• faceprimer

Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD

Hej kära vänner!
    Nu har vi en diskussiontråd, en list-tråd, och nu en bild tråd.

Kan ju vara allt från bilder på bebiskläder, Ultra ljud, magar, etc 

Kram  {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-14 19:15
    Länk till diskussionstråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m59819696.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-25 22:34
    Här är fortsättningstråden där vi kan fortsätta prata när bebisarna kommit ut www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

• Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD
  • Mary Jo
    faringe skrev 2011-10-12 09:37:43 följande:
    va mycket fint att titta på här inneGlad va köper ni för storlek på dom första kläderna?
    Mest 50. Min tjej drunknade i 50 och 56 användes kanske 2 veckor,och 50 i kanske 4 veckor.
    Eller jag har faktiskt köpt mer 56 denna gång,tänker mig att den här ska vara större!  
  • Scorpio

Vi har köpt ett set i cl 50, några plagg i cl 56. Ska handla mer på fredag efter RUL =) Vilken stlk ska man köpa overallen i? Vi bor i Hälsingland så det är rätt mkt snö och kalla vintrar här. Duger en fleeceoverall?

Detta set köpte vi på Rättviksmarknaden i helgen =P Cl 50. Lite roligt tyckte vi då ;)

V 19 (18+1) Eftermiddagsmage.

• Mynnejeny

V. 20 idag, nästan halvvägs! Glad Tiden går sakta men säkert framåt, och magen har äntligen börjar synas lite även på morgonen. På kvällen är den mest svullen. Jag tror inte att jag gått upp något, men jag äger ingen våg. Det mesta har nog isf satt sig på lår och rumpa.

Morgonmage. Jag undrar vart det där blå ljuset kom ifrån. Ber om ursäkt för mina fina byxor, men de är grymt sköna pluggbyxor Glad
  • loppan

Hima roligt att kika in här, kanon fina magar, nu börjar det ju hända grejjer, eller hur :)! Såg att ni hade börjat prata om storlekar och sånt där, jag undrar också, hur mycket behöver man av allt?? Jag har inget hum över huvudtaget och nu har vi bara köpt saker i storlek 56 än så länge..

• Kalksten

vi har också bara köpt i stl 56 än iaf. Om vi ser till hur stora vi själva var som nyfödda (strax över 4kg och 52-53cm långa) så kanske vi också får en lite större bebis...men man vet ju aldrig, men då får man väl ha nått 50 plagg o vika upp ärmar o ben ett tag om de nu inte är så att lillen vill titta ut för tidigt o är en liten plutt men då får sambon åka o handla :)

• Carla82
    Kalksten skrev 2011-10-12 14:52:02 följande:
    vi har också bara köpt i stl 56 än iaf. Om vi ser till hur stora vi själva var som nyfödda (strax över 4kg och 52-53cm långa) så kanske vi också får en lite större bebis...men man vet ju aldrig, men då får man väl ha nått 50 plagg o vika upp ärmar o ben ett tag om de nu inte är så att lillen vill titta ut för tidigt o är en liten plutt men då får sambon åka o handla :)
    Så tänkte jag också och det gjorde jag rätt i för sonen kunde aldrig ha stl 50. Sen vet man ju inte om det blir samma med den här men då får man väl köpa lite som sagt. 
  • micksaan

Jag köpte allt i storlek 56 åt dottern. Det enda vi hade i storlek 50 var en dress hon fick av sin farfar, samt en pyjamas. Hon var 50 cm när hon föddes och 56orna fungerade helt klart!  

• jeennyy

jag har gått upp 2,5 kilo :) inte mycket, men då ligger jag under normalvikt (som icke gravid) startade graviditeten på 52 kilo och väger nu 54,5 kilo. känns som jag gått upp mycket mer. Men allt har lagt sig på magen.

• Ponja
    Scorpio skrev 2011-10-12 11:22:52 följande:
    Vi har köpt ett set i cl 50, några plagg i cl 56. Ska handla mer på fredag efter RUL =) Vilken stlk ska man köpa overallen i? Vi bor i Hälsingland så det är rätt mkt snö och kalla vintrar här. Duger en fleeceoverall?

Detta set köpte vi på Rättviksmarknaden i helgen =P Cl 50. Lite roligt tyckte vi då ;)

V 19 (18+1) Eftermiddagsmage.

Vad fint! Sådant skulle jag vilja ha, undra hur man ska få tag i det :(
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD