Kalksten skrev 2011-09-30 16:48:29 följande:
Usch paniken infann sig igår kväll när jag helt plötsligt känner det rinner något tunnt i trosorna...jag springer ut på toan och ja mkt väl var det blod! Tunnt ljusrött o väldigt vattning - panik o hyperventilation. Sambon va som tur hemma, skulle börja jobba 23 o klockan va 21.30. han får ringa förlossningen/akutgyn. Vi åker in direkt. Jag får snabbt komma in o göra ett VUL då rinner det en hel del blod till med samma konsistens. Men bebisen lever o rör sig där inne. De vet inte vad det beror på än, jag får ta en massa blodprover o medicin som ska stoppa molvärken jag fick i samma veva som blodet kom och tabletter som ska stoppa blodet.
Vi blir inlagda och det kändes så otroligt skönt, det hade vi inte ens förväntat oss att vi skulle få, de fixade en säng till sambon som såklart inte gick till jobbet utan stannade med mig. Vi fick kvällsmacka o te och blev så ompysslade o de kom in barnmorskor o läkare då o då o tog prover o pratade med mig o gav mig tabletter vid 6 på morgonen.
De kom in o väckte oss vid halv 9, frågade om vi ville ha frukost o ja det ville vi jag var vrålhungrig, en timme senare ungefär kom en ny gynläkare som sa hon skulle göra nytt ultraljud. Vi fick gå till ett annat rum där hon först gjorde gynundersökning o såg att det nu bara va gammalt blod o inget nytt inte ens när hon tryckte, men det kom uppifrån o inte från slidväggen, det var det som var det konstiga sa hon för när hon tittade genom VUL så hade jag en lång o bra livmodertapp som va helt stängd i kanalen, inga dolda fickor där det kunnat sippra ut fostervatten, fostersäcken hade riktigt med vatten, moderkakan låg inte för lågt och bebisens hjärta slog och rörde sig livligt med armar o ben.
Allt såg verkligen bra ut sa hon; prover och bebisen så det kändes så otroligt skönt! Men det känns lite olustigt att inte veta vad det kan berott på hon hade en liten möjlig teori om att det kanske kan ha lossnat en liten bit av moderkakan.
men fatta paniken jag fick när det kom blod igår. =(
Nu ska jag vara sjukskriven till torsdag o äta blodstoppande medicin o vila. Men nu har de inte kommit mer blod utan bara lite gammalt genom bruna flytningar vilket gynläkaren sa det skulle göra för allt gammalt blod måste ju bort. Det kändes skönt hon inte såg något nytt blod komma. Så skör man kan känna sig usch.
Vi vill ju ha vår lilla marsbebis! den va så otroligt söt där den låg o boxades! =)
Usch jag får rysningar när jag läser detta!
Men vad skönt att läsa att de tog er på stort allvar. Jag är alltid rädd att inte få hjälp om det nu skulle blöda eller annat.
Skönt att det inte var någon fara i alla fall! Kram