• HaBaNiTa

Ostimulerad FET symtom tråden.

Hej alla fina IVF tjejer. Tänkte skapa en tråd för oss som gör FET i ostimulerad cykel för att prata av oss om bl.a symtom. 

Jag gjorde första IVF i april med ET som inte gick vägen och sedan ett FET i stimulerad cykel i juni och blev gravid. Men som tyvärr slutade i missfall i v6

Tänkte göra en lång paus då jag blev helt  förstörd. Men så började jag kolla med ägglossnings stickor (CB) och fick omslag 19 dagar efter MF och två veckor efter detta fick jag min mens. Under denna tid så ringde de upp mig från sjukhuset och frågade hur det gick med graviditeten och de hade inte sett att jag fått missfall under tiden som de hade sommarstängt.

Men jag berättade då om min ÄL och de tyckte att jag skulle passa på att köra en ostimulerad FET nu när kroppen kommit igång själv efter att jag inte har haft mens på1½år pga PCOs. Så nu sitter jag här med en liten eskimå i mig som odlades i 5 dagar alltså en blastocyst. Idag är det ruvardag 1 då jag fick återföringen igår. Har känt molvärk sen återföringen och det kommer och går. Känner just nu inget annat speciellt men det är så otroligt skönt o slippa alla hormoner och speciellt progesteronet. Hoppas min kropp tar emot denna lilla frysis, att vi får ett fint plus som denna gång går hela vägen till en efterlängtad bebis,
    TD är den 23:e september för oss och jag har lovat min man att vi ska hålla oss tills dess. Haha svårt jag vet men vi ska försöka Hjärta

Skriv gärna vilka symtom ni har. Om det är någon som gjort ostimulerat FET innan så skriv gärna om den och hur det kändes. Har letat som en tok efter en sådan tråd men finns inga bra. Därför bestämde jag mig för att starta en ny  

Nu ska vi alla få stora tydliga plus här inne som ger oss våra efterlängtade bebisar.
    KRAM PÅ ER 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-06 23:36
    just det ett annat symtom är att jag är lite uppblåst (gasig) haha

• Svar på tråden Ostimulerad FET symtom tråden.
  • M karl
    hemulen skrev 2011-09-18 07:45:12 följande:
    Nej fy fasen, besviken igen... Testade igår kväll på RD 11, men inget plus och i natt kom tant röd... Ont som fan gjorde det också så det gick inte att sova . Fy vad less jag är på att vänta på bebis, har hållit på i snart 1,5 år.
    Men usch vad tråkigt! Och livet är så himla orättvist, att vissa får vänta så länge på sin graviditet.
    Styrke kramar till dig.
  • jazmine25

min mens kom också idag. Jag hatar livet just nu. Vi kommer köra på en ny FET direkt. Jag har 4 st i frysen. Men det var 9 000 kr som försvann nu. snart 9 000 kr till. Men vad gör man inte för att få barn

• hemulen

Jazmine, stor tröstkram och eller hur, det får kosta. Är det din första IVF omgång? Som sagt jag ska börja med akupunktur, 450 kr per gång känns som små summor i sammanhanget.

• HaBaNiTa

Ingen mens ännu och nu är jag på CD33 och RD13 har fortfarande ilningar i brösten till och från och trött men nästan ingen molvärk. Däremot är jag förstoppad så misstänker att det är pga graviditet men tror ändå min mens är på väg. Mitt humör har varit fördjävlig sista tiden. Stackars min man vi får väl se vad som händer på fre om det blir plus eller inte. Dealiy kommer du ihåg hur din livmodertapp kändes den här tiden i ditt ruvande? Kram

• jazmine25
    hemulen skrev 2011-09-18 18:48:13 följande:
    Jazmine, stor tröstkram och eller hur, det får kosta. Är det din första IVF omgång? Som sagt jag ska börja med akupunktur, 450 kr per gång känns som små summor i sammanhanget.
    Det var vår förtsa FET på vår första IVF. Nu ska vi hoppa en cykel och satsa på att göra en helt ny IVF i mitten av oktober. Vi ska köpa en papegoja nu också så jag kommer ha fullt upp men det är bara kul såklart.
  • heiden

jazmine: Fasen va trist, tröstkramar till dig! De är nog bra med ett husdjur. De säger ju att när man blir upptagen med annat så kan det hända mirakel ;)

hemulen: Trist, tröstkramar till dig! Jag gick på akupunktur under IVF och då blev jag gravid, dock slutade det i missfall men det kändes skönt att gå och jag ska börja igen. Det är dyrt men hjälper det så är det mycket värt :)

habanita: Spännande, fortsätter att hålla tummarna att det blir ett fint plus!

Själv håller jag på att kissa på mina stickor varje morgon :), inget utslag än....

Kramiz 

• jazmine25

Heiden hoppas du får utslag snart.

Det ska bli ass kul. jag har hittat en flicka av arten Grå jako. nu är det bara ett namn som fattas. Jag ska köpa bur och grejjer imorgon. Jag ska få titta på fågeln på lördag men kommer inte hämta hem den förrns efter min och makens London resa så runt den 6/10 blir jag en stolt ägare av en papegoja.

Så här ser arten ut

• heiden

Å vad fin, vad skoj, får ni lära den prata :), de Grå jako brukar väl vara ganska duktiga på att lära sig va?

Jag fick utslag idag så på måndag ska vi sätta in, hoppas hoppas det klarar tining!! Började återigen akupunktur idag också, hoppas det kan hjälpa kroppen lite....

Kramiz 

Svar på tråden Ostimulerad FET symtom tråden.