Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
Lyckobebisen skrev 2012-01-25 12:46:06 följande:
Förresten, jättefint namn!! Okej, konstigt att man väntar längre då. Iofs kanske det har att göra med att det är lättare för bebisen att vända sig hos omföderskor? Samtidigt riskerar man väl att föda tidigare än som förstagångsföderska.. Är nog en balansgång det där.
Jag har inga problem med snitt, jag står ju på sidan av. Hade jag varit gravid hade jag velat bli snittad helst oavsett. För C's skull så hoppas jag att allt blir som hon vill och just nu är det en så naturlig vaginal födsel som möjligt. Hon tycker bara det är förbaskat obehagligt att vara vaken. Hade hon sövts hade hon inte haft några problem med det säger hon.. Jag kan tänka mig att det måste vara obehagligt.
Jag tycker att snitt verkar vara så säkert för bebisen så det känns bra. Dessutom har vi flera vänner som nu börjat förlösas vaginalt och sen ändå fått akutsnittas.. Så det känns väldigt säkert. Danderyds sjukhus har dessutom hög snittstatisk och väldigt vana vid det, och vi känner stort förtroende för dem där
Mmm jag fattar inte heller egentligen men hon körde på och antog att jag ville göra ett vändningsförsök ... men det vill jag ju helst inte . Hon såg förvånad ut när jag sa att jag kände obehag inför tanken på ett vändingsförsök . Jag hoppas hon inte börjar tjata på mig om det blir aktuellt . Då lär hon få se en mindre charmig sida av mig
och jag är glad att jag får vara vaken isåfall och slipper sova .. jag tycker inte om att bli sövd ... men kan ni inte säga att hon helst vill sova ?
Jag vill möta bebis så fort hon kommer ut därför är jag helst vaken .
Ja det kommer ju såklart gå hur bra som helst ! oavsett vad det blir vaginalt eller kejsarsnitt .