• Chetti

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Daysis skrev 2011-10-26 21:20:34 följande:
    chetti - Usch vad jobbigt att du har ont i tån igen, hoppas du är bättre snart! Men det kanske tar lite extra tid att bli helt bra när du måste springa så mycket på jobbet, eller?
    Tack!

Ja, jag tror jobbet påverkar. Och kanske mina arbetsskor som jag tycker är rätt dåliga nu. Ska försöka få ett skobidrag så jag kan köpa nya.
    blääääääääääää
  • Chetti
    jempalainen skrev 2011-10-27 08:09:52 följande:
    Daysis: tack så mycket! Ja konstigt att man blir så glad för nåtid!dig gra dagar:) Grattis själv till lyckat rul!

Chetti: ja nu är det bara en dag kvar! Fick ni en morgontid? Vad tråkigt med din tå!! Förstår verkligen att du inte vill ha mindre lön med julen för dörren! Hoppas det blir bättre snart! kram 
    Ja, imorgon är det dags 08.30. Skönt med en tidig tid!

Tack! Kram {#emotions_dlg.flower}
    blääääääääääää
  • Chetti

Varit hos läkaren idag med min onda tåled.

Får ingen medicin p g a graviditeten. Alvedon, inflammatoriska krämer och vila. Får återkomma om jag fortfarande inte kan jobba om en vecka.

Proverna som togs på akuten för 3 veckor sedan visade inga höjda värden av det ämne som gör att man får gikt. Så det kanske inte är gikt men en inflammation är det definitivt.

Jag är bara så ledsen och uppgiven. Vill ju jobba 3 månadet till jag får HP och vill ju jobba tills dess Gråter

Men UL imorgon 08.30 gör att jag har annat attt tänka på!!

blääääääääääää
  • Chetti
    Carla82 skrev 2011-10-27 12:01:45 följande:
    Skönt ändå att du läkt ihop så bra. Känner mig inte direkt orolig...var mer nyfiken och fundersam...haha!  Tror också att det är som du säger att det är mindre risk vid andra om det inte hänt med första. Man vet ju också ungefär hur elastisk man är andra gången. Sen kan man ju aldrig förutse om handen kommer emellan eller liknande. Skulle tex inte riskera att föda vaginalt i säte...då föredrar jag snitt. Jag är bara glad att jag slapp sugklocka för det var nära och då vet man ju inte om jag sluppit så lätt undan. Det är mycket som inverkar.
    Jag födde första med sugklocka men sprack ändå ytterst lite i ytterkant. Fick sys med 5 stygn och det var endast lite besvärligt första veckan med att sätta sig ner, gå på toa och sådant.
    blääääääääääää
  • Chetti
    Coriander skrev 2011-10-27 13:05:31 följande:
    Ni tjejer som gått igenom graviditet tidigare - hur mycket har ni gått upp och var det lätt att tappa kilon efter förlossningen?

Hur mycket har ni andra gått upp fram till mitten av graviditeten? Är mina 3,5kilo mycket?

Bör man tänka på vad man äter eller ska jag lyssna mer på mina närmaste och bara glömma mina egna fåniga tankar kring att reglera matintaget? 
    Med 1:an och 2:an gick jag upp ca 18kg tror jag. I slutet vägrade jag väga mig typ.

Och nej jag gick inte ner av amningen. Efter förlossningen hade jag drygt 10-11kg kvar. Jag gick ner genom VV och träning och inom 1 år var jag nere på min vanligt vikt. Men jag tog inte tag i bantningen förrän efter amningen, ville inte minska mjölkproduktionen vilket den kan göra av bantning. Jag har alltid vägt runt 60kg och är 1.63, alldeles lagom tycker jag.

Men nu har jag gått upp en del det senaste året... Jag väger nu 76kg drygt redan i vecka 18, har väl gått upp 2 kg sedan inskrivningen och ska försöka hålla mig till mindre viktuppgång denna gång så jag hamnar på ungefär samma slutvikt som med 1:an och 2:an inte mer. Svårt men jag vill så gärna.

I vår så ska jag försöka träna ganska omgående, lite lättare träning och försöka äta enligt VV och deras amningsprogram. Längtar efter att gå ner haha

Jag tycker du ska göra precis som du känner. Vill du äta nyttigt och inte vräka i dig så skit i vad alla runt om dig säger. Det är din kropp och du gör som du vill!
    blääääääääääää
  • Chetti
    Chokladälskaren skrev 2011-10-27 13:17:02 följande:
    Hej igen!!

Jag vet att jag lämnade er en gång men jag undrar om jag får komma tillbaka igenGlad
    Självklart får alla chokladälskare komma tillbaka Skrattande
    blääääääääääää
  • Chetti
    olivian skrev 2011-10-27 14:38:00 följande:
    Hur gör man med sugklocka egentligen? Det är väl för att man blir för trött, men hur långt måste man liksom "pressa ut" ungen själv innan man kan sätta på en sugklocka? Måste hela huvudet ut?

Och alla andra: om barnet inte är fixerad med huvudet neråt när värkarna kommer, utan ligger med rumpan ner: blir det alltid snitt då? Själv är jag livrädd för att få akut kejsarsnitt, fullständigt livrädd.
    Jag såg inte så mycket men de satte fast något runt bebisens huvud tror jag som de drog ut henne med. Bebisens huvud måste vara vid utgången så att säga. Huvudet var inte ute.

Jag hade haft värkar i 2 dygn utan sömn. Jag kom in 07.00 till förlossningen och var öppen 6cm. Men trots detta så tog det 15 timmar innan hon drogs ut med sugklockan. Mitt värkarbete stannade av helt när jag tog EDA och min undre kropp var helt borta. Jag kände inte krystvärkarna eller något.
    BM tryckte på magen men det hjälpte inte. Både jag och bebis var helt slut.

Andra födde jag utan smärtlindring och denna gång hoppas jag på samma sak.
    blääääääääääää
  • Chetti
    Mary Jo skrev 2011-10-27 16:42:21 följande:
    Så nu har vi varit på RUL. Hemskt oarbetsvillig bebis,ville inte visa upp sig och jag var tvungen att gå och dricka Cola så att den vände på sig lite. Funkade helt ok! Den låg med ryggen mot oss inåt mot min rygg så att säga.

Vi kunde iaf gå igenom alla organ och det såg bra ut. Och det är såklart det viktigaste! Hjärta

Dom var så himla proffsiga och tillmötesgående angående våran oro om spalt och tillkallade även en barnmorska som enligt dom var bäst på sjukhuset att kolla med 3d och vi fick en ordentlig bild på en HEL läpp
    Vi är så himla glada!

Den ville inte visa upp kön så vi får se om jag åker till Finland för att kolla,ska endå till IKEA i Haparanda så..

Härligt med lyckat RUL!! Och att ni fick se en hel läpp {#emotions_dlg.flower}
    blääääääääääää
  • Chetti

Ultraljudet gick bra. Normal fostervattenmängd, normal hjärtaktivitet och normala fosterrrörelser. Vi fick BF 2/4 så tillbakaflyttad 6 dagar om man tittar på sista mens beräknad dag vilket var 27/3.

Men jag kommer ändå hänga här om det är ok?? Lillebror kom 9 dagar innan BF så det kanske denna bebbe också vill?

Hon kunde se med 99,99% säkerhet att vi väntar en liten gosse till. Vi är glada. Skrattande Ska strax hämta barnen från skolan och berätta nyheten. Storasyster lär väl inte bli sådär jätteglad då hon hoppade på en lillasyster...

Vi ska få komma tillbaka om 2 veckor då hon inte fick in en tydlig bild av hjärtats fyra kammare. Det var p g a en suddig bild. Antingen att jag hade några extrakilo på magen i vägen, eller att bebisen låg längre bak. Det var inget att vara orolig för sade hon lugnande då allt såg jättebra ut!

Bebisen gömde sig bakom moderkakan och moderkakan låg perfekt för en graviditet sade BM.

Jag är inte jätteorolig men en gnagande känsla finns såklart. Får väl se nästa RUL om två veckor som en bonus eller??

blääääääääääää
  • Chetti
    Nikis skrev 2011-10-28 16:40:42 följande:
    Hej!!
    Nu är jag hemma, jobbigt ul denna gång oxå, iaf till en början. Bebin låg precis som innan så man kunde inte se hjärtat ordentligt, heller inte fötterna och benen. Jag blev lite putt, Bm tyckte först vi skulle komma tillbaka nästa vecka. Men hon tyckte även vi hade lång resväg så hon föreslog att jag skulle gå iväg och fika och ta nå sött att dricka.

När vi kom tillbaka så fick hon låna överläkarens apparat så vi fick jättefina bilder och hon kunde kolla allting, allt såg fint ut. Hon kunde oxå säga att vi väntar en flicka Hjärta  Tänk att jag ska få en TJEJ!!!! som jag ville, Loke ska få en lillasyster. Alla är glada och lyckliga och imorgon shoppar vi rosa :) 
    Stort GRATTIS! Vad härligt att det gick andra gången och att ni ska få en lillasyster!!
    blääääääääääää
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)