• faceprimer

Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD

Hej kära vänner!
    Nu har vi en diskussiontråd, en list-tråd, och nu en bild tråd.

Kan ju vara allt från bilder på bebiskläder, Ultra ljud, magar, etc 

Kram  {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-14 19:15
    Länk till diskussionstråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m59819696.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-25 22:34
    Här är fortsättningstråden där vi kan fortsätta prata när bebisarna kommit ut www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

• Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD
  • Ponja

Jag har bara gått upp ett kilo, men har ändå fått rätt stor mage nu på 2 veckor :)

• Ponja
    Scorpio skrev 2011-10-12 18:15:17 följande:
    Ponja: Det står att den är av märket Petter
    Tack! Men nu har jag googlat och googlat men inte hittar jag den :(
    Heter märket bara Petter? Finns något som heter Petter och Kajsa med. Vet inte om det är samma?
  • Quinny
    Scorpio skrev 2011-10-12 11:22:52 följande:
    Vi har köpt ett set i cl 50, några plagg i cl 56. Ska handla mer på fredag efter RUL =) Vilken stlk ska man köpa overallen i? Vi bor i Hälsingland så det är rätt mkt snö och kalla vintrar här. Duger en fleeceoverall?

Detta set köpte vi på Rättviksmarknaden i helgen =P Cl 50. Lite roligt tyckte vi då ;)
    V 19 (18+1) Eftermiddagsmage.

Jättegulligt set! O fin mage med :)

Ang storlekar på kläder... Vi har det mesta i stlk 56, lite i stlk 50... Mitt första barn va 50cm, och han växte fort ur stlk 50... Andra barnet va 52cm och det var stll 56 som gällde från start :) Trean va 48cm, hon kunde ha stlk 50 ganska länge, och drunknade verkligen i stlk 56! Denna gång blir det väl ett första-baby plagg, resten ska jag köpa mer i stlk 62, de växer SÅ fort den första tiden, o den storleken har mina kunnat ha längre.   
    Son-03, dotter-08, dotter-10 och bebis bf i mars 2012
  • Mmmbop

Mynnej: Sådär ser min mage också ut =) Går in i 20+0 på lördag.

Har nog gått upp ca 2,5-3 kilo från min matchvikt. Väger typ 61-61,5 kg nu.

• Scorpio

Ponja! Halva mitt inlägg verkar ha försvunnit nyss!! :S dumma app...

Petter och Kajsa ska det självklart stå!! Lycka till! Hoppas du hittar den! :)

• Scorpio

Tack Quinny! :)
    Har du nåt tips om storlek på overall?
    Vi köper nog inte så mkt mer i cl 50 vi heller, satsar på lite mer i cl 56 ist :) sambon sa att han kan ju gå och köpa kläder om det behövs! Jag höll på att tappa hakan, eftersom han inte gillar att gå och shoppa ;P men glad blev jag när han sa så iaf :D

• snutttis77

För att vara bildtråd tycker jag det skrivs väldigt mkt i denna

• MammatillWilhelmina

56 i overall har vi köpt, tänk på att ytterkläder är större än vanliga kläder. Ja lite tjockare flecce går bra till vintern för bebisen kommer troligtvis ha en vinteråkpåse att ligga i el tjockt täcke.

• Zorro

Jag har inte skrivit så mycket här eftersom jag blivit flyttad fram och tillbaks över månadsgränsen feb/mars, men enligt RUL så är bebis beräknad 2:a mars, så jag får väl hoppa på här! =)

Här är min bebismage i vecka 20. Min navel är väldigt grund nu och ploppar nog ut vilken dag som helst!

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD