• Chetti

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Jag har inget emot smeknamn direkt. 

Mackan, Matte, nille och allt vad det är. De flesta kommer bli kallade ett smeknamn hur man än gör.

Det går att göra smeknamn av alla namn om man bara är kreativ Skrattande

Jag kallas Chetti sedan högstadiet och en kille på jobb kallar mig Kärran. Jag kallades även Pölsen en lång period i högstadiet. Jag heter Kerstin.
    Så många smeknamn lär det bli, om inte på namnet så på annat Glad

blääääääääääää
  • Chetti
    TheCoopers skrev 2011-09-09 14:03:37 följande:
    Japp det gör vi . Jag gillar inte heller smeknamn speciellt mycket och vill gärna att barnet kallas det h*n heter .

Våra flickor heter Tatiana och Adele och de har inte fått några smeknamn ... ännu .. eller ja skruttis och hjärtat
    Adele är ett av mina namnförslag.

Funderar även på Stella, Gift, Precious och Olivia.

Pojknamn gillar jag Samuel, Eric och Theo(dor)

Tyvärr gillar min man inget av namnen Rynkar på näsan
    blääääääääääää
  • Chetti
    TheCoopers skrev 2011-09-09 14:46:30 följande:
    Kul ! Jag älskar det namnet och jag har inte träffat någon som heter samma sak ännu .  Theo/Teo har vi 5 stycken på hennes förskola som heter
    Samuel tycker jag är fint !

Vi har ett flicknamn men inget pojknamn ännu ... eller min sambo vill nog gärna döpa barnet efter ngn fotbollsspelare hahahaha
    Haha, igår sade mannen att sonen måste heta Ronaldo och dottern Martha.

Både stora brasilianska fotbolldsspelare, då och nu.
    blääääääääääää
  • Chetti
    Ponja skrev 2011-09-09 16:49:02 följande:
    Någon mer som har sjukt mycket flytningar nu under er graviditet? Själv får jag vissa dagar byta trosor två gånger om dagen för att det är en stor vit pöl i dom Kräks Solig
    Samma här, använder trosskydd de dagar det är värst
    blääääääääääää
  • Chetti

Fler som knappt har växtvärk?

Med 1:an hade jag mycket växtvärk. 2:an lite grann men nu med 3:an har jag knappt något. De första veckorna typ men nu har jag inte haft på säkert 5 veckor.

Jag tycker dock mig känna bebisen röra sig, jag vet inte men det bara känns så. Ibland känns det som den snurrar runt typ (inbillning?)

Ha en trevlig fredagkväll

Fler som somnar när ni tittar på film, kvittar vilken tid på dygnet? Sätter jag på en film på förmiddagen, mitt på dagen eller kvällen så somnar jag inom 10 minuter. På kvällarna känner jag mig trött och somnar tidigt. Tröttheten har verkligen kommit nu i vecka 11. Precis som med de första barnen så blev jag trött efter vecka 10 typ.

blääääääääääää
  • Chetti
    HLinna skrev 2011-09-09 21:53:47 följande:
    Måste bara fråga: Gift -menar du som i den engelska betydelsen eller svenska betydelsen?  Eller båda på en gång? Är ju ganska olika betydelser

Gift på engelska "Gåva" på svenska. Min man är ifrån Nigeria och där ger man barnen ofta namn som betyder olika saker. Freedom, Glory, Queen, King, Prince, Promise, Joy m.m.
    blääääääääääää
  • Chetti
    jempalainen skrev 2011-09-09 20:58:38 följande:
    chetti: min växtvärk har varit som borta i flera veckor, kommer och går men sista tiden har det varit lugnt. Konstigt att det kan variera men det är väl helt normalt.

Skönt att flera är trötta, jag är helt slut o somnar flera gånger per dag, känner mig som en zombie.

Just nu känner jag mig som den tjockaste fulaste tråkigaste människan i världen, sambon är ute på afterwork och jag inser att mitt liv verkligen redan är förändrat och det är lite jobbigt faktiskt. Är så trött att jag orkar inte göra något mer än att arbeta och existera just nu. Och alla jag känner ska ju umgås kring ett glas vin eller öl känns det som. Jag har nog lite personlighetskris just nu, vet inte var jag ska placera mitt nya jag liksom..Rynkar på näsan usch känner mig bara ynklig o larvig! Unnar min sambo en afterwork men trodde inte han skulle vara ute så länge, från fyra..o jag hade köpt god mat o ville laga till oss för det är fredag..men nu känns det bara tråkigt! Och jag vet att jag kommer vara grinig när han kommer hem..jävla känslor! varför ska man ha dem också!!

nä ska städa lite o bli av med lite frustration! ursäkta mitt gnäll!
    hoppas ni andra har en fin fredagskväll iallafall!
    kram 
    Samma här. Känner mig jätteful, tjock och tråkig. Känner inte för att vara öppen och social som jag brukar vara.

Vill helst bara ligga i soffan och vila/sova.   

Det är dock övergående och om ett par veckor kommer vi vara mycket piggare och gladare  och börja njuta av våra magar och sparkande bebisar Skrattande
    blääääääääääää
  • Chetti

11 fulla veckor idag Skrattande

Idag berättade jag för en av mina systrar och hon blev väldigt glad. Men samtidigt avundsjuk erkände hon. Hon är 41 år och har tre pojkar men bebislängtan försvinner nog aldrig. Min mamma är 73 år och har fortfarande bebislängtan trots att hon fått 9 bebisar själv Glad

Så nu vet två vänner, min mamma och en av mina systrar. Ev. berättar vi nästa helg för barnen och övrig släkt. Ska bli spännande och kul att äntligen komma ut för alla.

Igår tyckte jag mig känna bebis igen. När jag lutade mig framåt i soffan då sprattlade det till flertalet ggr. Som om jag pressade på bebisen så den var tvungen att sprattla till. Det kanske bara är inbillning men vi får se om det dyker upp igen.

Ha en trevlig helg allihopa      

blääääääääääää
  • Chetti
    faceprimer skrev 2011-09-10 17:02:24 följande:
    Är det någon av er som har fått början till en hormonrand än?
    Jag håller utkik på min mage men kan inte se någon, men det är ju långt ifrån alla som får men jag håller utkik ändå, haha

Och en fråga till, har ni börjat smörja in er mage? Kommer ni göra det? För att hålla den mjuk etc?
     Och hur ä det egentligen, om man smörjer in, kan det hjälpa motverka bristningar, eller är bristningar endast hormonellt?
    Har aldrig haft hormonrand och kommer troligen inte ha det denna gång heller.

Jag smörjde in magen när den var lite större. Med vanlig lotion, mest för att det kändes bra. Men brsitningar fick jag ändå, på nedre delen av magen men de syns väldigt lite nu.
    blääääääääääää
  • Chetti
    jempalainen skrev 2011-09-11 09:42:05 följande:
    Jag tycker faktiskt att vi gravida borde få ett eget spa dit vi kunde ligga och bli ompysslade och bara vara trötta! haha  När har tröttheten gått över för dig i tidigare graviditeter? 

Dock måste jag säga att jag känner mig lugnare och inte orolig för missfall längre. Även om jag inte kommer känna mig hundra förrens efter ul på ons!:)

Ha en fin dag! kram 
    Tröttheten var som värst mellan vecka 10-15 och sedan kom tröttheten tillbaka i slutet av graviditeten.

Jag är heller inte jätteorolig över MF längre men ska gå på mitt andra UL i vecka 14 så då får vi se hur det ser ut därinne.

Ha en bra dag själv! Kram
    blääääääääääää
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)