• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Emhy89
    Jullan1989 skrev 2018-02-12 12:24:12 följande:
    4-5 dagar innan BIM. Kan de va possitivt?
    Jag skulle säga att det är ett plus!
  • Ek90
    Rebbea skrev 2018-02-12 13:48:38 följande:

Ja tack jag hoppas verkligen! Jag köpte clear blue digital imorse. Funderar på att ta ett i em och ett imorgon bitti. Jag har bim på lördag så det är ju jättetidigt egentligen men fick upp hoppet när det redan syntes.. när har du bim? Har du fått sånt streck förut? :)

Ja det kan jag förstå! Jag har BIM på ons eller torsdag, lite osäker. Så jag är också ute i lite för god tid. Nej jag har aldrig fått ett sånt streck förut på testlagrets test och då har jag ändå testat med ett par stycken under tidigare månader. Därför gör det mig hoppfull att de inte ger så mycket spökstreck, men man vågar ju klart inte vara helt säker. Det enda att göra är nog att testa igen, jag har beställt ett digitalt jag tänkte ta när det kommer (förhoppningsvis onsdag) och även testa imorgon med men man blir ju tokig av att läsa av dessa himla streck!
  • Ek90
    Emilix skrev 2018-02-12 12:51:50 följande:

Vad tror ni om det här? Fick positivt på clearblue rosa ägglossningstest den 31/1. Och idag ser gravtestet ut så här.

Jag tror det är positivt! :D men jag vet också hur svårt det är att tro på det där strecket!
  • Emilix
    Ek90 skrev 2018-02-12 15:10:47 följande:

Jag tror det är positivt! :D men jag vet också hur svårt det är att tro på det där strecket!

Jag hoppas verkligen att det är positivt, ska ta ett till test av samma sort i morron. Få se om det är starkare streck då :)
  • Rebbea
    Ek90 skrev 2018-02-12 15:00:46 följande:

Ja det kan jag förstå! Jag har BIM på ons eller torsdag, lite osäker. Så jag är också ute i lite för god tid. Nej jag har aldrig fått ett sånt streck förut på testlagrets test och då har jag ändå testat med ett par stycken under tidigare månader. Därför gör det mig hoppfull att de inte ger så mycket spökstreck, men man vågar ju klart inte vara helt säker. Det enda att göra är nog att testa igen, jag har beställt ett digitalt jag tänkte ta när det kommer (förhoppningsvis onsdag) och även testa imorgon med men man blir ju tokig av att läsa av dessa himla streck!

Samma här! Har bara fått helt blankt på dem innan. Vi får hålla tummarna :)
  • Alfonzzz
    Lunalove skrev 2018-02-12 13:47:57 följande:

Jadu jag vet inte, tycker appen har blivit sämre och sämre med tiden jag använt den. Men jag har haft väldigt oregelbundet se senaste månaderna. Tycker också det verkar ologiskt men det var vad som hade beräknats :/

Ja känner igen det där. Tyckte appen visade mer å mer fel. Visade ÄL på fel dag ett flertal gånger, även om jag fick negativt på äl-sticka så visade appen att jag hade ägglossning. Men ge inte upp! Fortsätt du testa :) och lycka till!
  • Alfonzzz
    vofflisen skrev 2018-02-12 13:14:15 följande:

Hej! Är jag helt blind eller finns det en liiiten skugga där? Detta är 2/3 dagar innan beräknad mens taget sent på kvällen.

Jag ser tyvärr ingenting :( testa imorgon med morgonurin med! Lycka till :)
  • Rebbea

Detta måste väl ändå bekräfta att testet på vårdcentralen var fel?! :D

• nufårvise
    Rebbea skrev 2018-02-12 16:39:51 följande:

Detta måste väl ändå bekräfta att testet på vårdcentralen var fel?! :D

Ja, om det var negativt. Grattis!!
  • Rebbea
    nufårvise skrev 2018-02-12 16:49:22 följande:

Ja, om det var negativt. Grattis!!

Jaa, blev så ledsen och trodde verkligen inte detta efter. Tack!!!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester