• HaBaNiTa

Ostimulerad FET symtom tråden.

Hej alla fina IVF tjejer. Tänkte skapa en tråd för oss som gör FET i ostimulerad cykel för att prata av oss om bl.a symtom. 

Jag gjorde första IVF i april med ET som inte gick vägen och sedan ett FET i stimulerad cykel i juni och blev gravid. Men som tyvärr slutade i missfall i v6

Tänkte göra en lång paus då jag blev helt  förstörd. Men så började jag kolla med ägglossnings stickor (CB) och fick omslag 19 dagar efter MF och två veckor efter detta fick jag min mens. Under denna tid så ringde de upp mig från sjukhuset och frågade hur det gick med graviditeten och de hade inte sett att jag fått missfall under tiden som de hade sommarstängt.

Men jag berättade då om min ÄL och de tyckte att jag skulle passa på att köra en ostimulerad FET nu när kroppen kommit igång själv efter att jag inte har haft mens på1½år pga PCOs. Så nu sitter jag här med en liten eskimå i mig som odlades i 5 dagar alltså en blastocyst. Idag är det ruvardag 1 då jag fick återföringen igår. Har känt molvärk sen återföringen och det kommer och går. Känner just nu inget annat speciellt men det är så otroligt skönt o slippa alla hormoner och speciellt progesteronet. Hoppas min kropp tar emot denna lilla frysis, att vi får ett fint plus som denna gång går hela vägen till en efterlängtad bebis,
    TD är den 23:e september för oss och jag har lovat min man att vi ska hålla oss tills dess. Haha svårt jag vet men vi ska försöka Hjärta

Skriv gärna vilka symtom ni har. Om det är någon som gjort ostimulerat FET innan så skriv gärna om den och hur det kändes. Har letat som en tok efter en sådan tråd men finns inga bra. Därför bestämde jag mig för att starta en ny  

Nu ska vi alla få stora tydliga plus här inne som ger oss våra efterlängtade bebisar.
    KRAM PÅ ER 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-06 23:36
    just det ett annat symtom är att jag är lite uppblåst (gasig) haha

• Svar på tråden Ostimulerad FET symtom tråden.
  • HaBaNiTa

Ååå grattis BigDream gick allt bra? jag har molvärk till och från och ont i svanken som sist så jag hoppas det är positivt har även ont o bäckenet nu och det hade jag sist också. Men inget illamående eller ont i brösten än iallafall.

• heiden

Hej på er!

Är de oki om jag hoppar in i eran tråd?
    Jag och min man har försökt i nästan 3år, genomgick i våras vårt första IVF som lyckades men slutade i tidigt missfall. Det kom dock inte ut förrän efter omgång 2 av mediciner så vi tog en paus över sommaren då det tog väldigt hårt på oss.
    Sedan har vi precis gjort ett ostimulerat frysförsök med en 2 dagars men jag fick mensen igår så det lyckades tyvärr inte :( Nu försöker vi ta nya tag och vi har en 6 dagars kvar i frysen som vi hoppas på nu.

Vet ni om man måste vänta en cykel innan nästa försök eller kan man få fortsätta direkt i nästa ägglossning? 

Kram till er alla 

• HaBaNiTa

Välkommen Heiden klart du får vara med synd att det inte har gått vägen för dig jag vet hur det känns. Det beror på vilket sjukhus du går på och om du gjort ostimulerat eller stimulerat FET tror jag. Men oftast måste man vänta en mens emellan. Kanske inte om det är ostimulerat. Hoppas du snart får ruva igen. Välkommen hit

• heiden

Tack habanita! Håller tummarna att det är ett plus som väntar er :)

Jag ska nog ringa och kolla med dem imorgon, har egentligen testdag på lördag och de vill att man testar då och sen hör av sig på måndag men mensen har kommit och jag har testat negativt så det kan nog inte bli annat resultat. Ringer så får vi se vad de säger! 

Kramiz 

• jazmine25

Jag har idag blivit Ruvare. jag fick tillbaka 1 tvådagars embryo. Embryologen sa att den var ett toppen embryo. Jag tycker att jag ser lite fragmentering. Jag ska lägga in en bild. Jag litar dom som jobbar på akkis att det är ett toppen embryo och hoppas att jag får gå hela vägen denna gång.

• HaBaNiTa

Ok så tråkigt beklagar verkligen. Men om du gjorde ostimulerat FET så kanske du kan köra direkt på nästa ÄL. Borde ju vara så eftersom det inte fäste. Hade det fäst och du fått MF så förstår man att de vill vänta en mens emellan för att kroppen ska ta igen sig m.m har du haft några graviditets symtom då? Första gången jag kör ostimulerat och har haft molvärk sedan återföringen. Så vill gärna veta hur andra har känt under ruvningen. Kram

• HaBaNiTa

Ser ut som ett toppembryo Jazmine hur mår du? Känner du någon molvärk? Kram

• heiden

Jazmine: Vad spännande, håller tummarna att den lilla/lille mår fin fint och klamrar sig fast ordentligt!

habanita: Ja, mitt ostimulerade försök slutade ju negativt så de tecken jag önskade var graviditetstecken var ju menstecken, men jag brukar kunna ha molvärk, ont i bröst mm inför mens så jag vågar aldrig lita på dem även om hoppet alltid tänds. Men du känner ju igen tecken från tidigare plus så du ska se att det säkert är så för dig! Jag hoppas och håller tummarna att dina tecken är positiva!!

Kramiz

• HaBaNiTa

Tack heiden gullig du är. Lova att uppdatera oss när du vet hur ni får göra? Kramiz

• jazmine25
    HaBaNiTa skrev 2011-09-08 18:05:10 följande:
    Ser ut som ett toppembryo Jazmine hur mår du? Känner du någon molvärk? Kram
    Jag känner ingenting och kommer nog inte känna nåt på ett par dagar. jag har läst att det tar ca 72 timmar för ett 2 dagars att fästa.
Svar på tråden Ostimulerad FET symtom tråden.