• Emilix

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Vad tror ni om det här? Fick positivt på clearblue rosa ägglossningstest den 31/1. Och idag ser gravtestet ut så här.

• Emilix
    Jullan1989 skrev 2018-02-12 12:53:04 följande:

Det där är possitivt, mycket starkare än mitt! Grattis!

Tror du verkligen det? Jag vågar inte tro att det är sant, har försökt bli gravid sen Juli 2014. Men det här va första gången vi testade med ägglossningstest efter att ha fått tips från kvinnokliniken att göra det. Vi gör en utredning där ang ofrivillig barnlöshet. Känns helt sjukt om det skulle ha lyckats på första försöket med ägglossningstest :)
  • Emilix
    joannac skrev 2018-02-12 13:04:59 följande:

Ser också strecket! Testa imon igen, då kommer strecket säkert vara tydligare! Eller köp ett digitalt test, inga streck som kan lura dig där. Vilket lättnad efter att ha försökt så länge! Stort grattis!!! :)

Ja jag har tänkt att jag ska testa i morron igen med samma test. Ska köpa ett digitalt och testa med också :)

Tack känns helt galet :)
  • Emilix
    Ek90 skrev 2018-02-12 15:10:47 följande:

Jag tror det är positivt! :D men jag vet också hur svårt det är att tro på det där strecket!

Jag hoppas verkligen att det är positivt, ska ta ett till test av samma sort i morron. Få se om det är starkare streck då :)
  • Emilix

Gjorde ett nytt test nu på morronen och det såg jag inget alls på..hade förväntat mig ett starkare streck än det som va igår, men nej såg inget alls på det här :/

I morron är det 14 dagar efter positivt äl test. Tänker vänta till Fredag och ta ett digitalt då, orkar inte hålla på och analysera efter streck.

Så här såg testet ut igår, översta är original bilden och den under har jag ökat kontrasten på och då ser man ju tydligt två streck. Varför visar det inget idag? :(

• Emilix
    Emilix skrev 2018-02-13 09:26:06 följande:

Gjorde ett nytt test nu på morronen och det såg jag inget alls på..hade förväntat mig ett starkare streck än det som va igår, men nej såg inget alls på det här :/

I morron är det 14 dagar efter positivt äl test. Tänker vänta till Fredag och ta ett digitalt då, orkar inte hålla på och analysera efter streck.

Så här såg testet ut igår, översta är original bilden och den under har jag ökat kontrasten på och då ser man ju tydligt två streck. Varför visar det inget idag? :(

Glömde lägga till bilden.

• Emilix
    Alfonzzz skrev 2018-02-13 11:13:49 följande:

Ser också ett svagt streck, men ja att ta ett digitalt är ju avsevärt bättre och lättare att se :)

Ja jag ser också strecken, men va så konstigt att jag inte såg nått idag. Kollade kanske inte lika noga idag för jag förväntade mig att det skulle vara ganska starkt.

Men ska ta ett digitalt med veckoindikator på Fredag så får vi se :)
  • Emilix
    joannac skrev 2018-02-13 22:27:22 följande:

samma här.. säkert nått tillfälligt fel på sidan.. suck

Samma för mig, trodde det va nått fel med min telefon eller Internet..Men då är det fler som har problem, hoppas det ordnar till sig snart så man kan se bilderna.
  • Emilix

Okej, vet att jag sa igår att jag skulle vänta till Fredag och ta ett digitalt test. Men kunde såklart inte hålla mig utan tog ett likadant i morse som jag tog i förrgår och igår.

Igår kunde jag typ inte se nått alls på testet och idag ser det ut så här.

idag är det 14 dagar sen positivt äl test. Tycker jag ser ett svagt streck, men borde det inte vara starkare idag om det är 14 dagar efter äl?

• Emilix
    Alfonzzz skrev 2018-02-14 11:31:32 följande:

Ser också något litet svagt.. mitt va bara jättelite starkare 17 dagar efter äl :)

Ja okej, fick för mig att det borde vara starkt på bim dagen. Men då håller jag hoppet uppe ett tag till :) Ska testa med ett digitalt på Fredag tänkte jag, men om det är negativt så är det ingen idé att testa mer och bara vänta på mensen eller?
  • Emilix
    Alfonzzz skrev 2018-02-14 14:42:43 följande:

Ja nu vet jag ju inte riktigt hur din cykel ser ut men hade tagit ett digitalt om någon dag, om de visar negativt hade jag väntat till efter helgen och tagit ett till då :)

Jag vet inte riktigt heller Hur min cykel ser ut, den hoppar lite hur som helst hehe. Ska testa med digitalt på Fredag :)
  • Emilix

Taget idag 15 dagar efter äl. Går inte att misstolka det här :)

Är helt jävla skakig, äntligen ett plus efter att ha försökt sen sommaren 2014 :')

Blir ändå ett digitalt i morron för att vara 100% säker.

Känns helt sjukt det här :)

• Emilix
    Meej skrev 2018-02-15 07:18:13 följande:

Så otroligt välförtjänt!! GRATTIS!!

Tack så jättemycket, känns helt sjuk <3 :)
  • Emilix
    beso skrev 2018-02-15 08:16:42 följande:

Nä e d sant!? :) Va underbart! Förtår det måste va sjukt fantastisk känsla! :D STORT GRATTIS :):):)

Ja det känns helt sinnessjukt haha.

Vågar knappt tro att det är sant :')

Tack så jättemycket <3
  • Emilix
    Femblirsex14 skrev 2018-02-15 09:23:51 följande:

Grattis! Ser ut som mitt på bim nu i tisdags

Tack så jättemycket, känns helt overkligt :')
  • Emilix

Ser nån nått på det här? Är väldigt tidigt, bara ÄL+9, men tycker jag ser något svagt?

• Emilix
    Leah56 skrev 2020-02-25 11:38:31 följande:

Ser ingen bild?

Verkar vara nått fel på FL just nu, jag ser inte nåns bilder, men provar lägga upp den igen :)

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester