• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • sofiaaa91
    saijda skrev 2018-02-14 10:19:21 följande:

Så lite så <3 ja och jag är väldigt nervös :0 tänkte ta ett nytt test i helgen, ett digitalt. Ska bara bestämma mig för vilken. Men tänkte clearblue early test. Vilken använde du? :)

Imorse blev de clearblue early, imorgon blir de nog digitalt med veckoindikator :D
  • saijda
    sofiaaa91 skrev 2018-02-14 10:23:50 följande:

Imorse blev de clearblue early, imorgon blir de nog digitalt med veckoindikator :D

Okej det är så jag tänkte testa med, fast i helgen. För på fredag är det exakt en vecka sedan BIM-dagen, om appen räknar rätt :0
  • kallemaja
    liseen08 skrev 2018-02-14 08:28:33 följande:

Är jag helt ute och cyklar eller är inte den svaga skuggan på mitt test på fel ställe? Har fått för mig att det ska vara längre åt höger - någon som har erfarenhet av testlagrets tester på senare tiden? 

Observera att testet på bilden har gått över tiden och är lite "kornigt" men skuggan ser likadan ut som det gjorde inom testets tid

Funderar på samma..mitt streck är på precis samma ställe som ditt...hur långt innan Bim är du?
  • Emilix

Okej, vet att jag sa igår att jag skulle vänta till Fredag och ta ett digitalt test. Men kunde såklart inte hålla mig utan tog ett likadant i morse som jag tog i förrgår och igår.

Igår kunde jag typ inte se nått alls på testet och idag ser det ut så här.

idag är det 14 dagar sen positivt äl test. Tycker jag ser ett svagt streck, men borde det inte vara starkare idag om det är 14 dagar efter äl?

• Alfonzzz
    Emilix skrev 2018-02-14 11:11:12 följande:

Okej, vet att jag sa igår att jag skulle vänta till Fredag och ta ett digitalt test. Men kunde såklart inte hålla mig utan tog ett likadant i morse som jag tog i förrgår och igår.

Igår kunde jag typ inte se nått alls på testet och idag ser det ut så här.

idag är det 14 dagar sen positivt äl test. Tycker jag ser ett svagt streck, men borde det inte vara starkare idag om det är 14 dagar efter äl?

Ser också något litet svagt.. mitt va bara jättelite starkare 17 dagar efter äl :)
  • Emilix
    Alfonzzz skrev 2018-02-14 11:31:32 följande:

Ser också något litet svagt.. mitt va bara jättelite starkare 17 dagar efter äl :)

Ja okej, fick för mig att det borde vara starkt på bim dagen. Men då håller jag hoppet uppe ett tag till :) Ska testa med ett digitalt på Fredag tänkte jag, men om det är negativt så är det ingen idé att testa mer och bara vänta på mensen eller?
  • Ek90

Usch och fy vad besviken och ledsen jag är nu.

Två dagar har mina test varit svagt positiva.

Idag gjorde jag i väntan på mitt digitala som ska komma i lådan den andra RFSU-stickan... som var i princip helt blank.

Antar det betyder att det inte blir något av detta då?

Jag som verkligen ville tro att jag skulle få överraska sambon med ett positivt test ikväll. Usch. Istället kommer jag vara en liten fläck känns det som. :(

Nån som varit med om samma med en positiv utgång? Den negativa vägen förstår jag redan, tyvärr. :(

• Tussan94
    Ek90 skrev 2018-02-14 12:40:14 följande:

Usch och fy vad besviken och ledsen jag är nu.

Två dagar har mina test varit svagt positiva.

Idag gjorde jag i väntan på mitt digitala som ska komma i lådan den andra RFSU-stickan... som var i princip helt blank.

Antar det betyder att det inte blir något av detta då?

Jag som verkligen ville tro att jag skulle få överraska sambon med ett positivt test ikväll. Usch. Istället kommer jag vara en liten fläck känns det som. :(

Nån som varit med om samma med en positiv utgång? Den negativa vägen förstår jag redan, tyvärr. :(

Är inte RFSU-stickorna mindre känsliga? Kanske därför det var blankt?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester