hallencreutz89 skrev 2011-07-06 01:01:14 följande:
Nej och såna här länder följer väl ändå inte koranen som de flesta tolkar den eftersom de flesta jag träffat på iaf tolkar det som att koranen säger att man inte ska bära slöja förrän man själv känner sig redo och alltså inte pga tvång efter som Allah vet ens sanna intentioner. Men du uttryckte som sagt innan att män inte har några klädkoder, och sen pratade du som om killarna iallafall inte behöver följa sina klädkoder lika mycket som kvinnorna heller. Och om dessa muslimska kvinnors män bär slöja av tvång så bär de ju inte slöja enligt koranen ändå och det står ju i ts att diskussionen om kvinnosynen ska baseras på det som står i koranen och inte på hur folk som vill kalla sig muslimer beter sig och i koranen finns det krav för både män och kvinnor på klädsel. Varför konverterar kvinnor till islam då om det inte finns något positivt för dem att hämta där?
Snälla läs det jag skriver, jag skrev att männen inte behöver KLÄ ut sig som kvinnor gör, dvs täcka hår med slöja och som en del hela ansiktet. Samt att de klädkoder de har inte ens är jämförbara med kvinnor, så som de måste täcka sig.
Sedan tog jag även det som exempel att många kvinnor känner press på sig att använda slöja både från sina män samt religionen som så fint påtalar att använder man slöja förhindrar man bland annat att män begår otukt, missade du att det även stod denna obligatoriska handling om slöjan, = Tvång/ett måste.
Och ja jag påtalar om det som står i koranen, den obligatoriska handlingen att dra på sig en sjal vilket jag anser är diskriminerande. Sedan finns det ju givetvis folk som gärna drar nytta av dessa texter för att ha mankten över sin partner just därför anser jag att islam är både diskriminerande och ger mer till männen än kvinnorna. Dvs mitt första svar du kommenterade var riktat till den som undrade varför jag anser att islam är idiskriminerande, och detta var mitt svar.
Varför många konverterar till islam, ja för att många gånger har de partner som är muslimer, de söker tröst, blivit manipulerade eller har överseende med att hela religionen kanske inte är så fin. Vad vet jag?