• HaBaNiTa

Ostimulerad FET symtom tråden.

Hej alla fina IVF tjejer. Tänkte skapa en tråd för oss som gör FET i ostimulerad cykel för att prata av oss om bl.a symtom. 

Jag gjorde första IVF i april med ET som inte gick vägen och sedan ett FET i stimulerad cykel i juni och blev gravid. Men som tyvärr slutade i missfall i v6

Tänkte göra en lång paus då jag blev helt  förstörd. Men så började jag kolla med ägglossnings stickor (CB) och fick omslag 19 dagar efter MF och två veckor efter detta fick jag min mens. Under denna tid så ringde de upp mig från sjukhuset och frågade hur det gick med graviditeten och de hade inte sett att jag fått missfall under tiden som de hade sommarstängt.

Men jag berättade då om min ÄL och de tyckte att jag skulle passa på att köra en ostimulerad FET nu när kroppen kommit igång själv efter att jag inte har haft mens på1½år pga PCOs. Så nu sitter jag här med en liten eskimå i mig som odlades i 5 dagar alltså en blastocyst. Idag är det ruvardag 1 då jag fick återföringen igår. Har känt molvärk sen återföringen och det kommer och går. Känner just nu inget annat speciellt men det är så otroligt skönt o slippa alla hormoner och speciellt progesteronet. Hoppas min kropp tar emot denna lilla frysis, att vi får ett fint plus som denna gång går hela vägen till en efterlängtad bebis,
    TD är den 23:e september för oss och jag har lovat min man att vi ska hålla oss tills dess. Haha svårt jag vet men vi ska försöka Hjärta

Skriv gärna vilka symtom ni har. Om det är någon som gjort ostimulerat FET innan så skriv gärna om den och hur det kändes. Har letat som en tok efter en sådan tråd men finns inga bra. Därför bestämde jag mig för att starta en ny  

Nu ska vi alla få stora tydliga plus här inne som ger oss våra efterlängtade bebisar.
    KRAM PÅ ER 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-06 23:36
    just det ett annat symtom är att jag är lite uppblåst (gasig) haha

• Svar på tråden Ostimulerad FET symtom tråden.
  • Frajda 80
    emsan83 skrev 2012-01-31 10:30:36 följande:
    Ja har läst denna underbara tråd, fick sj ett fet insatt i söndags. Nervös ja. Som sjutton :) hur gick det för er? alla plussen som blev m,m
    Jag plussade på mitt första och enda FET, tyvärr MF i vecka 8.
    Nu inväntar vi ett nytt IVF försök. 
  • Sunseed

Nytt FET på fredag, om ägget klarar upptiningen. Nu väntar den spända ruvningen igen. Glad Hur går det för er andra?

• emsan83

Ja tänkte höra med er om vaggisar vid fet. har ni fått det? Ja är ruvare sen i söndags med ett fem celligt. Känns konstigt med ojämt antal... eller? Har ni ont ja har faktiskt ganska ont mot vänster sida :( mens värk tro? Kan vara vätska efter ägglossningen som retar i bukhinnorna kanske men ja brukar bara ha ont någon dag eller två. Kram

• emsan83

Ja tänkte höra med er om vaggisar vid fet. har ni fått det? Ja är ruvare sen i söndags med ett fem celligt. Känns konstigt med ojämt antal... eller? Har ni ont ja har faktiskt ganska ont mot vänster sida :( mens värk tro? Kan vara vätska efter ägglossningen som retar i bukhinnorna kanske men ja brukar bara ha ont någon dag eller två. Kram

• emsan83

Typ som om man tar något ägglossnings stimulerande?? Verkar vara så olika det där :S

• HaBaNiTa

Nej för att kroppen kanske inte producerar eget progesteron vid stimulerat eftersom man "lurar" kroppen lite när man framkallar mens/ägglossning/bygger på slemhinnan osv

• Sunseed

Jag har haft ostimulerat FET men fick Progesteron efter insättningen.
    Jag fick massor med graviditetssymptom av Progesteronet. Molande värk, illamående, humörsvängningar etc.

Nu ska jag göra ett nytt FET imorgon (ostimulerat) så får vi se om dom ger någon efterbehandling då. Jag gissar att jag får Progesteron igen. Kanske för att jag är lite äldre? 

• Sunseed

Och här blev det minus igen. Vi fick två blastocyster tillbaka den 3 februari men det ville inte ta sig. Nu lämnar jag den här tråden då vi får köra ett nytt försök med IVF. 
    Ett stort lycka till allihopa. Hjärta 

• emsan83
    gyttjegrisen skrev 2012-12-17 21:31:02 följande:
    Vita flytningar på ruvardag 2-3. Bra eller dåligt?

Går du på vaggisar =)
  • Oliwetti

Hej alla, jag och en vän till mig var ofrivilligt barnlösa under samma tid i livet. Vi var inne här på familjeliv som dårar och letade svar på alla våra frågor. Nu, efter flera ivf-behandlingar, har vi båda fått barn och har nu startat en podd om just barnlängtan, ofrivillig barnlöshet och ivf. Vi pratar om allt från ruvardagar till spökstreck.

Vårt mål är att vi ska vara den där vännen som stöttar i er resa mot ett barn. Vi finns på iTunes o iCloud under Ruvarpodden. Ni hittar oss även på #ruvarpodden på insta och fb.

Svar på tråden Ostimulerad FET symtom tråden.