• Chetti

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Nikis skrev 2011-10-28 17:49:28 följande:
    Det känns skitkul med en av varje, då har jag gjort mitt sen ;) hihi
    Det trodde jag med men 5 år efter kom bebissuget tillbaka Skrattande
    blääääääääääää
  • Chetti

Jag använde en billig variant av bröstpump från Apoteket, främst för att pumpa ut mjölk ur brösten när bebisen sovit länge. Då var mina bröst sprängfyllda av mölk så det gjorde riktigt ont och jag tvungen att lätta på trycket.

Jag ammade båda mina barn och hoppas kunna amma även denna gång. Jag fick använda amningsnapp första veckorna p g a såriga och väldigt onda bröstvårtor. En fantastisk uppfinning. Jag älskade att amma, det är fantastiskt på alla sätt och vis om det fungerar.

blääääääääääää
  • Chetti
    Min son ligger väldigt långt ner. Känner fladdret och buffarna lite då och då under dagen. Det är mest precis ovanför blygdbenet och det området.

Jag var så lugn i magen att min mamma var typ orolig hela tiden. Jag sparkade typ ingenting och jag var även lugn som barn och även som vuxen tror jag Skrattande  
    blääääääääääää
  • Chetti
    Har börjat fundera på namn på riktigt nu. Vi vill ha ett internationellt gångbart namn med helst 4-6 bokstäver.

Mina förslag är

Theo
    Samuel
    Eric
    Victor
    David
    Philip
    Tim (othy)
    Lucas
    Chris

Ge mig förslag och gärna vilket ni gillar bäst              
    blääääääääääää
  • Chetti
    Mrs Marlin skrev 2011-10-30 18:27:48 följande:
    Vill också har lite namntips. Min söner heter Melvin och Lucas och nu får vi troligen en liten tjej. På min lista finns just nu.

* Alicia
    * Freja
    * Agnes
    * Signe
    * Olivia

Alicia har varit en favorit enda sedan jag var gravid första gången. Vad tycker ni? Vilket är finast? Fler förslag?
    Tack för dina förslag.

Jag gillar Alicia eftersom min dotter heter det Glad

Annars Olivia, om jag väntade en flicka nu hade det troligen blivit en Olivia.
    blääääääääääää
  • Chetti
    Stinis83 skrev 2011-10-31 09:14:09 följande:
    I mitt fall berodde det på att dottern föddes med handen vid huvudet och då är det mycket svårare att passera. Så i mitt fall hade de inte kunnat förhindra det.

Graderingarna visar hur allvarlig bristningen är, och i mitt fall var den total. Grad 4 innebär att även analslemhinnan brister, och det tillsammans med "total" innebär att ringmuskeln gick rakt av. Jag har väldigt lite problem av det idag, men tillräckligt för att det ska bli snitt.

Och herrejösses, nu är snittet bokat!!! :) 27 februari ska jag få träffa min lille son :) Det blir förmodligen inte på DS, hon tyckte det var bra om jag föder på SÖS även denna gången. Och jag känner mig så otroligt trygg med dem där, så jag tror faktiskt att det får bli så. En skön tanke att få åka till samma sjukhus och få sitt andra barn på samma sjukhus där man fick det första :) En trygghet i sig :)
    Grattis till bokat snitt. Då kommer du ha ditt barn redan en månad inna  jag får mitt typ Flört
    blääääääääääää
  • Chetti
    Shirin85 skrev 2011-10-31 14:32:10 följande:
    Nu har jag läst igenom alla sidor sedan i fredags!
    Grattis till Chetti, Lokesmami och Mrs Marlin, hoppas jag inte glömde någon nu.
    Nu är jag hemma igen vilket är skönt, idag ska jag baka vaniljbullar och fixa med bebisgarderoben.
    Går in i vecka 22 på torsdagGlad
    Tack Skrattande

Ja, det gäller att läsa varje dag annars blir det många sidor att plöja igenom haha
    blääääääääääää
  • Chetti
    Nikis skrev 2011-10-31 19:02:32 följande:
    -.- vad svårt de är med namn!!! Sambon vill bara ett namn och jag är inte direkt övertygad om det namnet. Men han kommer inte att ändra sig.. det suger!!! jag blir arg vi måste ju vara ense.....
    Samma här. Vi kommer inte överens. Jag har gett typ 10 förslag som min man bara ratar direkt Rynkar på näsan
    blääääääääääää
  • Chetti

Igår plockade jag fram lådan med bebiskläder och annat som jag lagt undan till barnbarnen Glad

Det var så underbart att gå igenom dessa minikläder och snusa på. Jag hittade dessutom kläder, skor och filtar som lillebror kommer kunna ha. Kul!

Men jag gjorde även en lista över saker vi måste skaffa innan bebis är här. Det blir begagnat, ärvda saker och lånade saker. Men jag väntar till när jag är ledig, två månader innan BF ska jag beta av listan.

Vecka 18+0 idag, otroligt kul Baby

Imorgon ska jag till BM för prover m.m. Få moderskapsintyget så jag kan söka HP, vet ju hur sega FK kan vara... Om allt går bra så kommer jag gå på HP 2/2-2012, så tre månader kvar att jobba Solig
    Kanske får jag höra hjärtat?!

blääääääääääää
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)