Coriander skrev 2011-11-02 12:38:51 följande:
Igår var min man ute med sin vän igen. Jag stannade hemma och kände mig upptaggad för lite städning. Städade köket, inredde och städade både badrummet och toaletten. Som bonus tvättade jag två maskiner kläder, skurade rent en matta och diskade undanen hög med kastruller, bunken... som blivit till under matlagningen. Och så bakade jag lite bullar. Kände mig så oerhört stolt över mig själv och duktig.
Min man kom hem med blommor...han sa, att han ville följa med mig på ultraljud idag och att han ville vara där för oss som familj. Det var faktiskt så gulligt, att jag bara grät. Blev rörd på riktigt. Klart är att vi nog behöver lite tid att lösa våra problem och nästa gång jag ska till mvc ska jag ta upp detta med sköterskan. Ska fråga efter samtalsterapi eller liknande, för han kan ju inte jämt gå upp i taket för saker som inte är faktiskt så stora eller som jag inte gjort med illvilja.
Så idag var vi iväg till ultraljudet tillsammans. Man kunde se tio fina fingrar och tår. Hjärnan, hjärtat och alla andra organ såg helt normala ut. Urinblåsan på bebben var full, vilket ju tyder på att hon kan svälja och den går ner till rätt ställe...men man såg inte blåsan tömmas, vilket de vill gärna se. Så imorgon ska jag tillbaka till kliniken för ett nytt ultraljud kl.9 på morgonen. Lite orolig blev man ju, men barnmorskan försäkrade mig om att jag inte behövde vara orolig, att de bara ville vara helt säkra på att även blåsan fungerar som den ska.
Och så frågade jag om könet..... som barnmorskan sa: "Jag ser inga extra påsar eller penis här.." Så just nu ser det ut som att det är en FLICKA!!
Barnmorskan sa att läkaren kunde kolla på könet igen imorgon också, vilket skulle betyda att om han kommer fram till samma slutsats, att det är rätt så säkert att det då är en tjej.
Och sen en grej som barnmorskan tyckte var lite rolig: bebben vägde exakt på grammen så mycket som en bebbe med mina beräknade veckor ska väga! Hon sa att det nästan aldrig händer, att detta faktiskt var bland de första gånger hon sett så exakt vikt kontra veckor uträkning.
Detta skrattade min man åt sedan efter besöket. Han sa att flickan kommer nog bli som jag ... väldigt punktlig och ambitiös liten rackare som tycker att det är viktigt att allt är precis som det ska och inte nästan..
Grattis grattis!! =)
Härligt med ännu ett UL och det ser säkert jättebra ut imorgon.
Själv ska jag på ett extra UL nästa torsdag då de inte fick in en klar bild av hjärtat men hon sade att vi inte behöver vara oroliga utan att allt ser bra ut.