• Dreams Never Ends

Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?

Varför skulle muslimer ha sämre kvinnosyn? Varför skulle dom ha sämre kvinnosyn än någon annan? Dom som förstår islam på rätt sätt förstår att det är totala motsatsen! Muslimerna värnar om kvinnorna och värdesätter dom högt.

Kom ihåg att det ända rätta är vad som står i koranen och inte hur en del muslimer misstolkar den. Var uppmärksam!

• Svar på tråden Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?
  • Neblina
    Jamo skrev 2011-07-05 19:42:07 följande:
    Kvittar nog vilken religion man pratar om, alla är ett förtryck mot kvinnan.
    Nej inte alla faktiskt, men islam är en av de religioner jag anser är diskriminerande.
    Jag bloggar om skönhetsvård :) my-luxurysoap.blogspot.com/
  • Dreams Never Ends
    Birdie skrev 2011-07-05 19:46:11 följande:
    Nej inte alla faktiskt, men islam är en av de religioner jag anser är diskriminerande.
    Vad är dte som är diskriminerande med islam?
  • Helwa
    Dreams Never Ends skrev 2011-07-05 19:47:27 följande:
    Vad är dte som är diskriminerande med islam?
    Arvsrätten är ju olika för man och kvinna?
  • MamaInternational

Islam är så som kristendom. Finns många olika sätt att tolka koranen/bibeln. Vissa får det till att kvinnan är roten till det onda och ska behandlas värre än ett djur och andra får det till att man och kvinna är lika.

• Dreams Never Ends
    Helwa skrev 2011-07-05 19:50:32 följande:
    Arvsrätten är ju olika för man och kvinna?
    Ja men mannen är ju familjen ekonomiska hjälp så en man är ju skyldig att ge kvinnan de pengar hon behöver. Ingen diskriminering i det.
  • Jamo

Sunt förnuft är så mycket bättre och starkare än religion i precis alla fall....

• Buster78
    Dreams Never Ends skrev 2011-07-05 19:59:15 följande:
    Ja men mannen är ju familjen ekonomiska hjälp så en man är ju skyldig att ge kvinnan de pengar hon behöver. Ingen diskriminering i det.
    och om han dör då....Vem ska försörja kvinnan då???

En kvinna som är otrogen ska stenas till döds, och mannen?? Ja inte stenas han i alla fall
  • Helwa
    Bra svarat.
    Men jag tänker mer på de ogifta kvinnorna som inte har en man som kan ge henne det ekonomiska stöd hon behöver, oså får hon inte samma arvsrätt som sina bröder? Eller finns det något i koranen som hjälper dessa kvinnor?
  • Dreams Never Ends
    Buster78 skrev 2011-07-05 20:02:52 följande:
    och om han dör då....Vem ska försörja kvinnan då???

En kvinna som är otrogen ska stenas till döds, och mannen?? Ja inte stenas han i alla fall
    Man gifter om sig?
  • Fanny b
    Jag tycker det är en diskriminering i sig att tro att det är bara mannen som kan försörja sin familj. Jag ser inget fel i hemmafruar, men tycker att man ska välja det själv, och inte göra det för att man tror att man, som kvinna, inte kan försörja sin familj.
Svar på tråden Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?