• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Mamma Till 6 underbara barn
    LindaAB skrev 2018-02-13 11:01:57 följande:

Hej jag väntar också på min mens! Den är 6 dagar sen.

Men det sjuka är att jag testade med ägglossnings test igår bara för att jag hade inget grav test hemma. Det var två starkts streck.. blev totalt förvirrad och sprang och köpte ett gravtest (sån där enkel sticka i typ papper) och det blev negativt?

Gjorde samma i morse med samma morgonurin. Två streck på äggloasnings stickan och ett på grav stickan??(SE BILD)

Är super förvirrad? Jag ska ju ha mens men helst vara gravid?

Har någon någon tanke kring detta???

Har gravid symptomer som ömma bröst, illamående från och till. M.m

Jag får alltid 2 streck på ägglossningtest ägglossningtest kan även bli positivf om man är gravid men då ska teststrecket vara minst lika starkt som kontrollstrecket så det är negativ äl test
  • Ek90
    Ek90 skrev 2018-02-12 10:48:57 följande:

Okej, nu behöver jag hjälp :|

Nån som ser något? Är det ett spökstreck?

Jag ser ju NÅGOT, men är så rädd att det bara luras och bara är spökstreck. Tog ut stickan ur kassetten med så ser man bättre, haha. Vad troooor niii? :))))

Dagens test, fick köpa nya idag och ta nu på eftermiddagen då jag inte hann köpa igår så jag kunde använda morgonurin. (Väntar på cb digital med posten)

Blir bara så orolig att det är påväg att försvinna, för visst ser man nånting? Men det borde kanske varit starkare idag? Jag har aldrig fått någon tillstymmelse till streck innan så har ingen aning om hur de ?bör? utvecklas från dag till dag?

• saijda
    Ek90 skrev 2018-02-13 18:39:48 följande:

Dagens test, fick köpa nya idag och ta nu på eftermiddagen då jag inte hann köpa igår så jag kunde använda morgonurin. (Väntar på cb digital med posten)

Blir bara så orolig att det är påväg att försvinna, för visst ser man nånting? Men det borde kanske varit starkare idag? Jag har aldrig fått någon tillstymmelse till streck innan så har ingen aning om hur de ?bör? utvecklas från dag till dag?

Fick också så på mitt test imorse :0 om mensen inte kommer så tänkte jag testa igen!

Håller tummarna hårt för oss <3
  • sofiaaa91
    Mamma Till 6 underbara barn skrev 2018-02-13 17:48:05 följande:

Va är de för test ?

Predictor early
  • Femblirsex14
    Ek90 skrev 2018-02-13 18:39:48 följande:

Är absolut ett plus! Men jag förstår känslan. Jag har bim idag och fick starkare plus idag men inte jättestarkt. Kan lägga upp mitt test
  • vofflisen
    Matrix123 skrev 2018-02-13 10:33:06 följande:

Gjorde ett test efter min kompis vädjan pga typiska graviditetssymptom imorse och fick ett jättesvagt streck som jag inte vet hur jag ska tolka.. måste även tillägga att jag äter prionelle sedan flera år tillbaka och killen kommer aldrig i mig så att säga.. men har dessvärre i flera månader varit lös i magen och även spytt pga magkatarr och har läst nyligen att det kan påverka hur skyddad man är..

Nån som vet hur jag ska tolka svaret?

Ska göra ett till test imorgon eller om någon dag också.

Jag ser helt klart ett sträck, men ett tydligt svar är det ju inte så du får nog test om 1-2 dar igen
  • Ek90
    Femblirsex14 skrev 2018-02-13 19:02:44 följande:

Är absolut ett plus! Men jag förstår känslan. Jag har bim idag och fick starkare plus idag men inte jättestarkt. Kan lägga upp mitt test

Alltså man är ju så knäpp, för när jag tittar på dina test där nere så tänker jag ?jaaa men det är ju plus där!? Men på mitt eget är jag ytterst tveksam :P men det hör väl till att ha lite svårt att tro vad man ser och att oroa sig.
  • Glädje

Snälla ni, hjälp mig här..?!

Har fått 2 svaga plus, ett igår på em och ett i morse med apoteksgruppens egna testremsor och sen ett svagt pos i em med Lloyds egna test... igår såg någon av er ett streck här i forumet o vissa såg inget. Jag börjar själv undra om jag e knäpp. :P

Strecket är lite åt höger men om man ser på kontroll linjen så är den också lite lägre åt höger så tror bara att testet sitter lite åt höger i stickan.

Men ser ni också det svaga (Men ändå röd/råsa) strecket eller inbillar jag mig streck överallt.

Är på BIM (ev bim-1 Eller +1)

Har köpt ett digitalt som jag funderar på att ta i morgon men oroar mig såklart att det ska bli ett neg...

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester