• Chetti

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Evelinas skrev 2011-10-04 11:35:31 följande:
    Ni som vill ta reda på kön, får ni ofta höra från andra att "det viktigast för oss är att barnen är friskt könet spelar ingen roll". Hör det titt som tätt och bara känner att det är väl minst lika viktigt för mig att mitt barn är friskt, men jag vill veta kön ändå. Måste man välja liksom??
    Nej, här är det lite tvärtom. Alla vill att jag ska ta reda på könet för alla precis som vi är nyfikna.

Jag kan bara inte hålla mig och jag bryr mig inte om det blir pojke eller flicka. Men det blir mer verkligt om vi vet om könet känner jag,
    blääääääääääää
  • Chetti
    Ponja skrev 2011-10-04 16:43:52 följande:
    Frågar igen, någon som vet på ett ungefär hur mycket våra bebisar sover på ett dygn, och hur mycket dem är vakna?
    Jag skulle tro att de sover 20 timmar typ. De sover i princip hela tiden.

Nyfödda sover också väldigt mycket och är vakna korta stunder för mat. Det finns undantag.
    blääääääääääää
  • Chetti
    jempalainen skrev 2011-10-04 17:50:21 följande:
    Usch jag mår verkligen inte bra just nu. Jag orkar knappt med mitt jobb och har ingen lust med något! Känns mera psykiskt jobbigt än fysiskt. Känner stor press att orka med mitt jobb som förskollärare men jag gör inte det just nu! Är trött och slut o deppig. Någon som känner igen sig och när går detta över? Trodde det skulle kännas bättre vid det här laget! Och jag skulle inte ha sagt att det var så lätt att höra hjärtljuden nu! Såklart så hittade jag de inte imorse eller nu på eftermiddagen. Några gånger hörde jag det långsamma swoschandet men inte det riktiga hjärtljudet! Kan det vara så ?

Ursäkta mitt gnäll och oroRynkar på näsan 
    Tråkigt att du är så nere. Jag känner mer att det är fysiskt jobbigt på mitt arbete än mentalt.

Hjärtljuden ska ju vara svåra att hitta. Jag gissar på att din bebbe vänder sig och trixar när du försöker hitta det. Det långsamma swoschandet hörde jag var navelsträngens puls och om man hör det så tyder det på att allt är ok!

Kram
    blääääääääääää
  • Chetti

Jag lyckades efter lång tids letande höra min puls, navelsträngens swoschande men vänta vad var det där? I några korta sekunder hördes ett snabbt galopperande ljud som försvann lika snabbt som det kom.

Det måste ha varit hjärtat. Två ggr lyckades jag pricka in detta snabba galopperande ljud men det försvann på några få röda sekunder. Jag antar att bebben vände sig och inte ville vara med.

Nu blir det paus i någon vecka för att se om jag hittar det igen.

blääääääääääää
  • Chetti

Min man fick inte bevilja ledighet dagen vi ska ha RUL Rynkar på näsan

Men det bör man väl få? Nu vet de inte anledningen till ledigheten men jag sade att han skulle säga varför han vill vara ledig. I alla fall att han får vara ledig någon timme.

Nu är jag deppig    

blääääääääääää
  • Chetti
    ruttenfrukt skrev 2011-10-07 14:42:20 följande:
    Allting såg bra ut på Rul :) den lille/lilla vildingen låg inte still en sekund. Helt fantastiskt underbart känns det :)
    Härligt att läsa! GRATTIS {#emotions_dlg.flower}
    blääääääääääää
  • Chetti
    Måste först berätta om något hemskt vi var med om igår Gråter

Vår 5-åring glömdes kvar i skogen efter en skogspromenad... Han gick vilse men hittade på något sätt till mitt jobb där vi lyckligtvis var kvar (30 minuter senare hade vi inte varit där). Jag är så ledsen, upprörd och tankarna på vad som kunde ha hänt cirkulerar i mitt huvud.
    Han var borta minst 1,5 timme och ingen ringde oss.

Nu kan jag alltså inte ens lita på skolan att de tar hand om mitt barn?! Hoppas att de utreder saken ordentligt och att de anmäler sig själva.

Sedan så tycker jag att jag har haft mycket flytningar, vissa lite lite rosaaktiga både igårkväll och idag. Men det ska väl inte vara någon fara, eller?

Tycker mig ha känt bebisens fladder litegrann i alla fall.

Just det och jag fick bytt RUL datum från 26/10 till 28/10 08.30 så att min man kan vara med innan jobbet. Tråkigt med framskjutet datum men tur att det bara är två dagar.

Foglossning känner jag av lite lätt i blygdbenet då och då, speciellt på natten och morgonen.
    blääääääääääää
  • Chetti
    Stronza simpatica skrev 2011-10-08 09:41:34 följande:
    Chietti: fy vad hemskt men Gud vad skönt att allt gick bra och att er son är så vaken att han lyckades ta fig till ert jobb. Var han rädd och ledsen också?:(
    Tycker absolut du skall anmäla det, så FÅR det inte gå till och det Får bara inte hända sånt här. Herregud har de inte inräknings systemet somnär mansjälv var liten? Räknar alla innan man går ut och när man ska hem för att se att alla är med, och sen inte ens ringa er. Usch nej och fy helt oacceptabelt! Jag skulle bytt dagis!

Tror inte du behöver oroa dig för ljus rosa flytningar.
    Han hade varit ledsen först men när han kom till mig var han mest rädd för att jag skulle bli arg på honom =(

Men han har ju inte gjort något fel! Han går i förskoleklass i riktigt skolan och byta skola kanske vi gör med tiden. Jobbigt det hela
    blääääääääääää
  • Chetti
    Ponja skrev 2011-10-08 10:58:09 följande:
    Jag har så ont i magen om mornarna när jag är kissnödig, någon mer som har det? Jag kan inte ens ligga på mage då.
    Jag får ont i magen när jag är jättekissnödig. Det liksom blir svårt att gå m.m. När jag är ute på min postrunda och det närmar sig 3 och går över 3 timmar sedan jag sist kissade då känns det som urinblåsan ska sprängas och det känns väldigt obehagligt. Hur ska det gå längre fram??
    blääääääääääää
  • Chetti

Det här med mina  ljusrosa flytningar. Jag har endast haft det en gång på torsdagkväll och en gång i gårkväll när jag torkade mig. Men jag är liksom t o m tveksam på färgen hmm Rosa eller kanske beige eller kanske jag helt enkelt sett fel? Så ljusrosa är det.

Nu är det som vanligt men jag tycker mig ha haft mer flytningar de senaste dagarna.

Jag är inte jätteorolig för jag har inte ont och så. Jag har fått mer växtvärk dock de senaste dagarna och det måste ju betyda att magen växer, eller?!

Jaja, nu ska jag njuta och inte tänka dåliga tankar!

ha en härlig lördag

blääääääääääää
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)