• Chetti

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

MamaNikita skrev 2011-10-11 21:41:01 följande:
    Senaste veckan har jag varit som en igelkott med taggarna utåt. Irriterar mig på saker o får små utbrott, sjukt kännslig o gråter. Känner mig bara ful o klumpig. Inte mycket ork eller lust till nåt. Illamåendet går ej över utan blir värre o jag kräks ofta på kvällarna. Får knappt i mig mat o mår illa av alla lukter. Ena stunden varm sen iskall. Skönt att man känner den lill* röra sig där inne iallafall. Ultraljud på fredag jag längtar. Fler som mår såhär??? är i vecka 19 min bm säger bara det går över. Hon kollar inget när jag är där bara frågar hur jag mår o bryr sig ej
    Irriterad jadå och mina barn får höra det varje dag från arga mamman, känslig (jag grät till partiledardebatten på tv idag...).
    Min aptiti är fortfarande som bortblåst och jag tvingar mig i mat som jag någorlunda tycker smakar ok.
    Illamående är jag av och till men kräker inte.

Så nej, du är inte ensam! Solig
    blääääääääääää
  • Chetti
    Kalksten skrev 2011-10-11 21:43:53 följande:
    det kliar mest på magen på mig också, men det va mest i slutet av 2a månaden o sen nu sen vi gick in i 4e mån så har det börjat klia igen men nu syns det att magen växer o förändras varje dag, tog kort i förgår för jag tyckte den blivit så stor....fick ta ett nytt idag och vilken skillnad!

Jobbat 2 dagar nu sedan sjukskrivning i 1 v + 2 dagar, idag fick jag komma ner på extra kontroll eftersom jag haft blödning o att jag sedan igår fått bruna flytningar IGEN! Allt såg superbra ut med bebisen som sist och fick även med en liten bild (lägger upp i bildtråden!!) men de fanns lite blod utanför men de kan fotf inte se vart de kommer ifrån men läkaren sa det är vanligt men han sjukskrev mig 3v för att jag fått sammandragningar o att det plus blödningar sätter igång när jag är på jobbet. Så skönt att bli tagen på allvar för det har inte känts bra för mig både fysiskt o psykist att va på jobbet, men det är ju inte kul att va sjukskriven såklart...hoppas jag kan va tillbaka om 3 v!
    Tråkigt med fortsatta blödningar men så skönt att de tar det på allvar!! Förstår det där med att inte orka vara på jobbet när man inte mår bra mentalt och tänker på bebisen och hur den mår.

Ta det nu lugnt de här 3 veckorna så får vi hoppas du kan jobba mer lite längre fram
    blääääääääääää
  • Chetti
    mermaid skrev 2011-10-12 14:37:35 följande:
    Hur länge har ni som jobbar tänkt göra det? (förutsatt att allt fortlöper som det ska under graviditeten)
    Jag har förvarnat min chef idag att jag nog kommer gå ner till 75/80 % efter nyår (drygar med lägsta nivå-dagar för dottern under 1/4-dagar) och kommer iaf att jobba fram till månadsskiftet feb/mars.
    Med dottern var jag sjukskriven fram till två veckor innan BF och därefter tog jag mammadagar. Men dottern var sen... Två veckor... Så det kändes lite snopet att ha tagit ut föräldradagar i en månad innan man ens hade ett barn att ta hand om...
    Men nu beräknar jag föräldrapenningen fr.o.m. 1 mars, så får vi se sen. Är i dagsläget beräknad till 15/3.
    Jag har tänkt jobba till 60 dagar innan BF alltså typ i slutet av januari/början av februari. Jag ska söka havandeskapspenning p g a mitt tunga fysiska arbete. Har fått det beviljat 2ggr tidigare och arbetade med samma sak som nu så det borde inte vara något problem.

Jag vet dock inte om jag kan jobba som brevbärare ända tills dess men förhoppningsvis året ut och sedan kanske jag kan få vara inne på kontoret alternativt ha mindre/lättare rundor.

10 dagar innan Bf ska jag ta ut semester då jag kommer ha några semesterdagar kvar då.

Nej, föräldrapenning vill jag helst inte slösa på innan barnet kommit men man vet ju inte om barnet vill komma ut 2 veckor efter BF...
    blääääääääääää
  • Chetti
    Kalksten skrev 2011-10-12 15:00:14 följande:
    Tack för din omtanke snälla du!!!
    ja det är psykiskt jobbigt med blödningarna....men som du säger så otroligt skönt de tar det på allvar! ja jag ska förhoppningsvis få byta avdelning elelr till en annan förskola där vi är mer personal på samma antal barn.
    Vad jobbar du med?
    Härligt att det går att byta avdelning så att du får det lite lättare.

Jag är brevbärare så det är lite tufft. Tyckte inte det var så tufft med de två första barnen men denna gång mår jag inte så bra. Illamående, ont i ryggen, orolig har jag ju varit av och till och samtidigt ska man vara trevlig och social mot arbetskompisar och folk ute på rundorna.

Men men sålänge det inte är övermäktigt och jag inte har ont i magområdet så kämpar jag på! Solig
    blääääääääääää
  • Chetti
    Ponja skrev 2011-10-12 17:56:49 följande:
    Vart på RUL idag, och allt såg jätte bra ut! Bebis var 12,5 cm lång, så fick stå kvar på samma datum, 8 Mars.
    Hur stora har era bebisar vart på ert RUL ni som gjort ett nu?
    Härligt att höra!! Grattis till lyckat UL.

Längtar själv så mycket, 28/10 har vi
    blääääääääääää
  • Chetti
    J N skrev 2011-10-12 18:22:34 följande:
    Godkväll allihopa!

Hur mår alla nu?
    Jag mår bra förutom den här jävla foglossningen! Börjar tröttna på den nu och är bara i v 20 :(
    Tog en promenad idag till ett köpcentrum med min mammalediga kompis. Och till ett annat och sen hem och nu känns det kan jag lova. Haltar och nu har jag magknip också så jag inte ens kan böja mig ner haha.

Imorgon ska jag till bm första gången efter ultraljudet. Antar att vi nu ska lyssna på bebisen och mäta magen. Har helt glömt bort det där, var så längesen!

Var även in på BigBaby idag och kollade på "min" vagn. Åhhh vad jag vill köpa den redan nu! Vill inte vänta men att ta hem den redan är ingen idé. Den står bara och dammar då haha..

Har faktiskt inte köpt så mycket alls... Endast första setet.

Har ni andra shoppat massor?
    Har inte köpt en enda pinal... Förutom några mammabyxor.
    Vi har sålt allt från de två första barnen tyvärr.

Jag räknar med att låna, ärva och köpa begagnat och det är ju många veckor kvar!
    blääääääääääää
  • Chetti

Grattis till alla lyckade UL!! Baby

Det verkar som det blir en hel del pojkar här i tråden, kul! Jag läste på texttv för ett tag sedan att om x antal år så ska det vara fler män än kvinnor i Sverige.

Det har alltd fötts fler pojkar än flickor i alla årtionden men nu när det är mindre krig och sådär så lever männen längre och det blir ett överskott av män.

blääääääääääää
  • Chetti

Jag tycker mig känna fladder/darrningar inifrån magen varje dag men ingen riktigt buff än. Är ju bara i vecka 16 så det dröjer väl typ 2 veckor till minst skulle jag gissa.

Det här med att kolla kön. Vi gör det för att vi är så nyfikna och om möjligheten finns. Könet kvittar helt men vi kan helt enkelt inte hålla oss.

blääääääääääää
  • Chetti
    Shirin85 skrev 2011-10-13 21:00:57 följande:
    Undrar varför det föds mer pojkar än flickor..?
    Roligt med alla ni som fått reda på könet och haft lyckade ultraljud iallafallGlad
    Har ingen aning om vilket kön våran bebis är så det får vi reda på 3 mars!
    It´s a mans world?? Obestämd
    blääääääääääää
  • Chetti
    micksaan skrev 2011-10-13 21:03:33 följande:
    Men kvinnorna lever väl fortfarande längre än män? Har för mig både kvinnan och mannens ålder ökat.

När jag väntade dottern föddes i vår grupp flest tjejer, var lite skoj. :) kanske det här blir en pojkgrupp ;)
    Ja det tror jag men männen börjar komma ikapp. Just pg att de lever mer stillsamma liv nu, mindre krig, mer hälsosamma.

Sedan så föds det tydligen fler män än kvinnor och enligt det jag läste så kommer männen gå om ett visst antal år.

Typiskt att vi kvinnor inte får vara överlägsna männen i något Obestämd
    blääääääääääää
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)