• HaBaNiTa

Ostimulerad FET symtom tråden.

Hej alla fina IVF tjejer. Tänkte skapa en tråd för oss som gör FET i ostimulerad cykel för att prata av oss om bl.a symtom. 

Jag gjorde första IVF i april med ET som inte gick vägen och sedan ett FET i stimulerad cykel i juni och blev gravid. Men som tyvärr slutade i missfall i v6

Tänkte göra en lång paus då jag blev helt  förstörd. Men så började jag kolla med ägglossnings stickor (CB) och fick omslag 19 dagar efter MF och två veckor efter detta fick jag min mens. Under denna tid så ringde de upp mig från sjukhuset och frågade hur det gick med graviditeten och de hade inte sett att jag fått missfall under tiden som de hade sommarstängt.

Men jag berättade då om min ÄL och de tyckte att jag skulle passa på att köra en ostimulerad FET nu när kroppen kommit igång själv efter att jag inte har haft mens på1½år pga PCOs. Så nu sitter jag här med en liten eskimå i mig som odlades i 5 dagar alltså en blastocyst. Idag är det ruvardag 1 då jag fick återföringen igår. Har känt molvärk sen återföringen och det kommer och går. Känner just nu inget annat speciellt men det är så otroligt skönt o slippa alla hormoner och speciellt progesteronet. Hoppas min kropp tar emot denna lilla frysis, att vi får ett fint plus som denna gång går hela vägen till en efterlängtad bebis,
    TD är den 23:e september för oss och jag har lovat min man att vi ska hålla oss tills dess. Haha svårt jag vet men vi ska försöka Hjärta

Skriv gärna vilka symtom ni har. Om det är någon som gjort ostimulerat FET innan så skriv gärna om den och hur det kändes. Har letat som en tok efter en sådan tråd men finns inga bra. Därför bestämde jag mig för att starta en ny  

Nu ska vi alla få stora tydliga plus här inne som ger oss våra efterlängtade bebisar.
    KRAM PÅ ER 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-06 23:36
    just det ett annat symtom är att jag är lite uppblåst (gasig) haha

• Svar på tråden Ostimulerad FET symtom tråden.
  • jazmine25
    heiden skrev 2011-09-20 19:41:54 följande:
    Å vad fin, vad skoj, får ni lära den prata :), de Grå jako brukar väl vara ganska duktiga på att lära sig va?

Jag fick utslag idag så på måndag ska vi sätta in, hoppas hoppas det klarar tining!! Började återigen akupunktur idag också, hoppas det kan hjälpa kroppen lite....

Kramiz 
    En grå jako är en av dom bästa papegoj pratare. Men den finns såklart ingen garanti men självklart ska jag försöka träna den till att prata.

Lycka till på måndag
  • Diamondsareforever

Jag har spanat här lite i några dagar.. Tråkigt när det inte tar sig.. Önskar er lycka till nästa gång..

Alltså jag känner absolut ingenting. Gjorde ostimulerat FET  13/9.. Testat varje dag, flera gånger om dagen sen dag 4 haha snacka om besatt. :) Dag 8 idag och fick ett svagt svagt streck nu på lunchen faktiskt. MEN.. Ropar inte hej förrens jag är över ån om man säger så.. Får testa imorgon igen.. Jag är så himla nojjig att det är falskt..

Här är bilden.. Hur går det för er andra? //Emma

Som sagt, än vet jag inte vad jag ska tro..
  • HaBaNiTa

Det där är ju klart svagt positivt. Testa om 2dagar så kommer du se ett klart och tydligt plus. Men visst är du gravid GRATTIS

• Diamondsareforever

Tack..! men vågar inte jubla, mycket kan hända.. Nu kommer tanken, tänk om båda 2 tagit sig.. :))))))

• intensiv längtan

Hej!

Vilken passande tråd, gjorde precis ett ostimulerat FET och hoppas att det är ok att jag smiter in och ställer en fråga. Tar ni något progesteron nu efter insättningen och i sådana fall hur mycket?

• hemulen

Nej inget progesteron här. Jag gjorde det vid färskförsöket men vid FET så verkar de på Ackis tycka det är bäst att köra helt utan hormoner om man har en hyfsat normal menscykel.

• hemulen
    Diamondsareforever skrev 2011-09-21 14:17:11 följande:
    Tack..! men vågar inte jubla, mycket kan hända.. Nu kommer tanken, tänk om båda 2 tagit sig.. :))))))
    Har du testat igen? Jag tycker det helt klart ser positivt ut, grattis i så fall.
  • M karl
    intensiv längtan skrev 2011-09-23 08:56:42 följande:
    Hej!

Vilken passande tråd, gjorde precis ett ostimulerat FET och hoppas att det är ok att jag smiter in och ställer en fråga. Tar ni något progesteron nu efter insättningen och i sådana fall hur mycket?
    Jag använder progesteron även fast det är ett ostimulerat FET. Jag har ingen regelbunden menscykel och vi tog det säkra före det osäkra denna gång. Imorse plussade jag så att än så länge har det gått bra.
  • Diamondsareforever

Hemulen: Jo det är väldigt positivt nu :) 

Jag tar progesteron morgon och kväll efter ostimulerat FET. Detta var min första ÄL efter min dotter kom för 3,5 mån sen. Råkade se att den var på gång på läkarundersökningen och ödet sa att vi skulle hoppa på direkt..  

• Diamondsareforever

Tack skulle jag ju säga med! :)

Grattis igen fipochi :)

Svar på tråden Ostimulerad FET symtom tråden.