Inlägg från: Stronza simpatica |Visa alla inlägg
  • Stronza simpatica

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Kan inte knycka min mans jacka då han är både kortare och smalare:((!

• Stronza simpatica

Jem: det är helt naturligt att du oroar dig efter att du blev så skrämd men glöm nu INTE att det faktiskt inte var fostervatten och att allt var stängt och såg bra ut, så när det kommer till det behöver du faktiskt inte oroa dig mer:)!
    Jag oroar mig också för att få hf igen och bli tvungen att föda på tok för tidigt, varje ve som går är jag tacksam över, men är ju bara i ve 22 (21+6) än så länge.
    Men jag försöker att tänka positivt och ta det som det kommer utan att ta ut något i förskott!
    Skönt att ditt var false alarm, pusta ut och försök njuta nu:))!

• Stronza simpatica

Wielkip: Ja det kan jag förstå:), oavsätt så är ett skötbord en himla bra investering! Det är bekvämt och man knäcker inte ryggen av sig och min son älskade att ligga där fram tills han blev ca 8 mån och numera bara vill röra sig hela tiden:). Vi har vårt i sovrummet då vi inte har direkt plats i badrummet plus att det är bekvämt. Använder våtservetter vilket funkar hur bra dom helst!

• Stronza simpatica

Nippertippan: men hur mkt väger de som föds i ve 23+ då? Då måste de väl vara onormalt stora för sin ålder för att klara sig,eller?
    Jag födde ju i ve 33+1 ( min vägde 1760gr)och en på mitt rum födde i ve 28 och då vägde hennes dotter 750gr bara.
    På mitt sjukhus(bor utomlands) fick man ta hem bebisen bara när den var fullt frisk och vägde över 2 kg, alltså här har man inte hemmavård. Min son var kvar i fyra veckor och två av dom (kanske 10 dgr) låg han i kuvös. Vi hade dock tur för han var fullt fridk hela tiden men behövde bara lägga på sig.

• Stronza simpatica

Kalksten: vi köpte vårar skötbord på Ikea för 250:-. Vi trodde också först att det var en onödig utgift men det är det verkligen inte, faktiskt en av de bättre!:)
    Även amnings kudde har vart en super bra investering. Sova med under graviditeten underlättar jätte mkt och sen när man ammar är den hur bekväm som helst och har även funkat som sovplats och fåtölj för Oliver när han sovit på dagen i soffan då han var mkt liten. Har haft otrolig användning för den verkligen:)!

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)