• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • MissFörstånd

Envira - tyvärr ser jag också ett vitt. Jag uppfattar dig lite som att du faktiskt inte har nerver att testa såhär mycket. du ska nog vänta till bim dagen. Försök då att vara lycklig från äl till bimdagen. Om det är positivt får du vara glad två gånger och om det är negativt så har du iaf fått vara glad.

• AnnA1985

Jag tror man har svårare att bli gravid när man är stressad och pressad över att bli just gravid, man försöker för mycket. men, vad vet jag... har inga barn än, men kände att jag orka bannemej inte stressa över att bli på smällen, det blir när det blir, när kroppen och allt som spelar in vill =)
    Just nu så fokuserar jag på att gå ner i vikt, äter bättre mat och motionerar mer.. då har man tankarna på lite annat, och viktnedgång verkar jag lyckas med också, wiiii :D 

• Frambuesa
    AnnA1985 skrev 2011-10-12 21:52:18 följande:
    Jag tror man har svårare att bli gravid när man är stressad och pressad över att bli just gravid, man försöker för mycket. men, vad vet jag... har inga barn än, men kände att jag orka bannemej inte stressa över att bli på smällen, det blir när det blir, när kroppen och allt som spelar in vill =)
    Just nu så fokuserar jag på att gå ner i vikt, äter bättre mat och motionerar mer.. då har man tankarna på lite annat, och viktnedgång verkar jag lyckas med också, wiiii :D 
    exakt.. jag hatade den där klyschan innan.. folk som sa att man inte skulle tänka på det, för då hände det. ''som om tankekraft har ngt med graviditet att göra''  sen fick jag nytt jobb och ville inte bli gravid(de närmsta 6 mån under provanställningen).. den månaden blev jag det.
  • slemtorsk i din bralla
    AnnA1985 skrev 2011-10-12 21:52:18 följande:
    det låter jättebra... man får liksom inte hänga upp sig på det.. Det vågar jag inte göra trots att jag har åldern emot mig och egentligen borde ha jättepanik eftersom jag fyller 39 i februari och då bara har ett år på mig att klara av den IVF behandling jag har rätt till med sambon.

MEN jag tror det kan bero på vår inställning till barn rent allmänt, och kanske åldern också. Jag har ju en son sedan tidigare och det är ju klart att man tänker annorlunda då- även om han tyvärr inte bor med mig...ett barn skulle bara bli en bonus för mig och mannen. Han har inga biologiska barn sedan tidigare så det blir väl lite speciellt för honom och jag vill jättegärna ge honom den gåvan men vi är båda inställda på att går det så går det...annars har vi iaf försökt.

De flesta här i tråden är mycket yngre än jag och ni har livet på er...även om det inte känns så ... och att ständigt varje månad totalt deppa i hop...en vecka före BIM bara för att man inte fått ett synligt plus känns inte bra Envira...det kan inte vara bra för ditt välmående och pyske och du måste vara rädd om dig nu när ditt mål är att bli mamma. Du måste sätta ditt välmående först och du verkar helt klart inte må bra av detta hetstestande, ta hand om dig och ta inte ut dig i onödan
  • Guacamole

Jag orkar inte stresa över barn. Blir jag inte gravid innan nyår så tar jag en paus några månader.. (så att jag får testa på att vara gravid en annan tid på året. Blev gravid i början på året och födde i November..)

Kanske är dumt att tänka så. 

Älskade Kevin 091114
  • Sol i sinne

Tjoflöjt!
    Jag blir så glad av att läsa denna tråd!Hoppet är det sista som överger en,visst? =)

Vi är på försök nummer 3 och jag är just nu på BIM-15,hahaha.
    Alltså ägglossningstider..Jag längtar efter att få börja testa redan innan vi ens börjat göka på,jisses..

För 2 månader sedan fick jag 4(!!) spökstreck och en mens som var försenad för första gången i hela mitt liv.Den har även hoppat från 28 till 24 dagar och varar bara i 4 dagar,allt detta sedan vi började prata om att skaffa barn..Helt sjukt vad kroppen kan spela en ett spratt!

Nu vill jag också bidra med mina bilder och analysera sönder test.Jag längtar!
    grattis till alla er som plussat!
    Och en lyckospark i baken till dig Slemtorsk!

• Guacamole
    Sol i sinne skrev 2011-10-12 22:23:21 följande:
    Tjoflöjt!
    Jag blir så glad av att läsa denna tråd!Hoppet är det sista som överger en,visst? =)

Vi är på försök nummer 3 och jag är just nu på BIM-15,hahaha.
    Alltså ägglossningstider..Jag längtar efter att få börja testa redan innan vi ens börjat göka på,jisses..

För 2 månader sedan fick jag 4(!!) spökstreck och en mens som var försenad för första gången i hela mitt liv.Den har även hoppat från 28 till 24 dagar och varar bara i 4 dagar,allt detta sedan vi började prata om att skaffa barn..Helt sjukt vad kroppen kan spela en ett spratt!

Nu vill jag också bidra med mina bilder och analysera sönder test.Jag längtar!
    grattis till alla er som plussat!
    Och en lyckospark i baken till dig Slemtorsk!
    Då är vi inne på samma försök. Jag har inte haft ägglossning ännu.. Kändes som det idag men inget utslag på stickan.

min mens har hoppat från 28 dagar till 34 :( Inte lika kul. rätt lång cykel och mer väntan. Men den som väntar på något gott ska ju vänta för länge..

Lycka till nu!{#emotions_dlg.flower} 
    Älskade Kevin 091114
  • slemtorsk i din bralla

God morgon...bim-3 och gravtest negativt fortfarande....vet inte hur oddsen ser ut nu med tanke på att jag kör med extra känsliga men 3 dagar kvar är ändå 3 dagar av hopp.

• Myhnona

HJÄLP tack!

Jag tog ett test nu på morgonen (har bråttom så här på morgonen och har därför inte hunnit ta bild) och precis innan där teststrecket skall vara är det ett brett vitt streck och precis efter (där teststrecket skall vara, alltså mitt emellan uppsugningsdelen och kontrollstrecket) är det ett brett mycket svagt rosa/rött streck. Hur skall jag tolka det?

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester