lite i samma ålder och då har man inte all tid i världen heller. Men du kanske ska kolla upp så att du inte har hamnat i för tidigt klimakterie, det finns kvinnor som hamnar i klimakteriet redan vid 40-42- kan säga att det nog är vanligare än att man inte testar positivt förrän efter v 11 hos barnmorskan.
På det stora hela bör du kontakta kvinnokliniken och kräva ett vaginalt ultraljud så att du får svar på dina frågor, passa på att ta ett cellprov då också så att du kan bli av med din cancer-oro.