• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Envira
    Skrutt 83 skrev 2011-10-13 09:17:16 följande:
    Envira: kan skymta något svagt svagt rosa men svårt när bilden är så suddig.. Är den även mixad med?! Ser ut så.. Men håller tummarna!
    den är lite mixad med bättre kontrast eftersom min mobilkamera är så dålig ! 
  • Den lilla M

den här månaden kör jag på pergotime/clomid mellan dag 4 till 8 för att förhoppningsvis boosta min egen ÄL så att fröhoppningarna om ett plus blir lite större!! Nu är det bara 18dagar kvar tills jag får börja smygtesta. Men så länge vill jag massor med test från er å självklart en massa plus också!! 

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Skrutt 83

Själv sitter jag med en enorm klump i halsen och tårarna brännande bakom ögonlocken.. Ytterligare en morgon utan utslag på äl-testet, är dag 17 idag.. Verkar som ytterliggare en månad utan äl... F-N blir så sjukt frustrerad, ledsen, arg och stressad.. Nog att det är frustrerande att vänta på plus men att inte ens ha äl och en chans att få försöka är olidligt!! Detta påverkar mig något enormt, kan inte ens koncentrera mig på jobbet.. Alla runt omkring har magar eller små bebisar.. Sonens bästa kompis fick häromdagen en lillebror och sonen frågade mig "Mamma har du min lillebror i magen? Jag vill ha en lillebror på riktigt" hjälpte ju inte direkt mot längtan och frustrationen, fick alldeles ont i hjärtat!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
  • slemtorsk i din bralla
    Skrutt 83 skrev 2011-10-13 09:25:26 följande:
    Själv sitter jag med en enorm klump i halsen och tårarna brännande bakom ögonlocken.. Ytterligare en morgon utan utslag på äl-testet, är dag 17 idag.. Verkar som ytterliggare en månad utan äl... F-N blir så sjukt frustrerad, ledsen, arg och stressad.. Nog att det är frustrerande att vänta på plus men att inte ens ha äl och en chans att få försöka är olidligt!! Detta påverkar mig något enormt, kan inte ens koncentrera mig på jobbet.. Alla runt omkring har magar eller små bebisar.. Sonens bästa kompis fick häromdagen en lillebror och sonen frågade mig "Mamma har du min lillebror i magen? Jag vill ha en lillebror på riktigt" hjälpte ju inte direkt mot längtan och frustrationen, fick alldeles ont i hjärtat!
    men skrutt.. har du talat med en gyn om det... hur många månader har ÄL uteblivit nu?? ÄR du SÄKER på att den uteblivit, det är inte alltid testerna ger utslag.

Du borde ju kunna få hjälp med tex pergotime....

Massor av kramar till dig
  • Den lilla M

skrutt: när på dagen tar du testerna och tar du tempen varje morgon?

• malina 87

hej tjejer vet att jag inte har ett grav test´men vill ni kika på äl test och säga vad ni tror... har aldrrig fått ett utslag på äl tester innan, när tror ni äl kommer ske....hoppas mitt inlägg i eran tråd är okej.

det översta test togs igår em och det undre för ca 1 timme sen.
  • Den lilla M

malina: dem är tyvärr inte possetiva om det är ÄL test. men det är en bra stegring så testa igen idag så får du se hur det blir..

• bebisgalen
    malina 87 skrev 2011-10-13 09:31:13 följande:

hej tjejer vet att jag inte har ett grav test´men vill ni kika på äl test och säga vad ni tror... har aldrrig fått ett utslag på äl tester innan, när tror ni äl kommer ske....hoppas mitt inlägg i eran tråd är okej.

det översta test togs igår em och det undre för ca 1 timme sen.
    Det undre ser ju ut som det blir "blekare" igen. Undra på om du inte skulle haft din fulla stegring typ igår morse.
  • malina 87

det undre hade inte torkat vid fototagningen. lägger upp samma bild igen...jag tycker de nya ser starkare ut
  • jiippii
    Skrutt 83 skrev 2011-10-13 09:25:26 följande:
    Vilken dag började du testa, det kan ju vara så att du har äl tidigareoch lång lutalfas (eller vad det heter) mellan äl och bim. vissa har så. Äl på dag 7 typ och sen lååång väntan till bim.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester