• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Sockersöt88
    sweasmamma skrev 2011-10-12 09:52:45 följande:
    idag fyller bästa dottern 3 år... VART TOG TIDEN VÄGEN??????
    Grattis ännu en gång dottern! Jaa, den som det visste.. Tungan ute
  • Myhnona

Jaha, nu har jag hittat mobilen och därmed kunnat ta en bild men är ännu mer fundersam nu när testet har torkat. Nu har strecket flyttat sig ut mot vänster, där det absolut INTE skall vara. Jag har enbart hört gott om Testlagrets gravtester, att de aldrig visar fel, man får aldrig spökstreck och så vidare men nu börjar jag undra. Det streck ni ser till vänster, precis efter uppsugningsdelen satt tidigare där teststrecket skall sitta, fast det var lika smalt då så jag vet ju att det är ogilitigt men ändå, så jäkla frustrerande! Skrikandes

• alexander2011

det är negativt tyvärr, sträcket ska vara närmare kontrollsträcket

• Myhnona
    alexander2011 skrev 2011-10-12 10:58:02 följande:
    det är negativt tyvärr, sträcket ska vara närmare kontrollsträcket
    Jo men det vet jag att det är, blir bara fundersam över varför det blir så.
  • Skrutt 83
    Myhnona skrev 2011-10-12 10:23:56 följande:
    Jaha, nu har jag hittat mobilen och därmed kunnat ta en bild men är ännu mer fundersam nu när testet har torkat. Nu har strecket flyttat sig ut mot vänster, där det absolut INTE skall vara. Jag har enbart hört gott om Testlagrets gravtester, att de aldrig visar fel, man får aldrig spökstreck och så vidare men nu börjar jag undra. Det streck ni ser till vänster, precis efter uppsugningsdelen satt tidigare där teststrecket skall sitta, fast det var lika smalt då så jag vet ju att det är ogilitigt men ändå, så jäkla frustrerande! Skrikandes

Fick liknande förra månaden, ett rosa streck, dök upp inom tiden tom har jag för mig, satt ungefär där ditt siter nu och var lite snett. Här är en bild: 

Var tyvärr inte gravid... Men mitt flyttade sig inte utan var där hela tiden´..

• Myhnona
    Skrutt 83 skrev 2011-10-12 11:07:19 följande:
    Fick liknande förra månaden, ett rosa streck, dök upp inom tiden tom har jag för mig, satt ungefär där ditt siter nu och var lite snett. Här är en bild: 

Var tyvärr inte gravid... Men mitt flyttade sig inte utan var där hela tiden´..

Om jag är gravid eller inte vet jag ännu inte för jag har bim tidigast om 6 dagar, men blev fundersam över varför det blev så, jag vet att detta test inte är giltigt och tolkar det inte som positivt nu när det sitter där det sitter, skall ju vara brett och på rätt plats först och främst.
  • slemtorsk i din bralla

har kollat testet från i morse nu och det är fortfarande superblankt.. fast det är ju flera timmar sedan jag tog det... i går hade det ju bara gått 10 min efter utgången tid..

Och när jag tittade på gårdagens test nyss så är ju det lilla svaga strecket borta... men genomlyser man det så syns det klart och tydligt!?!?!?!? jäääättemysko.. för GISSA om jag har försökt genomlysa tester de här månaderna *S*

Ja ja.. jag sitter o gluppar i mig te i hopp om att klara uppkörningen i eftermiddag, mannen stannade hemma från jobbet i dag för att ta hand om mig....var iaf den officiella orsaken, men jag tror att han ville lyssna på partiledardebatten i lugn o ro *ASG*

Det är iaf en helt fantastikst underbar dag ute och jag är så jäääkla irriterad över att jag mår som jag mår.....hade varit underbart att gå en promenad med vovven i dag och bara låta henne springa av sig, är så synd om henne när jag är krasslig, min sambo kan ju ta ut henne men hon är lite fånig, vägrar bajsa med honom för hon vill in i skogen en bit, helst under buskar eller så och han kan ju inte ta sig ut så med rullstolen så hon är lite understimulerad nu....iiiiiiiii vilket fall......

Status för dagen: ont i örat så att jag tror jag dör, svullna bihålor, ömmande bröstvårtor, snuva, negativt test, massor av te.....

• Skrutt 83
    Myhnona skrev 2011-10-12 11:10:24 följande:
    Om jag är gravid eller inte vet jag ännu inte för jag har bim tidigast om 6 dagar, men blev fundersam över varför det blev så, jag vet att detta test inte är giltigt och tolkar det inte som positivt nu när det sitter där det sitter, skall ju vara brett och på rätt plats först och främst.
    Då har du ju lång tid på dig att hinna få ett plus!! Håller tummarna! Hoppas på att detta idikerade att det finns lite hcg i kroppen fast det bara är tidigt. Håller tummarna!!

Slemtorsk: Hoppas på att det bara är tidigt än, själv har jag fått starkare utslag på testerna på kvällarna jag också alltid mer utspätt på morgonen fast man inte druckit under natten. Ser framemot ett nytt test ikväll, hoppas så för dig!! Stort LYCKA TILL på uppkörningen idag också! Håller tummarna!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester