• Chetti

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Nikis skrev 2011-10-10 12:51:19 följande:
    Nu har vi vart hos läkaren, både jag och Loke har halsfluss och blivit insatta på kåvepenin i tio dagar. Läkaren valde oxå att sjukskriva mig, hoppas att försäkringskassan godkänner det. skönt isf.. :)
    Vad jobbigt med halsfluss... Det som gör så ont.

Hoppas det vänder snabbt!
    blääääääääääää
  • Chetti

Skolan ringde precis upp, biträdande rektor då rektorn inte är på plats.

Vi ska träffas 10.00 imorgon. Ska bli intressant att höra vad de har att säga om det som hänt, om de utreder saken osv.

Min lille gubbe Rynkar på näsan

blääääääääääää
  • Chetti
    Shirin85 skrev 2011-10-10 21:20:54 följande:
    Nu är jag i v. 20+1 och ska på ultraljud den 17 Oktober, om en vecka!
    Vi fick vårat framåtflyttat så att båda kunde gå på detGlad 
    Nu har vi hittat ett JÄTTEFINT flicknamn som vi är såå inne på, maken föreslog det igår och jag sökte upp innebörden och allt, tycker det är jättefint.  Har fem bokstäver också som alla andra barnens namn [förutom äldsta sonen som har 6 bokstäver] och det passar jättebra med syskonen.
    Men vi vill nog inte veta kön på RUL...:) 
    Grattis till att ha gått halva tiden! Härligt!

Roligt att ni hittat det rätta namnet också. Har knappt börjat tänka på namn. Men det är väl snart dags för det på riktigt.
    blääääääääääää
  • Chetti
    Längtan efter dig skrev 2011-10-10 22:06:33 följande:
    Nu har vi sett vår lilla älskling! Så enormt mäktigt! Allt såg så fint ut Hjärta

Direkt efter UL var det svårt att förstå det lilla pyret är en liten miniatyr-människa lever och frodas i min mage. Man såg ju verkligen allt så tydligt! Nu känner jag hur glädjetårarna och lyckokänslorna bara rusar i kroppen! Bebisen sparkade med sina små ben, viftade på armarna, kliade sig på hakan, sög på tummen och svalde fostervatten. Helt fantastiskt att det är en liten människa därinne!

Blev mer säker på att det verkligen är rörelser och buffar jag känner lite då och då, för när vi såg att bebisen buffade runt i magen så kändes det väldigt tydligt.

Blev flyttad från den 17:e till den 16:e så vi hade räknat ut det ganska bra.
    Har bild i bildtråden, men lägger ändå in här. Är så lycklig och stolt!

Säger Grattis här med Baby
    blääääääääääää
  • Chetti
    Stinis83 skrev 2011-10-11 10:32:53 följande:
    Nu är RUL avklarat och det var lika fantastiskt som jag mindes det! Vi har verkligen en liten pojke i magen och han låg och visade upp sig så fint ;) Han var inte stilla annat än för att posera :) Allt såg jättebra ut, så himla skönt!
    Härligt att höra!! Grattis {#emotions_dlg.flower}
    blääääääääääää
  • Chetti
    Neliz9 skrev 2011-10-11 13:24:56 följande:
    Grattis! Underbart att allt var så bra :))
    Längtar ju inte mindre till mitt RUL nu den 28:e. Fick ni reda på könet idag då? Än en gång, grattis!
    Jag har också den 28/10. Spännande Skrattande
    blääääääääääää
  • Chetti
    Nikis skrev 2011-10-11 19:37:28 följande:
    Jag pendlar väldigt mycket i min vikt. Nu har jag hamnat på min startvikt sen inskrivningen, alltså +/-0. Hur mycket har ni gått upp/ner??
    1kg + sedan inskrivningen men väger ca 9kg för mycket så det gör inget med liten viktökning denna gång
    blääääääääääää
  • Chetti

Tack för alla inlägg om mitt möte med skolan idag.

Jag fick prata med studierektorn och ansvarig fröken. De förklarade i detalj vad som hade hänt. De utreder händelsen tillsammans med rektor och lärare.

De var väldigt måna om att min son inte hade blivit negativt påverkad av händelsen. Och ville gärna att vi skulle höra av oss om vi hade fler frågor/var orolig m.m.

Jag bad de ha extrakoll på min son de närmsta veckorna för att jag är rädd att han fått mersmak på att komma till mitt jobb. Och att de ska prata med barnen i gruppen om vad de ska göra om de råkar gå vilse eller liknande.

Mötet kändes ok men inte så mycket mer.

blääääääääääää
  • Chetti
    Mrs Marlin skrev 2011-10-11 21:20:34 följande:
    Jag måste få höra med er om någon av har klåda? Senaste veckorna kliar det i och på brösten, på bröstkorgen samt under armarna. Det förvärras av att jag duschar. Jag har inte några utslag. Jag blir lite bättre när jag smörjer med hudkräm. Är detta gravidklåda eller nått annat? Något man bör kontakta barnmorskan för?
    Att det kliar i brösten inbillar jag mig beror på att brösten blivit större eller på hormoner.
    Det kliar också lite överallt på mig. På benen, brösten, armarna och halsen. Det är väl graviditetesklåda skulle jag tro
    blääääääääääää
  • Chetti
    Stinis83 skrev 2011-10-11 21:21:25 följande:
    Men Chetti, hade de nån bra förklaring då? Vad hade hänt? Det låter iaf som att de tar det på allvar, och det hoppas jag verkligen att de gör.

Jag känner mig också som Barbamama och är lite rädd för var det här med vikten ska sluta... jag kände mig verkligen inte fin mot slutet av graviditeten förra gången :( Och som jag äter så är det ju inte speciellt lovande.
    Jo, Henry hade börjat gå tillbaka till skolan med ena gruppen. Han hade då ramlat och ville då springa tillbaka till andra gruppen som gick lite längre bak där hans ordinarie fröken var.

Då hade de gått om varandra på något sätt. Henry har då fått en idé om att gå hem. Troligen för att berätta att han blivit vilse i skogen. Vi var inte hemma ju så då hade han fortsatt gå till mitt jobb.
    Han hade säkert hittat tillbaka till skolan då skogsdungen ligger precis framför skolan. Men ni vet hur barn är när de får en idé.

Skönt att veta att han är så pass förståndig och duktig när det gäller Skrattande

Att de inte ringer direkt förstår jag nu beror på att  de flesta föräldrar skulle bli helt hysteriska. Att de först letar ordentligt och sedan ringer föräldrarna är ju bättre faktiskt.

Det känns ok
    blääääääääääää
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)