jempalainen skrev 2011-08-18 06:59:25 följande:
Hejsan! vill bara fråga om det är flera som har symtom som kommer och går? Är i 8+4 och känner inget illamående alls sedan två dagar! är det normalt? mitt första barn så man blir väl mera undrande!
Tycker man borde må som mest illa nu? Ursäkta för en till orosfråga
tacksam för svar och ha det gott alla här!
Jag mår också lite konstigt, det kommer och går lite.. men har symptom men ibland dyker dom inte upp bara
Igår var en kass dag, illamående, huvudvärk, molvärk i svanken och nedre delen av magen, gick på toaletten jättemycket... ja, ingen trevlig dag inte. Men jag antar det är normalt
bara för några dagar sen mådde jag toppen och kände ingenting alls, så ja.. de är normalt
Finns nog inget tillfälle när man borde må som mest illa, man säger ju dessutom att grav.illamående ska avta efter v.12, en släkting till mig hade till över halva graviditeten, och vissa har ju hela... så finns nog inga rätt och fel,. varje graviditet är unik.
Så länge du inte har något som påvisar missfall eller annat fel (rikliga röda blödningar tex) så behöver du ju inte vara orolig, symptom kommer och går och vad jag vet så är det inte alls ovanligt eller onormalt :)
Kram