Inlägg från: faceprimer |Visa alla inlägg
  • faceprimer

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Coriander skrev 2011-07-29 14:05:37 följande:
    Nämen gud vad ledsen jag blir.. Gråter Nu känns det som att det var fel av mig att skriva vad jag kände. Jag som trodde att det var meningen med denna tråd - att stötta och bli stöttad av andra. Jag är ingen negativ person till naturen, men under graviditeten har vissa mörka sidor dykt upp, vilka jag förstår är nog helt vanliga och har med hormonerna att göra samt hjärnan som förbered sig för att ta hand om det lilla livet när det väl födds. 

Jag ber om ursäkt (precis som jag redan tidigare gjorde efter mitt inlägg), då det absolut inte var meningen att någon skulle må dåligt av den. Jag ville bara berätta hur jag kände mig och veta vad andra i min situation tänker om det... alltså ifall det är helt normalt. 

Idag är det annars också en dålig dag för mig. Kunde inte sova i natt pga foglossning! Hade så ont i kroppen och försökte hitta bra sovställning. Jag sa till min man att jag ville ha en större säng och hans svar var: "Ja, det var ju du som ville ha ett barn.. nu får du njuta av det!". Jag ville bara putta ner honom från sängen, men den normala delen av min gravida hjärna hindrade mig från att agera impulsivt. Han sa att det är tur att JAG har en sådan stor och skön soffa i vardagsrummet.... vilket jag ansåg som en riktigt elak kommentar. Demon Jag gick upp efter 1,5 timme för att gå på toa, värma en vetekudde och kyla ner en handduk med iskallt vatten. Sen la jag vetekudden under nedre ryggen och kalla handduken på min panna. Där somnade jag tydligen, för 1 timme senare vaknade jag i total panik. Hade fruktansvärd madröm om någon mördare som jagade mig i tunnelbanan (Stockholm). Jag skulle ta mig till Centralstationen från Skanstull, men kunde inte ta tunnelbanan, då den här människan följde efter mig. Vaknade precis när han kom ifatt mig. Skrikandes 

Gick på toa igen och kom tillbaka till sängen men kunde inte somna, eftersom jag var rädd för att mardrömmen skulle fortsätta. Jag petade till min man för att få lite uppmärksamhet. Han öppnade ögonen såg riktigt arg ut och vände ryggen till + tog allt täcke med sig (ja, vi har ett sånt där dubbeltäcke). Jag låg där och grinade lite tyst under en filt och somnade tydligen igen. Vaknade av att det luktade ciggrök i vårt sovrum. Klev upp, svor åt grannnen som rökte utanför, stängde fönstret och satte AC på högsta nivå. Solen hade då redan gått upp, men jag stannade i sängen och somnade till. 

Vaknade en timme sedan och var fruktansvärd arg på min man. Där satt han brevid mig och sa bara "God morgon" när jag klev upp. Jag kunde inte hålla tillbaka min vassa tunga och sa rätt skarpt åt honom att han skulle kunna vara lite mer omtänksam. Nu är jag i  köket, han är i sovrummet och jag vill bara gå tillbaka till sängen. MEN jag orkar inte med honom just nu. Skrikandes

Dagen kommer nog att bli bättre så småningom.... å vad jag inte alls gillar att vara gravid. Rynkar på näsan
    Det var verkligen inte fel av dig att skriva vad du kände, precis som jag svarade på hennes inlägg så är den här tråden till att stötta varandra också. Så ni får skriva precis vad ni vill

Låter inte som en kanon natt precis :( Sen jag blivit gravid har jag blivit riiiiiiiktigt sur, det räcker med att sambon skämtar så är jag på hugget och skriker.. känns inte alls kul att vara så pass "elak". Men jag har pratat med honom om det och allt känns bra nu. Jag älskar att vara gravid trots att jag är ilsk som ett bi, haha. Men det är skönt iallafall att veta att min sambo vet om det, och inte hatar mig trots att jag är så sur, haha.  
    var ju inte exakt samma sak som med dig, men ville mest bara säga att jag vet hur humöret kan vara ibland.. hehe :) 

Har du fått foglossning alla redan? Usch måste vara jättejobbigt :(    

Hoppas du får en bra dag trots en dålig natt/början av dagen..
    Tänk på det lilla livet inom dig :)
     Kram 

• faceprimer

Oj vad ni skriver tjejer! Superkul! Man missar mycket om man inte är inne på någon dag men det är bara kul att det är liv i tråden
    Jag mår bra, illamående till och från, funderar på köpa sånt där sea band eller vad det hette i förebyggande syfte, att jag har det på mig för då kanske det tar bort illamåendet när jag har det. För det kommer och går så det är svårt att veta när det dyker upp. Värt att testa iallafall. Det är inte så att jag kräks, men det är riktigt irriterande med ett illamående som inte ger med sig vad man än gör.
    Mina bröstvårtor BRÄNNS. Haha. Så fort jag lägger mig på mage utan BH Så bränner det enormt. Kan knappt röra dom utan att det gör ont. Har även fått små vita prickar på bröstvårtorna som jag inte haft innan men det läste jag att man kunde få.
    Molvärk har jag nästan varje dag men det ser jag bara som något positivt, då vet jag att det växer där inne

För varje dag som går blir jag mer och mer lycklig. Tänk att jag faktiskt ska bli mamma! Så fantastiskt. Så underbart!
    Jag har dock blivit beroende av att följa gravidbloggar (var jag innan jag blev gravid också) har en egen mapp på datorn i favoriter som heter Bebis, Gravid och det är hur många sidor som helst.   Följer vissa bloggar slaviskt! Haha.
    Följer även flertal gravidappar i min iphone, haha. Har en gravidapp som man kan läsa saker varje dag, om kroppen, tips, råd, etc... Rätt bra faktiskt!
    Läste i en app att nu har barnet faktiskt börja röra sig, trots att man inte känner det, häftigt ju!

• faceprimer

Jag sitter med tårar i ögonen efter att ha läst om er som fått missfall. Jag beklarar :( Det gör ont i mitt hjärta att föreställa mig hur det måste kännas. :( Ni finns i mina tankar.
     aikidoaasa, Precis som Stinis skriver så är det så beundransvärt att du skriver som du gör. Vilken fin människa du är. 
       Många kramar , nästa gång är det er tur Hjärta

__________________________________________-

Ni som undrade vilken app jag använde mig av på iphonen så är det dels Libero, Babydax, Gravid App, Tema Gravid.

• faceprimer
    Anne81 skrev 2011-07-31 20:37:43 följande:
    Vad tråkigt att höra om MF, skickar många kramar.

Jag mår oförskämt bra, nästan så man undrar om ngt är fel men det var väl så vi inte skulle tänka va? Så allt är hur bra som helst.
    Jag mår också väldigt bra. Jag känner av molvärk varje dag men det är inte något som gör att jag inte mår bra utan den bara är där. Känner dock av illamående då och då och kan känna det rejält, men utifrån vad man läser när andra mår illa och spyr så anser jag mig själv må väldigt bra
    Ja men klart allting är som det ska!  Jag vet flera som mått alldeles utmärkt under sin graviditet och fått ut helt perfekta barn
  • faceprimer

Håller tummrna att det inte är något allvarligt. Som Chokladälskaren skrev så har det ju hänt henne och då var det ju inget fel så i de flesta fall är ju ju blödningflytning helt ofarligt.

Läste detta på en hemsida:
    "Graviditetshormonerna tar över kvinnans vanliga hormoncykel men det kan fortfarande finnas variationer i den normala cykeln. En del kvinnor kan få en blödning ungefär vid den tiden då de skulle haft mens och det beror på de här "bakomliggande" variationerna i hormonnivåerna. Hos vissa kvinnor sker en uppmjukning av livmoderhalsen, vilket kan ge en blödning tidigt i graviditeten.

En blödning kan även bero på infektion i slida eller livmoderhals eller på en polyp (godartad utväxt) och kan också uppkomma efter samlag. Ibland kan man inte avgöra vad en liten blödning beror på.

Prata med din barnmorska eller läkare om du får en blödning under graviditeten. Mindre blödningar är ofta inte allvarliga"

Stod även att det ofta är det färska blödningar och blodblandade flytningar som man isåfall ska ta på allvar och kolla upp.

Men tycker ändå du ska kolla upp det om det fortsätter för att isåfall stilla oron lite

Håller tummarna för dig
    Kram

• faceprimer

Idag är det jag som åker och köper sånt där sea band. Igår kväll slog illamåendet till som aldrig förr. Fy tusan säger jag bara. Nu vet jag hur jävligt ni andra kan ha som spyr och har er, jag var så nära på att spy men jag höll tillbaka. Dock inser jag att fytusan vad skönt det hade varit att spy om illamåendet släppte därefter. Mådde så illa så jag knappt kunde somna och vaknade även vid halv 7 imorse när jag har sovmorgon, och nu på morgonen håller det i sig lite också. Usch! Hoppas det bara var tillfälligt. Åker hur som helst och köper ett sånt idag, och hoppas på resultat.
    __

Babybluey, tänker på dig idag! Kram

• faceprimer

Uuuuuuuurrrk. *kvälningar* Så mår jag just nu.
    Nu fick jag bara för att jag i ett inlägg igår skrev att jag mådde utmärkt. Haha.
    Igår började illamåendet och jag ville spy men det kom liksom inget. Bara mådde så sjukt illa så var tvungen att ligga ner. Imorse var jag nära på att spy. Och så har det hållt i sig hela dagen. Dessutom är min mage helt kass, går på toaletten stup i kvarten och det är jättelöst och sen mår jag jätteilla. Påminner om maginfluensa helt klart. När jag träffade min BM och jag sa att jag var i v.7 sa hon att det inte var ovanligt att man kan börja få illamående nu, "jovisst men det ska inte jag få" tänkte jag.  men Tji fick jag! Sitter här nu med sea band som inte tycks hjälpa, illamående som tusan och kan inte annat än att ligga ner medans solen lyser utanför. yeeeeeey. MEN, jag är ändå glad för att då vet jag ju att allt ändå är som det ska.

• faceprimer

Babybluey, skönt att allting gick bra idag. Det glädjer mig :) Hjärta

• faceprimer
    Fisken12 skrev 2011-08-01 17:02:43 följande:
    Hej!
    Det är så roligt att läsa om alla som väntar småttingar. Själv plussade jag den 20 juli och har nog inte förtått än att det är en liten där inne. Är så rädd för att någonting ska gå fel (även om graviditeten blev en överranskning för oss). Ska bli himla roligt och jag väntar och väntar på att komma in i vecka 12 ( är i vecka 7 nu) så att jag kan berätta för hela världen. Än så länge vet bara ett av vårt kompispar. Det är så roligt att få prata med någon om det. Hur som helst så läste jag i bildtråden att det finns en FB-sida för oss so har bf i mars 2012. Länken fungerar ite och nu undrar jag om det finns någon som kan lägga in den på nytt. Kommer själv inte bli medlem där förren vecka 12 men vill så gärna följa er andra.

Hälsningar Fisken i Alingsås 
    Hej! Välkommen och grattis Självklart är man rädd att något ska gå fel, det är nog alla. men det är inte lönt att lägga ner energi på det, man lär ju inte må bättre av att gå och oroa sig så försök njuta av Du Är Gravid just nu :-.) Jag längtar också tills jag kommer in v. 12, eller helst tills jag går förbi hela den veckan
    FB sidan vet jag inte riktigt vart den är, tror det är BebisVagga som har koll på det

Välkommen återigen!
  • faceprimer
    Nikis skrev 2011-08-01 19:29:47 följande:
    idag köpte jag mammajeans, kan inte ha några kläder längre :( Iof kunde jag inte ha mina jeans som jag hade innan jag blev gravid med Loke innan min nya graviditet heller, men jag känner mig verkligen ap fet :( Och jag kommer gå upp så mycket i vikt :( sist 22 kilo. och redan nu har jag 10 kilo övervikt, minst :( Någon mer som är viktnojjig.?? Sist va jag inte det. 
    Jag är viktnojig. Jag är inte tjock , lite mullig sådär men jag har ändå ca 10 kg övervikt, fast det kan man nog inte tro när man ser mig. Men enligt vågen och BMI så är det övervikt. Jag har redan gått upp ca 5 KG!!!!!! Blev jättechockad när jag vägde mig hos BM, kunde inte tro de var sant.... vet inte varför jag gått upp så mycket. Sötsuget är ju borta så det kan inte vara att jag smäller i mig onyttigheter.. .
    Man har ju hört att de är svårt att gå ner för vissa efter graviditeten, sen är de ju så olika, vissa återgår ju till sin kroppsform de hade innan relativt snabbt, medans vissa verkligen får "lida" för de som graviditeten gjorde med ens kropp.. jag som hade lite mage sen innan är lite nojig att den ska bli en riktig hängmage efter graviditeten...
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)