• Chetti

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Måste bara berätta att jag har 8 syskon och det skiljer 20 år mellan yngsta och äldsta.

När jag växte upp var jag nära min 2 år yngre lillebror och vi lekte mycket. Men nu som vuxen är jag mest nära en syster som är 9 år äldre. Jag trivs bra och kan umgås bra med alla mina syskon oavsett ålder men min 9 år äldre storasyster är världens mest underbara person som finns på denna jord Glad

blääääääääääää
  • Chetti
    Stronza simpatica skrev 2011-09-21 19:28:52 följande:
    8syskon?? Fan vad kul det måste vara!:)
    Ja, jättekul! Vi kommer bra överens allihopa. Jag är den enda som flytt Skåne och numera bor i STHLMS län. Men de andra träffas regelbundet minst en gång/månad. Jag åker ner 2-3 ggr/år.

Vår pappa dog tyvärr för 10 år sedan. Men min mamma lever och är idag 73 år gammal och har 15 barnbarn, den i min mage är nummer 16.

Hon fick sitt första barn när hon var 22 år och sitt sista när hon var 43 år. (min pappa var 31 år med första och 51 år med den sista...)

Vi är 5 flickor och 4 pojkar. Hon har fött alla vaginalt. Hon fick operera bort ena äggledaren efter första barnet då hon fick (vad heter det nu?) att ägget fäster i äggledaren och inte i livmodern. Hon har haft ett gäng MF och MA och drömde om ett 10:e barn men det var försent typ.

Litet OT inlägg men kanske ändå inte??!!
    blääääääääääää
  • Chetti
    Lyckobebisen skrev 2011-09-21 22:39:01 följande:
    Har ni funderat på försäkring?
    Pratade med en vän nyss som ska få i dec, och hennes bror och tjej har nyss fått och de har jämfört jättemånga och kommit fram till att SalusAnsvar deras plus försäkring är bäst.. De är iaf de enda som inte behöver en hälsodeklaration när barnet är född för föräkring, om jag förstått rätt. 

jag har inte jämfört så mycket, men här kan man jämföra om ni är intresserade.
    Jag tecknade med Trygg-Hansa den där som är gratis innan barnet föds. De är fortfarande försäkrade där och vad jag har hört så är Trygg-hansa bra på barnförsäkringar,
    blääääääääääää
  • Chetti

Jag hatar surt och så även nu Skrattande

Men däremot älskar jag fet mat just nu, feta såser, bacon, pizza mumsigt. Och saltlakrits.

Mjölk klarar jag inte att dricka längre, det brukade jag alltid dricka till frukost.

blääääääääääää
  • Chetti

Besöket hos MVC gick bra. Alla värden såg bra ut.

Blodtryck: 125/70
    Socker: 5,6
    Inga äggviteämnen eller annat skräp i urinen

Det enda är ju mitt blodvärde som trots 1 järntablett om dagen låg på 112. Nu ska jag äta 2 om dagen för att se om det höjs.

Sedan bokade vi tre nya datum.

Tidigt UL på tisdag nästa vecka klockan 09.00. Jag dör av längtan men är också orolig som tusan...

RUL 26/10 och dår är jag i vecka 19 tror jag.

Besök på MVC 1/11

Åh, låt allt se bra ut på tisdag då lovar jag er och mig själv att våga börja njuta 100% och skrika ut till hela världen (FB, bloggen, Familjeliv) att jag väntar mitt tredje underverk!!

blääääääääääää
  • Chetti
    Daysis skrev 2011-09-22 22:44:18 följande:
    Ånej, nu fick du mig nästan att må illa igen   Kålrotslåda är verkligen det absolut äckligaste jag vet, min mamma är från Finland o hos mormor o morfar hade alltid det till jul. Blää säger jag bara, och är så tacksam över att vi numera firar jul i Sverige o slipper kålrotslådan, den spred ju dessutom en otäck lukt i hela huset.. Men lustigt ändå att smaken kan vara så olika

Chetti - Vad bra att alla värden såg bra ut och oltraljudet kommer säkert oxå gå toppen! Vad skönt att du fick det så snart oxå!
    Tycker det var intressant info om din familj föresten, måste vara jättekul med så många syskon men det låter tufft för din mamma. Men jag förmodar att hon älskar barn

Nu kommer jag lämna er en vecka och flyger till Frankrike tidigt imorgon bitti. Får se om jag hinner kika in nåt under veckan, men annars har jag väl en del att läsa ikapp sen
    Har lite ångest för att det ska hända nåt med mig eller bebis när jag är där nere, men förmodar att de har bra sjukvård även där om det skulle behövas, men hoppas förstås på att allt ska gå bra!
    Har iaf investerat i stödstrumpor så jag ska kunna få på mig skorna igen när jag går av planet, för jag förmodar att man svullnar extra mycket nu när man är gravid..
    Ha det så kul i Frankrike!! Skrattande
    blääääääääääää
  • Chetti
    Coriander skrev 2011-09-22 23:17:55 följande:
    Oboy har jag fatiskt lite sug efter nuförtiden. En Oboy med riktigt kallt mjölk och två bitar toast med smör till... det brukade jag faktiskt ha till frukost på helgerna när jag var tonåring... har inte druckit Oboy på...ja, säkert 6år!! Får väl köpa en påse hem imorgon.

Chetti:
    Vad roligt, att värden såg bra ut. Hgb kommer nog öka så småningom ska du se med lite järntillskott. Inte ovanligt alls, att den faller ner. Jag är förvånad över mina bra värden, då jag vanligtvis får lätt brist på järn annars.  

Tack Skrattande
    blääääääääääää
  • Chetti
    jempalainen skrev 2011-09-23 06:49:36 följande:
    Chetti: Vad roligt att det såg bra ut hos bm och grattis till att du får göra ul på tisdag redan! Förstår att du är både förväntansfull och nervös men du ska se att du kommer att dansa ut därifrån:) 
    Sen har vi samma datum för RUL, ska du göra det där också? kanske vi ses där då:)

Håller alla tummar att det ser jättebra ut på tisdag och att du finner ro och kan glädjas fullt ut åt din bebis!
    Ha det så bra! stor kram 
    Tack, Vad gullig du är!

Jo, hos ultraljudsbarnmorskorna i Liljeholmen klockan 11.00 den 26/10 ska vi göra det. Vilken tid har ni?

Det hade varit kul att ses       Skrattande

Ha det bar, KRAM 
    blääääääääääää
  • Chetti
    Ponja skrev 2011-09-23 10:51:18 följande:
    Jag frågar igen ifall någon som är villig att svara är inne :)
    Vad har man en gravidförsäkring till? Bör man skaffa det nu?
    Skillnaden på gravid och barnförsäkring?
    Gravidförsäkring är ju ifall det skulle hända något under graviditeten. Jag tror man kan få ersättnig för lite olika sjukdomar, sjukhusvistelsetid m.m.

Barnförsäkring har man när barnen är födda och den ena delen av den är olycksfall och den andra delen är sjukdom. Genom dagis är barnen endast försäkrade mot olycksfall och då endast dit, hem och under vistelsetiden.

Läs mer på www.trygg-hansa Där står mer om villkoren och ersättningarna m.m.     
    blääääääääääää
  • Chetti
    SaraA skrev 2011-09-23 16:10:07 följande:
    Jaaaaaaa:) nu har vi bott hos min pappa i 1,5 månader efter det med branden. Och idag fick vi svar på ett radhus i sökt. Och vi har fått det:) jippy. Inflyttning 4 december med möjlighet att kanske redan få det den 1 november. Det får vi reda på på måndag. Så nu har vi äntligen något eget snart.
    Grattis! Vad härligt att höra
    blääääääääääää
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)