• Dreams Never Ends

Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?

Varför skulle muslimer ha sämre kvinnosyn? Varför skulle dom ha sämre kvinnosyn än någon annan? Dom som förstår islam på rätt sätt förstår att det är totala motsatsen! Muslimerna värnar om kvinnorna och värdesätter dom högt.

Kom ihåg att det ända rätta är vad som står i koranen och inte hur en del muslimer misstolkar den. Var uppmärksam!

• Svar på tråden Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?
  • oOMayaOo

Jag tycker att Islam har en dålig MÄNNISKOSYN, inte bara dålig kvinnosyn. Varför? Bl.a. för att man gör skillnad på könen.

• Buster78
    Dreams Never Ends skrev 2011-07-05 20:15:33 följande:
    Man gifter om sig?
    ja det är väl inga problem inom islam, där blir hon väl bortgift IGEN!
  • Dreams Never Ends
    Jamo skrev 2011-07-05 20:18:17 följande:
    Har inte sagt att det är underbart, mer att jag inte bara bryr mig och itne blir så chockerad som du blir och kallar det vidrigt och omoraliskt.
    omoraliskt är det ju med tanke på att det faktiskt är olagligt så det är ju ingenting jag hittat på.
  • Jamo
    Dreams Never Ends skrev 2011-07-05 20:22:43 följande:
    omoraliskt är det ju med tanke på att det faktiskt är olagligt så det är ju ingenting jag hittat på.
    Men du skriker, predikar och kallar det vidrigt även när det sker på en badstrand där det är lagligt....eller hur?
  • Polly S
    Dreams Never Ends skrev 2011-07-05 17:39:08 följande:
    Kom ihåg att det ända rätta är vad som står i koranen och inte hur en del muslimer misstolkar den. Var uppmärksam!
    vem bestämmer vilken tolkning som är rätt?
    andra har säkert en annan tolkning och säger att du misstolkar.
  • Selfish Geene
    Dreams Never Ends skrev 2011-07-05 17:39:08 följande:
    Varför skulle muslimer ha sämre kvinnosyn? Varför skulle dom ha sämre kvinnosyn än någon annan? Dom som förstår islam på rätt sätt förstår att det är totala motsatsen! Muslimerna värnar om kvinnorna och värdesätter dom högt.

att värna om och värdesätta är inte samma sak som att betrakta någon som sin jämlike.

Gör koranen det? Betraktar islam kvinnor och män som jämlika?

Jämlikhet är en förutsättning för "god kvinnosyn" i ett civiliserat, modernt samhälle 
  • Polly S
    Selfish Geene skrev 2011-07-05 20:33:51 följande:
    att värna om och värdesätta är inte samma sak som att betrakta någon som sin jämlike.

Gör koranen det? Betraktar islam kvinnor och män som jämlika?

Jämlikhet är en förutsättning för "god kvinnosyn" i ett civiliserat, modernt samhälle 
  • Studentpappa

I saudiarabien har männen tolkat koranen helrätt och förbjudit alla kvinnor att köra bil. Blir du våldtagen ska du givetvis stenas till döds som den sköka du är.
    Givetvis skall heltäckande tält bäras alltid, ritar någon en bild av vår pedofilprofet så skall vi genast döda honom och minst alla i landet!

Jajjemen TS muslimerna har helt rätt (kvinnor får heller inte cykla i Saudi det är nästan så man skulle kunna tänka sig det då ni bör klara någonting iaf)....

• Dreams Never Ends

I Koranen och inför Allahs ögon är alla människor jämlika. Lika värde oavsett kön. Allah värderar människor efter andra kategorier än kön.

• Studentpappa
    Dreams Never Ends skrev 2011-07-05 20:56:34 följande:
    I Koranen och inför Allahs ögon är alla människor jämlika. Lika värde oavsett kön. Allah värderar människor efter andra kategorier än kön.

Synd att ingen som läser den verkar tolka den lika som du gör då...
Svar på tråden Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?