Inlägg från: Stronza simpatica |Visa alla inlägg
  • Stronza simpatica

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Ja det beror förstås på vad man får för bebis! Jag har alltid förväntat mig det bötats med att ha barn och antagligen därför blev jag så glatt överraskad, PLUS att jag bara hade de tre första månaderna utan någon sömn alls på nätterna, efter det har han sovit hela nätterna utan problem.
    Sen är han världens snällaste och tålmodigaste liten prins också, så visst tur har man fått!!

• Stronza simpatica

Wielkip: grädde?? Det har man inte i carbonara:)!!
    I orginal carbonaran har man bacon,ägg,svartpeppar och permasanost! Jag brukar dock köra med vitlök med då jag tycker det är gott.

• Stronza simpatica

Ja just det pecorino så klart, gillar inte pecorino så jag använder aldrig det.Visste inte vad pancetta hette på svenska och drog till med bacon:).
    Nej usch grädde låter ju vidrigt, då är den ju förstörd, kan inte smaka något i närheten av carbonara då ju!!

• Stronza simpatica

Carla: ja grädde är gott men med ägg, äh vet det fan alltså:))!
    Ja på Sardinien ja haha, gillar lam och får kött men inte all ost som sagt. Sen älskar jag maialino som de tillagar där, men sniglar och ost med levande mask i får min sambo behålla för sig själv.
    Gillar också och laga mat och experimentera men de klassiska italienska recepten ändrar jag inte för mkt. Enkelt är såå gott men en konst att få god också.

• Stronza simpatica

Carla: seadas känner inte jag till, vad är det?

Lammsmaken beror nog på vad lammet kommer ifrån, är det svenska lamm tex smakar det nog mindre i och med vad de äter.

• Stronza simpatica

Jag älskar också amaretto...sååååå gott.
    Var ganska bra på att dricka alkohol innan jag blev gravid med nr ett efter den graviditeten och amningen så var jag då van att inte dricka att det inte föll mig i smaken även när jag fick. Denna ggn saknar jag inte alkohol ens.

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)