• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Deni81

Där kom mensvärken. Nattetid. BIM idag tisdag. Mens på utsatt tid som vanligt. Bara grinar... kommer inte få något barn detta år heller, vi kan inte försöka förrän i april nästa gång. Hoppas vi kan få barn innan nästa års födelsedag (38 år) bara. För nu börjar jag känna mig gammal.

Lycka till och grattis alla plussare!

• aegd

Asså ser jag verkligen rätt? Blev lite osäker då jag idag är på cd 32 och har som längst gått till 31. Det haar varit smårosa lite nu å då, då jag varit på toa, mer än vanligt ont i brösten. Men började med bupropion för 13dagar sedan och läst att det kan förskjuta mensen. Hittade först bara ett nyss utgånget gravidkollen, test nr2 är inte utgånget. Har försökt i 3år nu och det var 8år sedan jag sist såg ett positivt test.

www.dropbox.com/s/jayfuy4ew937c3j/20180213_054917.jpg

• stragge
    aegd skrev 2018-02-13 06:00:39 följande:

Asså ser jag verkligen rätt? Blev lite osäker då jag idag är på cd 32 och har som längst gått till 31. Det haar varit smårosa lite nu å då, då jag varit på toa, mer än vanligt ont i brösten. Men började med bupropion för 13dagar sedan och läst att det kan förskjuta mensen. Hittade först bara ett nyss utgånget gravidkollen, test nr2 är inte utgånget. Har försökt i 3år nu och det var 8år sedan jag sist såg ett positivt test.

www.dropbox.com/s/jayfuy4ew937c3j/20180213_054917.jpg

Ser ut som ett plus ja :D
  • babbi

Need help!! Är på BIM+6, bara megativa test och mensen lyser med sin frånvaro... ringde vårdcentralen igår och barnmorskan ska ringa upp imorgon, men tänkte att jag gör ett test för att veta vad jag ska säga till henne imorgon...

hur tolkar man mitt resultat?! (Testlagret sticka) så rädd för spökstreck..

• Rebbea
    Charlieellerså skrev 2018-02-12 20:51:10 följande:

Sjukvårdens test är mycket mindre känsliga än de man köper själv. Det sa man till mig efter mitt ma. Där visade sjukvårdens test negativt igen långt innan hemmatesterna blev negativa igen. Grattis.

Tack snälla för info!
  • Alfonzzz
    Glädje skrev 2018-02-13 06:29:58 följande:

Inom 5 min på BIM, ser nån nåt?

Tyvärr inget idag heller?köp ett digitalt :)
  • Alfonzzz
    babbi skrev 2018-02-13 07:16:06 följande:

Need help!! Är på BIM+6, bara megativa test och mensen lyser med sin frånvaro... ringde vårdcentralen igår och barnmorskan ska ringa upp imorgon, men tänkte att jag gör ett test för att veta vad jag ska säga till henne imorgon...

Tycker mig ana ett litet svagt svagt streck, hade köpt ett digitalt och testat med senare idag eller imorgon :)
  • nufårvise
    babbi skrev 2018-02-13 07:16:06 följande:

Jag ser ett streck!
  • babbi
    Alfonzzz skrev 2018-02-13 07:20:16 följande:

Tycker mig ana ett litet svagt svagt streck, hade köpt ett digitalt och testat med senare idag eller imorgon :)

Ja alltså det är ju olika känslighet på testen.. så har gjort digitalt innan (senast i lördags) men det visade negativt :(
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester