• heiden

Ostimulerad FET symtom tråden.

Hej på er!

Är de oki om jag hoppar in i eran tråd?
    Jag och min man har försökt i nästan 3år, genomgick i våras vårt första IVF som lyckades men slutade i tidigt missfall. Det kom dock inte ut förrän efter omgång 2 av mediciner så vi tog en paus över sommaren då det tog väldigt hårt på oss.
    Sedan har vi precis gjort ett ostimulerat frysförsök med en 2 dagars men jag fick mensen igår så det lyckades tyvärr inte :( Nu försöker vi ta nya tag och vi har en 6 dagars kvar i frysen som vi hoppas på nu.

Vet ni om man måste vänta en cykel innan nästa försök eller kan man få fortsätta direkt i nästa ägglossning? 

Kram till er alla 

• heiden

Tack habanita! Håller tummarna att det är ett plus som väntar er :)

Jag ska nog ringa och kolla med dem imorgon, har egentligen testdag på lördag och de vill att man testar då och sen hör av sig på måndag men mensen har kommit och jag har testat negativt så det kan nog inte bli annat resultat. Ringer så får vi se vad de säger! 

Kramiz 

• heiden

Jazmine: Vad spännande, håller tummarna att den lilla/lille mår fin fint och klamrar sig fast ordentligt!

habanita: Ja, mitt ostimulerade försök slutade ju negativt så de tecken jag önskade var graviditetstecken var ju menstecken, men jag brukar kunna ha molvärk, ont i bröst mm inför mens så jag vågar aldrig lita på dem även om hoppet alltid tänds. Men du känner ju igen tecken från tidigare plus så du ska se att det säkert är så för dig! Jag hoppas och håller tummarna att dina tecken är positiva!!

Kramiz

• heiden

Hej på er!

Hur går det habanita? Har du testat idag? Håller tummarna!

jazmine, de låter ju verkligen som gravtecken, hoppas hoppas så för er skull!

Ego: Jag ringde in vårt negativa resultat i måndags och då vi hade gjort ett ostimulerat försök var det bara köra på med nästa frysing, behöver inte vänta :) Känns jätteskönt. Så redan idag kissade jag på första ägglossningstestet, men inget än. Det är ett 6 dagars odlat vi har kvar så det bästa är (om jag räknat rätt) att det ger utslag tidigast måndag så att det inte blir insättning lördag eller söndag för då har de stängt och då får vi vänta till nästa månad. Håll tummarna!!

Kramiz 

• heiden

jazmine: Fasen va trist, tröstkramar till dig! De är nog bra med ett husdjur. De säger ju att när man blir upptagen med annat så kan det hända mirakel ;)

hemulen: Trist, tröstkramar till dig! Jag gick på akupunktur under IVF och då blev jag gravid, dock slutade det i missfall men det kändes skönt att gå och jag ska börja igen. Det är dyrt men hjälper det så är det mycket värt :)

habanita: Spännande, fortsätter att hålla tummarna att det blir ett fint plus!

Själv håller jag på att kissa på mina stickor varje morgon :), inget utslag än....

Kramiz 

• heiden

Å vad fin, vad skoj, får ni lära den prata :), de Grå jako brukar väl vara ganska duktiga på att lära sig va?

Jag fick utslag idag så på måndag ska vi sätta in, hoppas hoppas det klarar tining!! Började återigen akupunktur idag också, hoppas det kan hjälpa kroppen lite....

Kramiz 

• heiden
    HaBaNiTa skrev 2011-09-23 21:43:02 följande:
    Hej älskade tjejer gjorde ett digitalt test idag och det blev ett stort minus så nu tänker vi vänta till nästa år någon gång. Är inte så ledsen som jag trodde jag skulle vara. Sitter på en fest nu och dricker öl hoppas det går bra för alla andra här inne. Kommer titta in då och då kram!
    Vad tråkigt gumman! Men skönt att höra att du är ute och har det roligt ändå. Bra kanske med en paus och samla krafter. Gjorde vi efter missfallet på ET (IVF 1) i våras, var skönt att låta både kropp och själ läka och vila innan nya tag skulle tas!

Kramiz
  • heiden

Fick ni progesteron av läkaren eller bad ni om det?

Jag fick nämligen inget på förra FET och funderar på om jag ska försöka få det denna gång. Känns som att många får det samt att min akupunktör frågade om jag skulle få det, men när jag frågade henne om det är bra att ta det sa hon att det är olika. Blir ju lite fundersam, kanske ska vara bestämd och säga att jag vill ha det istället för att fråga vad läkarna tycker, vad tror ni?

Kramiz 

• heiden

Den klarade upptiningen till 100%, Glad så nu har jag en 6dagars odlad blastocyst som förhoppningsvis snart fäster. Hoppas hoppas så!
    Frågade om progesteron och barnmorskan sa att det inte ska behövas när man gör i ostimulerad cykel och att det såg fint ut. Jag fick även akupunktur innan insättningen och hon tyckte inte heller det skulle behövas!! Hoppas hoppas!!

Kramiz

• heiden

Å vad sugen man blir på att skaffa sig ett husdjur nu när ni lägger upp så fina bilder, riktigt fina båda två!

Har ju länge velat ha hund men det är svårt med jobb och allt. Hur ska ni göra med det habanita? Tar ni ledigt när ni får honom?

• heiden

Oki, va skönt att ni kan lösa det så!

Jo hur var det man räknade ruvardagarna, var insättningsdagen RD 1 eller är dagen efter dag 1?

Kramiz

• heiden

Hemulen: Lycka till på fredag, håller både tummar och tår att den klarar tiningen och att det sedan blir en bebis ;)

lyckospeja: Stort grattis! Vilket RD är du på idag?

Jag är på RD9 idag och mensen skulle kommit idag om den ska vara 28 dagar men den kan ibland även bli 29 och 30 så än vågar jag inte tro något. Har både mensvärk och ömma bröst vilket är symtom på mensen :( 

Kramiz 

• heiden

Testade positivt idag! Skrattande Är så glad men samtidigt så rädd. Sist det blev positivt blev det missfall så oros känslan finns där. Men ska försöka tänka positivt men ändå inte ha för stora förhoppningar även om det är svårt!

Kram till er alla! 

Svar på tråden Ostimulerad FET symtom tråden.