• HaBaNiTa

Ostimulerad FET symtom tråden.

Hej alla fina IVF tjejer. Tänkte skapa en tråd för oss som gör FET i ostimulerad cykel för att prata av oss om bl.a symtom. 

Jag gjorde första IVF i april med ET som inte gick vägen och sedan ett FET i stimulerad cykel i juni och blev gravid. Men som tyvärr slutade i missfall i v6

Tänkte göra en lång paus då jag blev helt  förstörd. Men så började jag kolla med ägglossnings stickor (CB) och fick omslag 19 dagar efter MF och två veckor efter detta fick jag min mens. Under denna tid så ringde de upp mig från sjukhuset och frågade hur det gick med graviditeten och de hade inte sett att jag fått missfall under tiden som de hade sommarstängt.

Men jag berättade då om min ÄL och de tyckte att jag skulle passa på att köra en ostimulerad FET nu när kroppen kommit igång själv efter att jag inte har haft mens på1½år pga PCOs. Så nu sitter jag här med en liten eskimå i mig som odlades i 5 dagar alltså en blastocyst. Idag är det ruvardag 1 då jag fick återföringen igår. Har känt molvärk sen återföringen och det kommer och går. Känner just nu inget annat speciellt men det är så otroligt skönt o slippa alla hormoner och speciellt progesteronet. Hoppas min kropp tar emot denna lilla frysis, att vi får ett fint plus som denna gång går hela vägen till en efterlängtad bebis,
    TD är den 23:e september för oss och jag har lovat min man att vi ska hålla oss tills dess. Haha svårt jag vet men vi ska försöka Hjärta

Skriv gärna vilka symtom ni har. Om det är någon som gjort ostimulerat FET innan så skriv gärna om den och hur det kändes. Har letat som en tok efter en sådan tråd men finns inga bra. Därför bestämde jag mig för att starta en ny  

Nu ska vi alla få stora tydliga plus här inne som ger oss våra efterlängtade bebisar.
    KRAM PÅ ER 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-06 23:36
    just det ett annat symtom är att jag är lite uppblåst (gasig) haha

• Svar på tråden Ostimulerad FET symtom tråden.
  • lyckospeja

Nja, frågar dem när jag testat istället, när jag ändå ska höra av mig. Det går ju som det går, jag var bara väldigt nyfiken! ;) Jag har testdag om exakt två veckor.

• MissCat
    lyckospeja skrev 2011-09-23 22:39:51 följande:
    Nja, frågar dem när jag testat istället, när jag ändå ska höra av mig. Det går ju som det går, jag var bara väldigt nyfiken! ;) Jag har testdag om exakt två veckor.
    Ja oj då är det lång tid kvar. Måste vara ett 2 dagars du har fått eftersom du har drygt 2 veckors ruvande.

Lycka till
  • lyckospeja
    MissCat skrev 2011-09-23 22:42:44 följande:
    Ja oj då är det lång tid kvar. Måste vara ett 2 dagars du har fått eftersom du har drygt 2 veckors ruvande.

Lycka till
    Ja om det är snabbare testdag på femdagars så måste det vara 2dagars jag har. Jaja, det är bara att vänta! Men ska fråga på testdagen om det är möjligt att känna symtom så tidigt även på 2dagars. :)

Tack för svar! 
  • hemulen

Men nej Habanita! Vad tråkigt för dig. Stor kram, jag känner med dig. Har ni embryon kavr i frysen?

• intensiv längtan

Stort grattis fipochi och diamonds!!! Vad härligt! Jag tar progesteron en gång om dagen men är lite orolig för att det är för lite. Kanske bör öka till två om dagen jag med. Gjorde insättningen i onsdags. På vilken dag testade ni och hur länge var embryot odlat? Blir ju även väldigt nyfiken på om ni kände något under tiden eftersom man själv går och känner efter hela tiden.

• intensiv längtan

Habanita, vad tråkigt men skönt att du verkar ta det bra! Nya tag nästa gång och då måste det gå vägen!

• M karl
    intensiv längtan skrev 2011-09-24 08:00:37 följande:
    Stort grattis fipochi och diamonds!!! Vad härligt! Jag tar progesteron en gång om dagen men är lite orolig för att det är för lite. Kanske bör öka till två om dagen jag med. Gjorde insättningen i onsdags. På vilken dag testade ni och hur länge var embryot odlat? Blir ju även väldigt nyfiken på om ni kände något under tiden eftersom man själv går och känner efter hela tiden.
    Jag har en femdagars odlad och testade på ruvardag 9. Jag tar progesteron 2ggr om dagen för att vara på den säkra sidan, men det är säkert inte nödvändigt. Jag kände spänningar i magen från ruvardag 7. Men inte ett enda symptom före det.
  • Diamondsareforever

Tack! Jag tar 2 progesteron om dagen.. 3-dagar odlade 5 resp 7 celler återfördes. Testade jääääättesvagt positivt RD 8, innan dess inte ett skit syntes på stickan. Känner lite i brösten från RD 9.. Idag är jag på RD 11.. Annars inget..

• Diamondsareforever

Fast idag har jag haft huvudvärk och det har jag inte haft sen förra graviditeten då jag hade det ofta.. Går inte över med alvedon.. Ett symptom på mig!

• intensiv längtan

Tack fipochi och diamondsareforever, jätteintressant att höra om hur ni har känt det.

Jag har som du fipochi fått femdagars tillbaka och nu går jag och känner efter hela tiden, är ju bara på dag tre så efter era beskrivningar kan jag koppla av några dagar till innan jag ska börja leta efter tecken (lättare sagt än gjort).

Däremot tänker jag börja med progesteron två gången per dag från och med imorgon, kan ju inte skada iaf?

Svar på tråden Ostimulerad FET symtom tråden.