• HaBaNiTa

Ostimulerad FET symtom tråden.

Hej alla fina IVF tjejer. Tänkte skapa en tråd för oss som gör FET i ostimulerad cykel för att prata av oss om bl.a symtom. 

Jag gjorde första IVF i april med ET som inte gick vägen och sedan ett FET i stimulerad cykel i juni och blev gravid. Men som tyvärr slutade i missfall i v6

Tänkte göra en lång paus då jag blev helt  förstörd. Men så började jag kolla med ägglossnings stickor (CB) och fick omslag 19 dagar efter MF och två veckor efter detta fick jag min mens. Under denna tid så ringde de upp mig från sjukhuset och frågade hur det gick med graviditeten och de hade inte sett att jag fått missfall under tiden som de hade sommarstängt.

Men jag berättade då om min ÄL och de tyckte att jag skulle passa på att köra en ostimulerad FET nu när kroppen kommit igång själv efter att jag inte har haft mens på1½år pga PCOs. Så nu sitter jag här med en liten eskimå i mig som odlades i 5 dagar alltså en blastocyst. Idag är det ruvardag 1 då jag fick återföringen igår. Har känt molvärk sen återföringen och det kommer och går. Känner just nu inget annat speciellt men det är så otroligt skönt o slippa alla hormoner och speciellt progesteronet. Hoppas min kropp tar emot denna lilla frysis, att vi får ett fint plus som denna gång går hela vägen till en efterlängtad bebis,
    TD är den 23:e september för oss och jag har lovat min man att vi ska hålla oss tills dess. Haha svårt jag vet men vi ska försöka Hjärta

Skriv gärna vilka symtom ni har. Om det är någon som gjort ostimulerat FET innan så skriv gärna om den och hur det kändes. Har letat som en tok efter en sådan tråd men finns inga bra. Därför bestämde jag mig för att starta en ny  

Nu ska vi alla få stora tydliga plus här inne som ger oss våra efterlängtade bebisar.
    KRAM PÅ ER 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-06 23:36
    just det ett annat symtom är att jag är lite uppblåst (gasig) haha

• Svar på tråden Ostimulerad FET symtom tråden.
  • skatten12

Hejja Hejja!!! Usch tycker Jag har
    Molvärk vid vänster sidan ... Är sä nervös för nått fel :( varför på sidan för !!!!

Usch får inte tänka så! Men utomkveds är de vanligt vid Ivf ?

• hemulen

Habanita, det verkar ju hur lovande som helst med dina symtom, kuuuuul!!!
    RD5 blir det idag för mig, inga symtom här förutom att det igår kändes som att någon lagt ett blytäcke över mig. Ville bara ligga still och inte göra något, inte sov-trött bara "lam".

• jazmine25

För mig är det RD 3 idag och det känns som tiden bara kryper fram. Jag tycker oftast att jag inte känner nåt och ibland känner jag lite men det kan lika gärna vara inbillning.

• HaBaNiTa

RD 6 idag.Jag börjar jobba imorgon lite nojjig över det. Men det ska nog gå bra det med. Hade sex idag och fick lite molvärk efter. Så fick jag sist och jag känner att det finns något därinne. Svårt att förklara men känner mig gravid. Kommer tjuvtesta när som helst en annan sak som jag hade glömt som jag kände sist kom igår igen. Ville äta kräm till frukost men kände vid första skeden en smak av kartong och ville nästan kräkas. Bad mannen och barnen smaka men de tyckte inte det smakade så. Kom på att jag hade samma "problem" sist så test blir det när som helst haha ilar även i brösten.

• jazmine25
    HaBaNiTa skrev 2011-09-11 13:28:44 följande:
    RD 6 idag.Jag börjar jobba imorgon lite nojjig över det. Men det ska nog gå bra det med. Hade sex idag och fick lite molvärk efter. Så fick jag sist och jag känner att det finns något därinne. Svårt att förklara men känner mig gravid. Kommer tjuvtesta när som helst en annan sak som jag hade glömt som jag kände sist kom igår igen. Ville äta kräm till frukost men kände vid första skeden en smak av kartong och ville nästan kräkas. Bad mannen och barnen smaka men de tyckte inte det smakade så. Kom på att jag hade samma "problem" sist så test blir det när som helst haha ilar även i brösten.
    Vad härligt...Jag tor verkligen att det är din tur nu. Ja hoppas du får ett starkt plus
  • HaBaNiTa
    RD 6 och minus på gravtest mår fortfarande lika och tror fortfarande på att jag är gravid för symtomen ökar. Inte kan man väl vara skengravid med så mycket symtom???? Usch vad jobbigt att det inte visade nåt
  • jazmine25
    HaBaNiTa skrev 2011-09-11 20:52:53 följande:
    RD 6 och minus på gravtest mår fortfarande lika och tror fortfarande på att jag är gravid för symtomen ökar. Inte kan man väl vara skengravid med så mycket symtom???? Usch vad jobbigt att det inte visade nåt
    Jag tror hormonerna inte är tillräckligt höga för dig ännu. för det låter ju verkligen som du är gravid. Jag håller mina tummar att så är fallet och att du plussar på RD 12
  • K1978
    HaBaNiTa skrev 2011-09-11 20:52:53 följande:
    Nej :( så tråkigt, hoppas det är för tidigt bara....håller tummarna för dig!
  • hemulen

Håll ut Habanita, hormonerna kanske tar fart snart. När har du BIM? Själv har jag "bröstpirr", mer igår än idag. Ni som haft det, brukar det variera från dag till dag hur mycket ni känner?

• HaBaNiTa

Har BIM på ons/tors men TD den 23:e ska ta ett nytt test på fre om symtomen fortfarande är lika. Håll tummarna för mig. Har fortfarande molvärk, ont i brösten (ilar då och då) och illamående. Tröttheten börjar komma smygande. Har även idag tyckt att maten smaka konstigt gjorde korvstroganoff med ris och korven smakade bläää de första tuggorna men jag fick till slut tvinga i mig maten då jag bara ätit frukost en liten macka med juice och till lunch bara ägg och juice. Alla andra i familjen äter med god aptit.

Svar på tråden Ostimulerad FET symtom tråden.