Inlägg från: Stronza simpatica |Visa alla inlägg
  • Stronza simpatica

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Hej alla,
    Mardrömsdag men bra resultat:)! Efter 3 Tim dök dr upp och jag var först in och de gjorde samma sak som sist, vägning och undersöknig. Ang proteinet så sa han ingenting och jag frågade om det var indikation början på hf och han sa: nej men det var ju sån liten mängd, men ska få göra om urinprovet plus en massa andra nya. Nästa kontrolltid om en månad.:)
    Känns som en stor lättnad även om jag inte utesluter något så känns det hoppfullt:))!

• Stronza simpatica

Tack alla:)! Så fort jag skrivit uppdateringen laddades mitt batteri ur OCH de stängde av elen i mitt hus pga översvämningar i området efter kraftigt regnfall, så först igår satte de på elen igen och jag kunde ladda mobilen!

• Stronza simpatica

Jem: ja det blir 1 år och 3 mån emellan OM jag får gå tiden ut men det betvivlar jag starkt!
    Lyckas dock föda innan 35 då jag fyller den 26 mars ;).
    Vi hade tänkt ca två år emellan i o med ens inte purunga ålder och med första tog det oss 8 försök så jag räknade med att det skulle ta minst ett halvår men det tog första ggn vi inte skyddade oss och det kom som en chock faktist. Men välkommet ändå. Skönt att få det överstökat med en gång även om det säkert kommer bli tufft i början.

• Stronza simpatica

Ckm; GRATTIS:))! Gud vad kul och att det tom är enäggs, så ovanligt! Känns det kul, chockerande, ängsligt, eller bara roligt?
    Hur gammal är er första?

• Stronza simpatica

Jem: jag är beräknad till 17 mars men eftersom det blir kejsarsnitt blir det ju som senast i början på mars. Ja det hade vart så lustigt om han kommit den 26 då jag fyller eftersom vår son föddes på pappas födelsedag:)!
    Tror dock bebben blir prematur igen:(, men hoppas att man slipper det!

Blir ingen snö i Rom men i norra Italien brukar de ofta snöa.

• Stronza simpatica

Jem; jo man kan bli gravid när man ammar, jag fick min mens tillbaka när jag ammade.

Det var samma för mig, första tog 7 mån och på 8:e försöket försökte jag inte ens, orkade inte vara besatt av tanken längre utan struntade i äl test och att ha en massa sex bara för att bli med barn och DÅ tog det med en gång:)!

Tror att andra gången vet redan kroppen hur den ska göra och är inriktad på det och därför kanske det är lättare men det är bara en teori! För en av mina vänner tog det över 1 år med tredje. Så vem vet.

• Stronza simpatica

Jem; det ÄR lättare andra gången, man är inte lika rädd för hur man ska kunna ta hand om en bebis. Jag var som du, helt grön och levt singel jätte länge, ensam varg och väldigt självständig, och så blev jag till slut kär i min sambo och sen gick allt fort. Vi firade 2 år bara för en mån sen och barn nr 2 är redan påväg:)!
    Jag var också orolig över omställningen men kände mig ändå redo för den och vet du vad?, det är helt underbart sen när man blir mamma, helt underbart! Trodde aldrig det skulle vara så här! Man fylls med lycka, det lilla barnet ger en så otroligt mkt att allt det jobbiga är en pettitess!

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)