Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD
Startvikt förra gången: 75 kg. Startvikt denna gången: 78 kg.
Jag har också en blogg, som jag inte delat med mig av till någon än.
Jättefin dregglis! Hade säkert sambon blivit glad över om jag också lyckades hitta.
Innan vi blev gravid med dottern hade faktiskt även jag samlat på mig en hel del bebiskläder. I flera år, innan jag ens träffade sambon kunde jag köpa enstaka plagg då och då och lägga undan i en låda för framtida bruk. Så när vi var gravid behövde vi inte köpa några kläder, blev bara något enstaka plagg för att det kändes mer verkligt då. Hade då köpt i både storlek 56 och 62 så hade väl ändå en helt okej garderob. Även småsaker som bomullsfiltar, vagnsleksak, speldosa osv hade jag hittat.
Tycker också att man kan köpa fast det är tidigt. Jag menar, tror ju ingen går ut redan nu och handlar ALLT såsom vagn, säng osv. Men ett plagg hit eller dit. Vi väntar som sagt smått, inte missfall. Och jag tror också att sorgen inte blir större bara för att man handlat grejer.
7 veckor sedan...
Vi hade 56 som startstorlek med dottern. Hade bara 2-3 plagg i 50. Hon var 50 cm vid födseln och det fungerade bra med 56 från början. Resonerade så att det är onödigt att satsa på 50 för man vet aldrig om barnet är lite större. :)
Ja, en uppsättning i 50 är väl kanske bra att ha. Men får man en minibebis kan man alltid önska kläder i storlek 50 eller skicka ut sambon på jakt. Men 56 går ju alltid att vika både ärmar och ben. Dom växer snabbt.