• Smka

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Har bim om två dagar, detta är ett testa tidigt från graviditetskollen, men är det inte lite svagt för att vara ett testa tidigt???
  • Smka

En rejäl stegring från igår till idag. Någon annan som också får får starkare om man testar på eftermiddagen?
  • Smka
    Lucifer91 skrev 2018-01-09 13:15:29 följande:

Tjejer, jag skrev igår om mitt dilemma med ÄL testerna.. tog ett precis.. kan man tolka detta som positivt nu? Eller?

Tänkte ta ett vid 17 för att se om de är lila starkt då eller om de börjar bli svagare..

Den sista stickan är nytagen..

Nej det är väl inte positivt men jag har typ aldrig fått starkare än sådär trots att jag tagit frekvent när jag sett att det börjat öka. Ändå har jag blivit gravid. De enda testerna jag fått positivt på är på cb digitala. Så tror det är lite individuellt med hur starka dem blir. Själv har jag räknat med att jag haft äl om jag sett en strgring sen kanske det inte är rätt.
  • Smka
    Lucifer91 skrev 2018-01-09 20:39:03 följande:

Ah okej, ja stegring är ju här också.. ska ta ett imorgon och se hur de ser ut då..

hade du också denna stegringen när du blev gravid? Hur ofta hade ni samlag under din stegring? :) tack för svar

Ja. Vi låg varannan dag äl-veckan sen låg vi dagen då stegring en var och dagen efter. Men du får väl se hur det ser ut imorgon. Alla kroppar är ju olika och kanske är det starkare då
  • Smka
    Doors skrev 2018-01-26 10:08:28 följande:

Lovar. Ingen öl. Kan inte tro det ännu.

Vet ni experter om man kan ta ett digitalt test på kvällen ifall man undviker att dricka så mycket under dagen? Är helt chockad på något märkligt sätt (men glad också) och vill veta. :)

Är ingen expert men jag har alltid fått starkare när jag testat mellan 11-17 typ än vad jag fått av morgonurin. Drick inte så mycket och håll från att gå på toa bara =) skicka kar med en bild på morgon vs eftermiddagstest

• Smka
    Rebbea skrev 2018-02-12 17:38:08 följande:

Tack snälla!!! Ja de tog ett test samtidigt som de testade att jag hade urinvägsinfektion, och det var ett sticktest som jag aldrig sett förr, alltså inget digitalt. Så kom hon bara ut och sa att det inte var något. Har fått medicin som ska vara ok för gravida ändå så det känns skönt. Bara lite orolig att min uvi kommer påverka något negativt.

De test de har på sjukhus och vårdcentraler är okänsliga än vad de testen man tar hemma är. Sedan kan de säkert missa svaga streck då de inte vänder och vrider på testen direkt. Får du behandling mot uvi ska det inte vara någon fara.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester