• Chetti

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

qatteriin skrev 2011-11-12 16:41:41 följande:
    Omega3 hade jag oxå tänkt börja med, om jag hitar några som inte är för dyra, för jag är så dålig på att äta fisk! Ja det finns på apoteket, jag har bara hittat äckliga tuggtabletter men det går an. När jag köpte dem så började jag känna mig som en halv järnaffär! ;) Jag har en fin skål där jag har alla mina pillerburkar, och där har jag nu mitt Levaxin, och så Mitt Val Kvinna, b-vitaminer, järntabletter, magnesium, acetylsalicylsyra (som jag tar eftersom jag haft missfallen), och så en provförpackning omega3 som jag fått i nåt sånt där babypaket. Så skålen har svämmat över, kan jag säga... Haha! C-vitamin har jag inte i skålen, för de tar jag inte så ofta, så de är fortfarande i medicinskåpet!
    Haha, oj så mycket Tungan ute

Jag brukade ta Mitt val kvinna oxå men BM tyckte jag skulle sluta med det för att jag äter 2 järntabletter.

Jag äter inte heller fisk, i princip aldrig så därför tar jag en om dagen. Det står att man kan ta 1-4 om dagen men som du skrev så är de rätt dyra... Så det får bli en om dagen
    blääääääääääää
  • Chetti
    faceprimer skrev 2011-11-12 16:59:48 följande:
    Är det någon här inne som kommer köpa andningslarm? Jag känner hur livrädd jag kommer vara för att något ska hända vår lilla prins sen, som PSD. Så funderar på att köpa det just för att kunna slappna av lite mer, det kostar men jag känner att det får det vara värt.
    Nej, har aldrig haft och kommer inte ha nu heller. Jag tror det är svårt att slappna av då. Jag tror det inte går att stoppa PSD om barnet nu skulle (Gud förbjude) dö av det.
    blääääääääääää
  • Chetti
    Nikis skrev 2011-11-14 11:06:12 följande:
    är det mammadagarna man tar av om man blivit beviljad graviditetspenning? :)
    Nej, graviditetspenning är något annat. För oss med fysiskt tungt arbete eller hälsofarligt arbete. 50 dagar kan man få betalt för om man har fysiskt tungt arbete.
    blääääääääääää
  • Chetti
    Nikis skrev 2011-11-14 12:26:46 följande:
    Gud jag kommer ju aldrig orka jobba dom sista tio dagarna, jag har ju foglossning så att jag knappt kan gå nu :P hehe. 
    Hur gör ni som ska gå på mammaledighet tex fyra veckor innan bebisen kommer och inte fått graviditetspenning beviljat?Jag kommer inte ihåg hur jag gjorde sist :P  
    De 10 sista dagarna tar jag semester och plockar väl ut någon FP om jag känner att jag måste. Vill helst spara FP till barnet är fött.
    blääääääääääää
  • Chetti
    faceprimer skrev 2011-11-14 19:07:12 följande:

Jag har idag fått reda på att jag har heptatos. En graviditet komplikation som gör att levern inte kan hantera kroppens slaggprodukter utan gallsyra läcker ut i blodet vilket orsakar kraftig klåda etc.
    Jag har nu blivit satt på medicinering och kommer gå på ytterligare kontroller varje vecka. Läste att risken för att få ett dödfött barn ökar med 10% och det är väldigt ovanligt att få hepatos såhär tidigt som i v.23. Det är bara 1-2% av alla gravida som får hepatos öht.
    Man blir oftast igångsatt tidigare vid hepatos.
    Usch vad jag blir orolig för min älskade lilla skatt i magen. Men jag får se de positivt att de har kommit på vad det är och att de finns behandling. Bara min älskade i magen klarar sig utan komplikationer så står jag ut med all klåda även att det driver mig till vansinne.. Hjärta 

Usch vad jobbigt!! Rynkar på näsan

Bra att de har koll på dig och din bebis i alla fall! Baby
    blääääääääääää
  • Chetti

Idag har jag gått 20 fulla veckor Skrattande

Så halva tiden är nu förbi och 20 veckor kvar till BF. Spännande!! Solig

blääääääääääää
  • Chetti
    faceprimer skrev 2011-11-16 22:01:34 följande:
    Måste fråga, när får man moderskapsintyget eller vad det heter?
    Jag har inte fått mitt än. Ska man skicka in de till FK direkt när man fått det? 
    Det ska man få på första MVC besöket efter RUL. Så mellan vecka 20-25
    blääääääääääää
  • Chetti

Lokesmami: Tråkigt att FK avslog din sjukskrivning Rynkar på näsan
    Jag skulle försökt överklaga på något sätt. Här i Sverige ska man väl inte behöva gå utan inkomst för att man är sjuk??!! Skrikandes

blääääääääääää
  • Chetti
    Nikis skrev 2011-11-18 13:01:01 följande:
    Fler som har svårt med namn? :)
    Usch ja....

Här kommer vi inte alls överens, tråkigt...
    blääääääääääää
  • Chetti

Jag väntar en pojke.

Jag har en pojke och flicka redan och båda deras hjärtljud låg runt 140.

blääääääääääää
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)