1337 skrev 2011-07-05 22:42:07 följande:
Islam har en trist och snäv människosyn. Jag som alltid varit pojkflicka får vara glad att jag inte växt upp i ett samhälle präglat av en kvinnosyn där jag tydligen ska ha vissa egenskaper enbart pga att jag är tjej. Istället har jag haft möjligheten att utöva mina intressen tillsammans med killar ( och utan pappa som förkläde ) samt studerat det jag tyckte var intressant så att jag kunnat få en meningsfull sysselsättning. För mig är dammsugning, tvättstugan och toalettrengöring inte något av intresse och därför är det skönt att leva i ett samhälle där man inte tror att jag är skapt till att sköta sånt.
Islams syn på mannen är inte särskilt kul. Varför skulle min pappa, bror eller pojkvän tvingas försörja mig, vuxna tjej, om jag så önskar? Jag behöver minst 10 000 kr i månaden till mitt leverne och skulle aldrig någonsin kräva att min bror, som själv har familj med småbarn, skickar 10 000 kr/månad till mig för att jag vill sitta hemma istället för att jobba.
Min pappa kommer att gå i pension om några år och ska givetvis få göra det och inte behöva fortsätta arbeta efter 65 för att ha råd att försörja sin vuxna dotter som är för lat för att arbeta. De sparpengar han har + pensionen ska han givetvis använda till att leva livets glada dagar efter pensioneringen.
Pojkvännen ska inte behöva gå upp i arbetstid för att försörja mig. Som de flesta andra människor vill han få ut mer av sitt liv än att bara arbeta. Hålla på med fritidssysselsättnigar och träffa vänner, familj och mig.
Hur ser muslimska kvinnor på sina män? Är de bara pengamaskiner? Vill ni inte spendera tid med era makar och ha närvarande fäder till era barn?

Det där sammanfattar nog även min syn på saken på ett väldigt bra sätt, så jag skriver bara under!