• Chetti

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Tack för era GRATTIS Hjärta

Nu vet i princip alla. Jag har berätta på jobb, på bloggen och på FB. Fick jättemånga GRATTIS och alla verkade glada Skrattande

Skönt att äntligen kunna släppa magen fri och slippa gömma den. Inte låtsas må bra trots att jag mår dåligt m.m.

Nu längtar jag till buffarna och RUL.

Och sedan inför att få ihop alla bebissaker. Vi ska främst låna och ärva, köpa begagnat. Med 1.an köpte vi allt nytt men nu känns det så onödigt på något sätt. När vi kan låna och ärva av kompisar och tjocka släkten.

Jag tycker mig ju känna bebisen vibrerande rörelser längst ner i magen då och då, främst på kvällarna.

blääääääääääää
  • Chetti
    jempalainen skrev 2011-09-29 07:05:58 följande:
    Jag förstår verkligen varför dessa veckor kallas spökveckor för jag blev så rädd i morse, kände mig inte alls gravid och känner absolut ingenting ifrån bebis. Så jag kollad med min doppler och jag hittade det snabba hjärtljudet på en gång! så skönt! Det skumma var att jag hörde det långsamma och snabba samtidigt under ett tag. Men skönt var det iallafall! Längtar tills jag kan känna något men det tar väl några veckor till! Fyra veckor till rul bara dock, det som har känts så långt borta är nu ganska nära iallfall:)
    Sen känner jag mig såå trött, orkar inte göra något, knappt komma upp från sängen eller soffan. Känns ju inte riktigt som det ska vara nu. Och så blir jag snabbt trött i musklerna när jag går. Någon mera?
    Ska köpa fexim järntablett i brusform idag, kanske behöver ett tillskott då jag hade lite lågt hb förra gången hos bm.

Ha en bra dag allihopa, här i södra stockholm är det en vacker morgon och det ser ut att bli en fin dag!{#emotions_dlg.flower} 
    Vi hade också en mycket härlig och solig dag här i Norsborg Solig

Härligt att du kan hitta hjärtljudet utan problem. Jag väntar ett tag innan jag testar igen. Vet ju att bebben lever därinne och far runt om kvällarna.

Trött är jag hela tiden och mina ben känns som bly när jag ska gå uppför trappor m.m.

Ha det gott
    blääääääääääää
  • Chetti
    Kalksten skrev 2011-09-30 16:48:29 följande:
    Usch paniken infann sig igår kväll när jag helt plötsligt känner det rinner något tunnt i trosorna...jag springer ut på toan och ja mkt väl var det blod! Tunnt ljusrött o väldigt vattning - panik o hyperventilation. Sambon va som tur hemma, skulle börja jobba 23 o klockan va 21.30. han får ringa förlossningen/akutgyn. Vi åker in direkt. Jag får snabbt komma in o göra ett VUL då rinner det en hel del blod till med samma konsistens. Men bebisen lever o rör sig där inne. De vet inte vad det beror på än, jag får ta en massa blodprover o medicin som ska stoppa molvärken jag fick i samma veva som blodet kom och tabletter som ska stoppa blodet.

Vi blir inlagda och det kändes så otroligt skönt, det hade vi inte ens förväntat oss att vi skulle få, de fixade en säng till sambon som såklart inte gick till jobbet utan stannade med mig. Vi fick kvällsmacka o te och blev så ompysslade o de kom in barnmorskor o läkare då o då o tog prover o pratade med mig o gav mig tabletter vid 6 på morgonen.

De kom in o väckte oss vid halv 9, frågade om vi ville ha frukost o ja det ville vi jag var vrålhungrig, en timme senare ungefär kom en ny gynläkare som sa hon skulle göra nytt ultraljud. Vi fick gå till ett annat rum där hon först gjorde gynundersökning o såg att det nu bara va gammalt blod o inget nytt inte ens när hon tryckte, men det kom uppifrån o inte från slidväggen, det var det som var det konstiga sa hon för när hon tittade genom VUL så hade jag en lång o bra livmodertapp som va helt stängd i kanalen, inga dolda fickor där det kunnat sippra ut fostervatten, fostersäcken hade riktigt med vatten, moderkakan låg inte för lågt och bebisens hjärta slog och rörde sig livligt med armar o ben.
    Allt såg verkligen bra ut sa hon; prover och bebisen så det kändes så otroligt skönt! Men det känns lite olustigt att inte veta vad det kan berott på hon hade en liten möjlig teori om att det kanske kan ha lossnat en liten bit av moderkakan.

men fatta paniken jag fick när det kom blod igår. =(

Nu ska jag vara sjukskriven till torsdag o äta blodstoppande medicin o vila. Men nu har de inte kommit mer blod utan bara lite gammalt genom bruna flytningar vilket gynläkaren sa det skulle göra för allt gammalt blod måste ju bort. Det kändes skönt hon inte såg något nytt blod komma. Så skör man kan känna sig usch.

Vi vill ju ha vår lilla marsbebis! den va så otroligt söt där den låg o boxades! =)
    Usch jag får rysningar när jag läser detta!

Men vad skönt att läsa att de tog er på stort allvar. Jag är alltid rädd att inte få hjälp om det nu skulle blöda eller annat.

Skönt att det inte var någon fara i alla fall! Kram     
    blääääääääääää
  • Chetti
    faceprimer skrev 2011-10-01 09:04:42 följande:

Jag litar inte på det ett dugg egentligen, utan är bara roligt att se vad man får för resultat och kul att spekulera lite och gissa lite Märker på andra att när dom frågat hur jag mått och jag säger att jag inte mått så illa så säger flera "Ja men då är det säkert en pojke för då brukar man inte må illa..." men det stämmer ju egentligen inte heller. Det är ju så olika från person till person, så jag tror inte ett dugg på sånt egenltigen, utan är endast ett roligt tidsfördriv..
    Min mamma som har 5 flickor och 4 pojkar säger att man mår som mest illa när man väntar pojke.

Men allt är skrock. Jag mådde exakt likadant med 1:an och 2:an och fick en av varje sort   
    blääääääääääää
  • Chetti
    qatteriin skrev 2011-10-02 08:32:37 följande:
    Hejsan! Jag hoppar in här hos er till slut, har inte vågat mig på nån marsgrupp förut fast jag är i v. 16+3. Detta är min fjärde graviditet men tidigare har jag aldrig fått komma såhär långt, så jag är lite extra nojig kanske... Jag lever med man och katt i västra Göteborg, och längtar ihjäl mig efter att få ett litet barn oxå, särskilt som de flesta av våra vänner redan har barn sen några år... Vi har RUL 17 oktober och jag ser mycket fram emot det, även om jag är nervös, för nu är det 4 veckor sen vi såg knodden senast och innan dess kollade vi ungefär varannan vecka, så jag trodde aldrig jag skulle stå ut med att vänta såhär länge!

Välkommen och jag håller tummarna för att det är er tur nu!! {#emotions_dlg.flower}
    blääääääääääää
  • Chetti
    Evelinas skrev 2011-10-02 10:58:33 följande:
    11 dagar kvar till RUL, åh vad jag längtar!! Hoppas liten fortfarande mår bra.

Jag måste verkligen sluta äta mackor!! Jag äter hur mycket mackor som helst, har aldrig gjort det innan, då har det blivit 1 skiva i veckan kanske. Nu äter jag flera om dagen. Kommer ju bli riktigt tjock om jag fortsätter så här. Har dock bara gått upp ca 0,5kilo hittills (är i v. 17), men det syns mer och mer på magen i alla fall.

Här har du en till som bara älskar mackor Glad

Mumsigt med leverpastej på eller stekt ägg, mums  
    blääääääääääää
  • Chetti
    Sarah 82 skrev 2011-10-02 15:45:29 följande:
    hej! har följt er ett tag nu, så idag går jag oxå med. Beräknad till 16 mars. Ni har tidigare skrivit om ett gratisbox som ni fått från familjeliv som innehöll bl.a en gratis body. Kan någon länka den igen :)

Välkommen in!!
    blääääääääääää
  • Chetti

Jag är 32år och min make är 38år. Vi träffades 1998 då jag var 19 år och maken 25år. Vi gifte oss sommaren 2002 efter 3,5 år tillsammans.
    Jag var endast 22år men det kändes rätt. Han är världens bästa make Hjärta

Nästa sommar firar vi 10 år som gifta, otroligt vad tiden går. Han är ifrån Nigeria men flyttade hit 1993 och jag är halvsvensk/halvdansk. Jag är född och uppvuxen i Malmö men bor sedan 1999 i Norsborg utanför Stockholm.

Vi bor i hyreslägenhet, en 4:a men sparar till radhus.         

Vi har två barn tillsammans en flicka, Alicia, som är 8 år (2003) och en pojke, Henry, som fyller 6 år i december (2005). Min man har även en dotter sedan tidigare som är 15 år, Emma, (1996)

Vi var nöjda med dessa barn fram till i höstas då bebissuget kom tillbaka men vi väntade till sommaren innan vi satte igång på riktigt.

Jag jobbar som brevbärare/coach på Bring Citymail och min käre make jobbar som lastbilschaufför inom Sthlmsområdet.      

blääääääääääää
  • Chetti

14 hela veckor idag enligt det andra tidiga UL:et.

Så nu är jag i vecka 15 och det känns ju jul att det går framåt. Skrattande

RUL om drygt 3 veckor, spännande! Hoppas de kan se könet. Baby

Ikväll ska jag försöka hitta hjärtljuden igen med Angelsound. Har ju inte lyckats hitintills men tycker jag känner bebisen om kvällarna. Het liksom fladdrar och darrar till i nedre delen av magen.

ha en fortsatt skön vecka!

Grattis till er som haft lyckade UL idag!! {#emotions_dlg.flower}

blääääääääääää
  • Chetti
    jempalainen skrev 2011-10-04 07:38:28 följande:
    Grattis till ny vecka!:) Visst är det skönt att det går framåt även om jag tycker att det känns som låång tid kvar!
    Jag längtar också till rul och nu är det "bara" tre veckor kvar. Det var ju sex veckor från början så halva tiden kvar! Vi vill också se vad det är för någon om det går!:)

Hoppas det gick bra med att hitta hjärtljuden. Jag kan säga att det är enormt stor skillnad för mig på två veckor bara. Nu kan jag hitta det lätt på en gång och längre upp på magen istället för straxt över blygdbenet. Men magen har ju växt sjukt mycket sista fyra dagarna bara! Känns som det växer för varje dag. 15+2 idag!

Vad härligt att du kan känna bebisen, jag längtar tills dess. Men när jag lyssnade med angelsound kan jag höra när den sparkar!:) Antar att det tar ett tag till innan jag känner den! Får lyssna så länge!

Ha det så bra!! 
    Tack!! Jo, det går långsamt på ett sätt men snabbt ibland.

Ha det bra
    blääääääääääää
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)