• Chetti

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

jempalainen skrev 2011-10-22 10:04:33 följande:
    Chetti: Visst är det härligt att ultraljudet närmar sig! Vad skönt att din man kunde följa med! Det är bara fyra dagar kvar o jag är förväntasfull men också nervös för resultatet om något är fel! Hoppas också att det kan visa kön:)
    Gjort husmorstestet med bikarbonat o rödkål som helt klart visar tjej och det väldigt mycket dyrare intelligender testet från usa som visar pojke...haha ska se vilket som stämde:) hoppas du mår bra o är du fortfarande sjuksriven?

Ha en underbar lördag alla vackra, gravida medsystrar! Och jag håller med Kristinka,  en underbar tråd med mycket stöd! Tack alla för att ni finns! STor kramHjärta 
    Spännande med vilket kön det är!!

Jag var bara hemma tre dagar, sedan började jag jobba igen. Tån gör inte ont men är lite stel. Nu kommer vi inte gör RUL samma dag tyvärr, fick ju byta dag men två dagar går väl snabbt, eller??!!

ha en härllig lördag!!!
    blääääääääääää
  • Chetti
    Ellieott skrev 2011-10-22 13:08:41 följande:
    Nej, det är det som är det värsta . Då KAN de ju inte lova mig att det inte är någon fara. Bara att inget tydde på att bebisen mådde dåligt eller att jag var på väg att öppna mig eller så.

Det var antagligen inte moderkakan, vilket man har trott innan eftersom den nästan var föreliggande förut. (Ska på nytt ul 14 dec angående detta).

Det var antagligen inte heller att jag har en lättblödande livmodertapp. Jag tog biopsier på livmodertappen för några veckor sedan, och inte ens då blödde jag fast att gynekologen sa att nästan alla gör det och att jag skulle ha binda.

Det var ingen blödning inuti livmodern.

osv. Ingen vet. De verkar inte tycka att det är nån stor grej, och tänker inte undersöka det närmare. Helt okej med mig, men jag vill ju ha bekräftat att jag kan andas ut! Men jag förstår ju att de inte vill lova för mkt.

Lite trist var det när gyndoktorn avslutar med att säga att om jag blöder igen så behöver jag inte åka in direkt, för det är ändå inget att göra åt om det är missfall. Nej, det vet jag, men att leva i ovisshet om bebisen lever i en vecka eller så skulle ju ta död på mig!
    Det är klart man åker in ifall man blöder även om det är MF. Vem vill gå i ovisshet??

Men jag vet ju folk som blödit av och till under hela graviditeten så det är ju inget jätteovanligt.

Hoppas du slipper fler blödningar nu och att du kanske kan få lite mer regelbunden kontroll hos BM eller något!

Kram
    blääääääääääää
  • Chetti
     Wielkip skrev 2011-10-22 13:14:23 följande:
    Tror jag börjar få foglossning :(
    Har typ molvärk lite diffust över hela höftområdet, rygg, höfter, ljumskar och ner mot benen.
    Skulle kunna vara växtvärk också för den har ändrat sig från hur det kändes i början men det känns ju inte direkt logiskt att det skulle påverka så stort område.
    Det låter mer som växtvärk. Jag har börjar få foglossning och det känns mest i blygdbenet och i högre delen av bäckenet bak i ryggen. Det gör ont i benet, ömmar och känns instabilt.

Växtvärk är mer en molande värk i livmodern/magen eller/och bak i ryggen.

Men du kanske har drabbats av båda på en gång?
    blääääääääääää
  • Chetti

Jag är också äldre, 32 år är jag. Maken är 38 år.

Jag var 24 år med första barnnet och 26 år med andra barnet. Sedan skulle vi inte ha fler men suget satta in förra hösten då yngsta skulle fylla 5 år. Och jag är ju inte bra på att hålla mig när jag är sugen på något Glad

blääääääääääää
  • Chetti
    Ckm skrev 2011-10-22 19:00:23 följande:
    Enäggs :) bm var något osäker på om det var två flickor.. :)
    Grattis. Underbart med tvillingar.

Min bror har tvillingar samt att min man är tvilling så vi har också större chans men i magen tyckte de sig bara se en.
    blääääääääääää
  • Chetti
    Stronza simpatica skrev 2011-10-22 19:54:02 följande:
    Jag var också orolig över omställningen men kände mig ändå redo för den och vet du vad?, det är helt underbart sen när man blir mamma, helt underbart! Trodde aldrig det skulle vara så här! Man fylls med lycka, det lilla barnet ger en så otroligt mkt att allt det jobbiga är en pettitess!
    Men den första tiden kan vara så jobbig att man undrar varför man blev förälder överhuvudtaget. "De förbjudna tankarna"

Ingen sömn, ingen tid för sig själv eller för dig och mannen, osäkerhet kring vad barnet vill, man kanske får en skrikhals med kolik, sjukdomar, oron m.m. m.m.

Och det är ok det också. Självklart är man lycklig över detta underbara mirakel men oj vad trött man kan bli på det nya livet man fått som man faktiskt aldrig kan förutspå hur det ska bli innan.

Jag vågade inte gå ut första månaden p g a rädsla för tänk om A t.ex. börjar gråta. Med andra barnet var det så mycket lättare. Jag visste hur det skulle bli och kunde njuta mer på något sätt. Var så säker i mig själv som mamma m.m.
    blääääääääääää
  • Chetti
    jempalainen skrev 2011-10-22 19:27:58 följande:
    Vad skönt att tån är bättre och du kan jobba igen:) 

Nä det var synd det inte var samma dag men iallfall samma vecka:) Klart det går snabbt med två dagar och jag kommer ju vara avis på dig som har ditt kvar! haha Tänk om en vecka har vi sett våra pluttar och förhoppningsvis vet vad det är! :)
    Vi kunde inte hålla oss utan har bokat in 3D/4D ultraljud på tittut i slutet på december så om vi inte kan se könet nu hoppas jag vi kan göra det sen. Sen tycker jag att det känns skönt att faktiskt få se bebisen innan den kommer ut och att inte göra ul och vänta i 21 veckor innan man får se h*n känns som väldigt lång tid. Sen känns det roligt att kunna visa barnet dvd:n man får i efterhand. Det blir min julklapp till mig själv:)

Har du någon känsla för om det är pojke eller flicka? Jag trodde stenhårt på pojke och det lutar ditåt men jag är ändå osäker så klart:) Jag hoppas verkligen verkligen att vi kan se!:) Och att allt är ok med plutten! Det är såklart viktigast!

Ha det riktigt bra!:) kram kram 
    Jag säger ibland han av misstag. Jag har ingen direkt känsla för vad det kan vara. Isåfall lutar det mest mot flicka. För att min hy är så fet och finnig, magen är rund och go. På fredag för vi förhoppningsvis veta!

Jag kommer nog inte göra fler UL efter detta för snart börjar jag känna bebisen mer varje dag och det kommer kännas tryggt och skönt.

ha det bra! Kram
    blääääääääääää
  • Chetti

Växtvärk from hell har jag haft idag. I magen och så går det liksom ner i låret. En molande mensvärksskänsla. Inte skönt men härligt att veta att det växer därinne.

blääääääääääää
  • Chetti
    Sara 01 skrev 2011-10-22 22:51:44 följande:
    vet inte om detta disskuterats innan?¨

Har någon annan fått mjölk i brösten än?

tryckte ut de första dropparna idag, jävla cool känsla!! :)

Men är bara i 4,5 månad, vecka 20, normalt? förstagångsmamma och har inte hört om detta innan ? :) 
    Har haft så av och till sedan innan jag plussade. Men bara om jag trycker typ.
    blääääääääääää
  • Chetti
    jempalainen skrev 2011-10-23 08:29:41 följande:
    Jag håller tummarna att ni får veta också på fredag! Jag har inga finnar längre och min mage är mera plutig i mitten så att säga, tror på pojke! 

Jag förstår att ni är nöjda med ul och jag hoppas också att jag får känna av bebisen snart. Känner du sparkar ännu?

ha det gott, kram
    Inte sparkar men fladder och lite lite buffar. Det är inte varje dag men då och då. Längtar efter riktigt hårda buffar som barnen och maken också kan känna
    blääääääääääää
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)