• HaBaNiTa

Ostimulerad FET symtom tråden.

Hej alla fina IVF tjejer. Tänkte skapa en tråd för oss som gör FET i ostimulerad cykel för att prata av oss om bl.a symtom. 

Jag gjorde första IVF i april med ET som inte gick vägen och sedan ett FET i stimulerad cykel i juni och blev gravid. Men som tyvärr slutade i missfall i v6

Tänkte göra en lång paus då jag blev helt  förstörd. Men så började jag kolla med ägglossnings stickor (CB) och fick omslag 19 dagar efter MF och två veckor efter detta fick jag min mens. Under denna tid så ringde de upp mig från sjukhuset och frågade hur det gick med graviditeten och de hade inte sett att jag fått missfall under tiden som de hade sommarstängt.

Men jag berättade då om min ÄL och de tyckte att jag skulle passa på att köra en ostimulerad FET nu när kroppen kommit igång själv efter att jag inte har haft mens på1½år pga PCOs. Så nu sitter jag här med en liten eskimå i mig som odlades i 5 dagar alltså en blastocyst. Idag är det ruvardag 1 då jag fick återföringen igår. Har känt molvärk sen återföringen och det kommer och går. Känner just nu inget annat speciellt men det är så otroligt skönt o slippa alla hormoner och speciellt progesteronet. Hoppas min kropp tar emot denna lilla frysis, att vi får ett fint plus som denna gång går hela vägen till en efterlängtad bebis,
    TD är den 23:e september för oss och jag har lovat min man att vi ska hålla oss tills dess. Haha svårt jag vet men vi ska försöka Hjärta

Skriv gärna vilka symtom ni har. Om det är någon som gjort ostimulerat FET innan så skriv gärna om den och hur det kändes. Har letat som en tok efter en sådan tråd men finns inga bra. Därför bestämde jag mig för att starta en ny  

Nu ska vi alla få stora tydliga plus här inne som ger oss våra efterlängtade bebisar.
    KRAM PÅ ER 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-06 23:36
    just det ett annat symtom är att jag är lite uppblåst (gasig) haha

• Svar på tråden Ostimulerad FET symtom tråden.
  • lellisen

Grattis till hjärtat!!!!! Mitt tog slut....började blöda igår och tog då ett digitalt till som det nu står inte gravid på!!!!! Så över för våran del........kram alla och lycka till

• 5ifamiljen
    lellisen skrev 2011-11-19 20:17:19 följande:
    Grattis till hjärtat!!!!! Mitt tog slut....började blöda igår och tog då ett digitalt till som det nu står inte gravid på!!!!! Så över för våran del........kram alla och lycka till
    Åh nej vad jobbigt lellisen så ledsen för eran skull. *kramar om*
  • Frida 1980

Här verkar det ha dött av... så synd det verkar vara en toppenbra tråd, en sådan jag letat efter.

För att dra vårt historia kort:
     - 1 abort (8 år sen)
     - 2 MF
     - 1 utomkveds
     - 1 misslyckat IVF

Nu är jag ruvare på efter ett FET (ett 4-celligt som blivit 3-celligt men sen innan återförandet så hade det börjat dela på sig igen, vilket var bra enlitg embryologen). Jag är på ruvardag 5 om jag räknar införandet som rd0.

Jag har fått för mig att jag igår började få ömma bröst, och även idag mest om jag trycker lite lätt från sidan.
    Någon som känt samma?

Sen har jag ett litet tillägg gällande ÄL-tester.
    Till oss sa dom att de rekommenderar inget annat test än just CB digital just för att det kan vara svårt att läsa av dessa. Läkaren sa dessutom till mig att det kvittar när man tar testet, så vi tog vårt på morgonurin. 

• Frida 1980

GRATTIS förresten ni som lyckats att bli gravida!

• BigDreams

Hej Frida!

Tråkigt att du fått gå igenom så mycket ledsamt :(
    Hoppas att det går vägen nu! Jag blev gravid med ett embryo som tappat en cell. Den var 3 celler vid upptining och nu är jag gravid i vecka 8 för första gången. Tredje FET. Jag hade fått tillbaka fyrcelligt två gånger och femcelligt en gång.

Jag plussade på rd9 och känner igen det som du beskriver med brösten.

Ang ältester kan jag säga att jag hade missat min ÄL om jag bara testat på morgonurin. Mitt utslag kom efter 11- tiden på fm. Nästa morgon var det borta. Tycker också det känns bra att kunna se stegringen och sedan fallet på stickorna, men så är jag testoman också. Cb's gravtest har jag fått många konstiga resultat på så dom gillar jag inte. Beställde från testlagret tillslut och det vart jag nöjd med.

• Frida 1980
    BigDreams skrev 2011-12-12 09:23:39 följande:
    Hej Frida!

Tråkigt att du fått gå igenom så mycket ledsamt :(
    Hoppas att det går vägen nu! Jag blev gravid med ett embryo som tappat en cell. Den var 3 celler vid upptining och nu är jag gravid i vecka 8 för första gången. Tredje FET. Jag hade fått tillbaka fyrcelligt två gånger och femcelligt en gång.

Jag plussade på rd9 och känner igen det som du beskriver med brösten.

Ang ältester kan jag säga att jag hade missat min ÄL om jag bara testat på morgonurin. Mitt utslag kom efter 11- tiden på fm. Nästa morgon var det borta. Tycker också det känns bra att kunna se stegringen och sedan fallet på stickorna, men så är jag testoman också. Cb's gravtest har jag fått många konstiga resultat på så dom gillar jag inte. Beställde från testlagret tillslut och det vart jag nöjd med.
    ja det kanske är svårare om man inte har en normal cykel. Kanske en kombo mellan de två skulle vara bra. Att man tester för att se stegringen med exempelvis testlagret och sen med CB när man tror att det är den absoluta stegringen.
  • BigDreams

Ja är den oregelbunden är det säkert mycket knepigare och dyrare. Jag får i princip alltid stegring dag 12 vid lunchtid. Jag gjorde en kombo när jag blev gravid. Kände mig säkrare när jag tog ett digitalt. Tog säkert tio tester efter det iof för att jag hade hemma och ville se att det blev starkare. :)

• Frida 1980
    BigDreams skrev 2011-12-12 10:07:18 följande:
    Ja är den oregelbunden är det säkert mycket knepigare och dyrare. Jag får i princip alltid stegring dag 12 vid lunchtid. Jag gjorde en kombo när jag blev gravid. Kände mig säkrare när jag tog ett digitalt. Tog säkert tio tester efter det iof för att jag hade hemma och ville se att det blev starkare. :)
    Du skrev att du kände igen det där med brösten, men hur tidigt kände du det?
    Jag började ju känna på rd4 och idag på rd5.
    Det är ju inte så konstigt om man undrar om man är skengravid eller ej, men jag brukar inte ha ömma bröst så långt innan BIM.
    De gör ont på sidorna mot armhålorna samt lite uppåt. 
  • Sunseed

Jag hoppar också in här... Jag och min sambo har försökt få barn i tre år och när jag närmade mig 40 år i våras så blev det IVF via Landstinget. Vi har inga fel som man märker av utan det vill sig bara inte. Och äggen var jättefina, så även de som blev långtidsodlade.

Första IVF:en misslyckades men vi hade turen att få tre jättefina blastocyster till frysen. Däremot så tog vi en paus på grund av att vi behövde bara få vara. Det var tufft på sambons jobb och jag blev ganska nere efter IVF:en så jag ville samla lite kraft.

Nu kände vi oss redo så... Jag skulle testa min ÄL från dag 11, men eftersom jag vet att min ÄL kommer tidigt så började jag testa dag 9, och på dag 10 var det plus på ÄL-stickan (tur att jag provade i förväg). Så, förra fredagen var vi och satte in en eskimå. Vi har testdag på onsdag den 21 december. Det var ostimulerat FET men däremot skrev dom ut både progesteron och östrogen som jag ska ta fram till testdag.

Jag kan inte säga att jag känner så speciellt mycket. I ett par dagar hade jag spänningar i brösten (som tusan) och lite stickningar i livmodern, men det kan vara biverkningar på progesteronet. Jag har testat flera dagar i rad (är på ruvardag 8) men har inget plus.

Jag blir ändå väldigt glad när jag läser om hur många av er som har fått plus. Det ger hopp.
    Jag önskar alla er det STÖRSTA lycka-till:et! 

• Frida 1980
    Sunseed skrev 2011-12-17 16:02:24 följande:
    Jag hoppar också in här... Jag och min sambo har försökt få barn i tre år och när jag närmade mig 40 år i våras så blev det IVF via Landstinget. Vi har inga fel som man märker av utan det vill sig bara inte. Och äggen var jättefina, så även de som blev långtidsodlade.

Första IVF:en misslyckades men vi hade turen att få tre jättefina blastocyster till frysen. Däremot så tog vi en paus på grund av att vi behövde bara få vara. Det var tufft på sambons jobb och jag blev ganska nere efter IVF:en så jag ville samla lite kraft.

Nu kände vi oss redo så... Jag skulle testa min ÄL från dag 11, men eftersom jag vet att min ÄL kommer tidigt så började jag testa dag 9, och på dag 10 var det plus på ÄL-stickan (tur att jag provade i förväg). Så, förra fredagen var vi och satte in en eskimå. Vi har testdag på onsdag den 21 december. Det var ostimulerat FET men däremot skrev dom ut både progesteron och östrogen som jag ska ta fram till testdag.

Jag kan inte säga att jag känner så speciellt mycket. I ett par dagar hade jag spänningar i brösten (som tusan) och lite stickningar i livmodern, men det kan vara biverkningar på progesteronet. Jag har testat flera dagar i rad (är på ruvardag 8) men har inget plus.

Jag blir ändå väldigt glad när jag läser om hur många av er som har fått plus. Det ger hopp.
    Jag önskar alla er det STÖRSTA lycka-till:et! 
    Hej,

vad härligt att höra att ni orkat sätta igång igen och att allt gick bra.
    Själv har jag fortfarande ömma bröst eller jaa ömmare bröst. Vi får se imorgon är det 2 veckor efter ÄL... spänningen är olidlig.
Svar på tråden Ostimulerad FET symtom tråden.