• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Meej
    Rebbea skrev 2018-02-12 16:39:51 följande:

Detta måste väl ändå bekräfta att testet på vårdcentralen var fel?! :D

Helt klart! Tog de bara ett test där trots att du sagt att i fått positivt hemma? Du ÄR gravid. Grattis!!!
  • Rebbea
    Meej skrev 2018-02-12 17:23:42 följande:

Helt klart! Tog de bara ett test där trots att du sagt att i fått positivt hemma? Du ÄR gravid. Grattis!!!

Tack snälla!!! Ja de tog ett test samtidigt som de testade att jag hade urinvägsinfektion, och det var ett sticktest som jag aldrig sett förr, alltså inget digitalt. Så kom hon bara ut och sa att det inte var något. Har fått medicin som ska vara ok för gravida ändå så det känns skönt. Bara lite orolig att min uvi kommer påverka något negativt.
  • Meej
    Rebbea skrev 2018-02-12 17:38:08 följande:

Tack snälla!!! Ja de tog ett test samtidigt som de testade att jag hade urinvägsinfektion, och det var ett sticktest som jag aldrig sett förr, alltså inget digitalt. Så kom hon bara ut och sa att det inte var något. Har fått medicin som ska vara ok för gravida ändå så det känns skönt. Bara lite orolig att min uvi kommer påverka något negativt.

Ring MVC imorgonbitti och hör med dem, men jag tror säkert inte att det ska vara någon fara. Det är väl inte helt ovanligt med uvi när man är gravid.. Det är ju urinvägarna som är smittade, oftast inte upp vaginalt och definitivt vanligen inte upp i livmodern.
  • Smka

De test de har på sjukhus och vårdcentraler är okänsliga än vad de testen man tar hemma är. Sedan kan de säkert missa svaga streck då de inte vänder och vrider på testen direkt. Får du behandling mot uvi ska det inte vara någon fara.
  • Rebbea
    Meej skrev 2018-02-12 17:44:03 följande:

Ring MVC imorgonbitti och hör med dem, men jag tror säkert inte att det ska vara någon fara. Det är väl inte helt ovanligt med uvi när man är gravid.. Det är ju urinvägarna som är smittade, oftast inte upp vaginalt och definitivt vanligen inte upp i livmodern.

Ja tack ska göra det :)
  • Rebbea
    Smka skrev 2018-02-12 17:48:24 följande:

De test de har på sjukhus och vårdcentraler är okänsliga än vad de testen man tar hemma är. Sedan kan de säkert missa svaga streck då de inte vänder och vrider på testen direkt. Får du behandling mot uvi ska det inte vara någon fara.

Skönt att höra tack :)
  • Glädje

Någon som fått spök på apoteksgruppens teststickor?

Detta är äl+14 med eftermiddagsurin. (Ökad kontrast)

• Alfonzzz
    Glädje skrev 2018-02-12 20:05:28 följande:

Någon som fått spök på apoteksgruppens teststickor?

Detta är äl+14 med eftermiddagsurin. (Ökad kontrast)

Ser tyvärr ingenting? :(
  • Charlieellerså

Sjukvårdens test är mycket mindre känsliga än de man köper själv. Det sa man till mig efter mitt ma. Där visade sjukvårdens test negativt igen långt innan hemmatesterna blev negativa igen. Grattis.
  • Ek90
    Rebbea skrev 2018-02-12 16:39:51 följande:

Detta måste väl ändå bekräfta att testet på vårdcentralen var fel?! :D

Åhh jaaa, grattis!! :D
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester