• Sunseed

Ostimulerad FET symtom tråden.

Jag hoppar också in här... Jag och min sambo har försökt få barn i tre år och när jag närmade mig 40 år i våras så blev det IVF via Landstinget. Vi har inga fel som man märker av utan det vill sig bara inte. Och äggen var jättefina, så även de som blev långtidsodlade.

Första IVF:en misslyckades men vi hade turen att få tre jättefina blastocyster till frysen. Däremot så tog vi en paus på grund av att vi behövde bara få vara. Det var tufft på sambons jobb och jag blev ganska nere efter IVF:en så jag ville samla lite kraft.

Nu kände vi oss redo så... Jag skulle testa min ÄL från dag 11, men eftersom jag vet att min ÄL kommer tidigt så började jag testa dag 9, och på dag 10 var det plus på ÄL-stickan (tur att jag provade i förväg). Så, förra fredagen var vi och satte in en eskimå. Vi har testdag på onsdag den 21 december. Det var ostimulerat FET men däremot skrev dom ut både progesteron och östrogen som jag ska ta fram till testdag.

Jag kan inte säga att jag känner så speciellt mycket. I ett par dagar hade jag spänningar i brösten (som tusan) och lite stickningar i livmodern, men det kan vara biverkningar på progesteronet. Jag har testat flera dagar i rad (är på ruvardag 8) men har inget plus.

Jag blir ändå väldigt glad när jag läser om hur många av er som har fått plus. Det ger hopp.
    Jag önskar alla er det STÖRSTA lycka-till:et! 

• Sunseed

Japp, sista dagarna har jag jätteont i magen och ryggen och så spänningar i brösten. Det känns som att mensen ska komma när som helst. 
    Jag har testdag på onsdag, endast 12 dagar efter FET. Är inte det väldigt tidigt? 

• Sunseed
    Frida 1980 skrev 2011-12-19 10:15:15 följande:
    Det beror på hur gammalt ditt embryo är. Jag hade ett 2-dagar och jag har testdag 18 dagar senare.

Jag hade en liten blödning igår, men hoppas fortfarande på plus. 
    Jag håller alla tummarna för dig. Jag har ett 5-dagars. Idag var det minus men vi får väl se på onsdag. Man ska kanske inte tappa hoppet ännu. Glad
  • Sunseed

Idag var det också minus, så imorgon återstår bara domen på morgonen. Jag hoppas på er andra! {#emotions_dlg.flower} Vi får ta nya tag när kliniken öppnar efter julstängt, så får vi se hur vi går vidare. Det blir ju en ekonomisk fråga också. Men klart är att vi ska försöka med FET en gång till.

• Sunseed
    Frida 1980 skrev 2011-12-21 06:41:54 följande:
    Tråkigt att höra om ditt minus... bättre lycka nästa gång. Även om det kostar så är det värt pengarna om man lyckas.
    Tack. Som jag trodde var det minus idag också. Men vid nästa ägglossning (när kliniken har öppnat) så kör vi på igen. Någon gång borde man få ett positivt besked, så jag känner också att man inte ska ge upp.

Hur går det för er andra?
  • Sunseed

Och angående symptom så har jag haft massor under ruvningen. Illamående, kissat massor, ont i magen, ont i brösten, humörsvängningar... Men idag som ett brev på posten har allt slutat. Troligtvis för att jag slutade med mediciner (som jag fick under ruvningen). Så nu väntar jag bara på Tant Röd.

• Sunseed

Nytt FET på fredag, om ägget klarar upptiningen. Nu väntar den spända ruvningen igen. Glad Hur går det för er andra?

• Sunseed

Jag har haft ostimulerat FET men fick Progesteron efter insättningen.
    Jag fick massor med graviditetssymptom av Progesteronet. Molande värk, illamående, humörsvängningar etc.

Nu ska jag göra ett nytt FET imorgon (ostimulerat) så får vi se om dom ger någon efterbehandling då. Jag gissar att jag får Progesteron igen. Kanske för att jag är lite äldre? 

• Sunseed

Och här blev det minus igen. Vi fick två blastocyster tillbaka den 3 februari men det ville inte ta sig. Nu lämnar jag den här tråden då vi får köra ett nytt försök med IVF. 
    Ett stort lycka till allihopa. Hjärta 

Svar på tråden Ostimulerad FET symtom tråden.