Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
Ja, jag tror jobbet påverkar. Och kanske mina arbetsskor som jag tycker är rätt dåliga nu. Ska försöka få ett skobidrag så jag kan köpa nya.
Varit hos läkaren idag med min onda tåled.
Får ingen medicin p g a graviditeten. Alvedon, inflammatoriska krämer och vila. Får återkomma om jag fortfarande inte kan jobba om en vecka.
Proverna som togs på akuten för 3 veckor sedan visade inga höjda värden av det ämne som gör att man får gikt. Så det kanske inte är gikt men en inflammation är det definitivt.
Jag är bara så ledsen och uppgiven. Vill ju jobba 3 månadet till jag får HP och vill ju jobba tills dess
Men UL imorgon 08.30 gör att jag har annat attt tänka på!!
Ultraljudet gick bra. Normal fostervattenmängd, normal hjärtaktivitet och normala fosterrrörelser. Vi fick BF 2/4 så tillbakaflyttad 6 dagar om man tittar på sista mens beräknad dag vilket var 27/3.
Men jag kommer ändå hänga här om det är ok?? Lillebror kom 9 dagar innan BF så det kanske denna bebbe också vill?
Hon kunde se med 99,99% säkerhet att vi väntar en liten gosse till. Vi är glada. Ska strax hämta barnen från skolan och berätta nyheten. Storasyster lär väl inte bli sådär jätteglad då hon hoppade på en lillasyster...
Vi ska få komma tillbaka om 2 veckor då hon inte fick in en tydlig bild av hjärtats fyra kammare. Det var p g a en suddig bild. Antingen att jag hade några extrakilo på magen i vägen, eller att bebisen låg längre bak. Det var inget att vara orolig för sade hon lugnande då allt såg jättebra ut!
Bebisen gömde sig bakom moderkakan och moderkakan låg perfekt för en graviditet sade BM.
Jag är inte jätteorolig men en gnagande känsla finns såklart. Får väl se nästa RUL om två veckor som en bonus eller??